Toon posts:

[css] MSIE weet niet wat center is.

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik had een achtergrond gemaakt met 2 plaatjes,
een daarvan heb ik gewoon als achtergrond gezet met als background-position:center top;
ik heb het andere plaatje in een div gezet, die div is 100% breed, en het plaatje staat in het midden.

[voorbeeld]

ik heb het getest met firefox en dat werkt perfect,
maar als ik met msie kijk staat het plaatje in de div helemaal niet in het midden..

het midde van de pagina is tog altijd hetzelfde :?
waarom snapt IE dat niet :X

hoe kan ik dit oplossen?
hoe krijg ik mijn achtergrond tog goed?

dexus

• phizzie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-04 20:04

phizzie

always look on the bright side

Ik denk dat je nog iets cruciaals bent vergeten:
Ieder html document moet je ook echt op 0 zetten als je alles absoluut wilt hebben, dat betekent normaliter ook de volgende tag in je body zetten:
code:
1
<BODY TOPMARGIN=0 LEFTMARGIN=0>

Verder ben ik wel benieuwd: waarom heb je niet gewoon 1 plaatje gemaakt van een resolutie die hoog genoeg is? Een plaatje van 1200 x 1024 bijvoorbeeld met het patroon dat jij hebt gemaakt is denk ik in gif formaat met een adaptief palet niet groter dan 10 kb. Dat 'mag' je tegenwoordig wel gebruiken voor een website omdat de 'limieten' voor snel en fatsoenlijk surfen tegenwoordig hoger liggen dan enkele jaren terug. (Ik doel hier op de zwaarte van een website gemeten in het aantal kB's die je moet downloaden om om de site te zien. Rond 2000 lag dat op 60 kB als ik mij niet vergis.)

aw snap, was dat het alweer?

• zubauza
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-03-2016
phizzie schreef op 24 juli 2004 @ 14:04:
Ieder html document moet je ook echt op 0 zetten als je alles absoluut wilt hebben, dat betekent normaliter ook de volgende tag in je body zetten:
code:
1
sorry maar dat slaat helemaal nergens op :r

dexus ik denk dat dit wel moet werken:
code:
1
background-position: top center

officieel moet je dus eerst verticale positie en dan horizontale positie opgeven, zie ook
http://www.w3schools.com/css/pr_background-position.asp

deviantART gallery

Verwijderd

Topicstarter
phizzie schreef op 24 juli 2004 @ 14:04:
code:
1

Verder ben ik wel benieuwd: waarom heb je niet gewoon 1 plaatje gemaakt van een resolutie die hoog genoeg is? Een plaatje van 1200 x 1024 bijvoorbeeld met het patroon dat jij hebt gemaakt is denk ik in gif formaat met een adaptief palet niet groter dan 10 kb. Dat 'mag' je tegenwoordig wel gebruiken voor een website omdat de 'limieten' voor snel en fatsoenlijk surfen tegenwoordig hoger liggen dan enkele jaren terug. (Ik doel hier op de zwaarte van een website gemeten in het aantal kB's die je moet downloaden om om de site te zien. Rond 2000 lag dat op 60 kB als ik mij niet vergis.)
_/-\o_ tnx
bedankt voor je antwoord, nu werkt het wel goed!
natuurlijk stom om de margin en padding te vergeten, 8)7 :+
valt wel op dat mozilla daar niet op reageert en IE wel.

ik heb het niet als een plaatje gedaan omdat het de bedoeling is dat de pagina strax moet scrollen en daarom heb ik een plaatje nodig van 1250x8000 ofzo.

dexus

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2004 14:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
zubauza schreef op 24 juli 2004 @ 14:10:
[...]

sorry maar dat slaat helemaal nergens op :r

dexus ik denk dat dit wel moet werken:
code:
1
background-position: top center

officieel moet je dus eerst verticale positie en dan horizontale positie opgeven, zie ook
http://www.w3schools.com/css/pr_background-position.asp
het werkt wel omdat de div verkeert staat en niet de achtergond

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:06

crisp

Devver

Pixelated

:r slaat ook nergens op..

anyway, dit is gewoon basic CSS

Intentionally left blank

Pagina: 1