Toon posts:

[Emule 0.42b] bevriest na connectie server *

Pagina: 1
Acties:
  • 84 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik emule heb opgestart, en connect naar een server loopt die gewoon vast. en reageert emule niet meer...
Dit heb ik eerder ook gehad toen lag het aan norton die niet goed geïuninstalt was.
Maar ik heb nu helemaal geen virusscan!
Oftewel: Ik heb windows helemaal opnieuw geïnstalleerd en emule heeft het nooit goed gedaan...
Ik heb dit bericht een beetje in haast getypt, dont mind my ordinaire directheid.
(emule maakt me gewoon pissig, terwijl het toch vet goed programma is)

m.v.g. Robert.

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Nog andere processen in de weg?
Andere/oudere versie geprobeerd? (evt mod)
D'r is ook zo'n algemeen Emule topic :)

en geen virusscanner is slim ja als je gaat leechen :/

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-08 13:32

chromeeh

the Gnome

Probeer eerst eens je pc te scannen met:
- Een goede virusscanner (Norton / Trend Micro)
- Ad-Aware / Spybot Search & Destroy / Spy-Sweeper

En post je results eens ;)
Wel ff alle troep die je vind wel gooien....

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Verwijderd

Topicstarter
ke, jullie horen het straks wel van me...

Resultaten:
Search and Destroy:
Avenue A. Inc.
Adversiting.com
Alexa Related
Bargain Buddy
Doubleclick
DSO Exploit

Maar kazaalite en azureus doen het ook gewoon :-\

Edit:
Heb ook geen virussen

Reply op Mike:
Wanneer windows net geïnstalleerd is zit er al spyware op... windows zit er vol mee... (vol is overdreven, maar er zit wel spyware op ja)

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2004 13:15 ]

• JF_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-08 14:45

JF_

Geduld hebben - ik heb 155 downloads-in-queue, en nog eens 220 files geshared, en het duurt een paar minuten voordat 'ie reageert. Bij afsluiten precies eender.
2.8GHz PentiumIV, 1G RAM, windowsXP.

• Mike Jarod
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 juli 2004 @ 12:51:
Resultaten:
Search and Destroy:
Avenue A. Inc.
Adversiting.com
Alexa Related
Bargain Buddy
Doubleclick
DSO Exploit
Dit zit in jouw 'bijna-schone' installatie :?

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
en misschien moet je je maximale aantal connections omlaag gooien (net als je aantal nieuwe connections per 5 seconden) omdat bv je router het niet aankan

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 0 downloads,

Hoe doe ik dat met dat veranderen van de connections?
Ik ben een leek(een n00b zoals jullie zeggen) in emule enzo.

• JF_
  • Laatst online: 28-08 14:45

JF_

Aantal connecties: emule opstarten (dat lukt je dus niet), preferences, connection, connection limits/max connections. Ook rechtstreeks in config/preferences.ini te editen, als je zou willen.
Maar aangezien emule zelf op z'n plaat gaat heeft dat voor jou (nog) geen zin, met een teveel aan connecties kun je wel een router laten klappen, maar emule zelf niet.
Wanneer windows net geïnstalleerd is zit er al spyware op... windows zit er vol mee... (vol is overdreven, maar er zit wel spyware op ja)
Windows heeft standaard inderdaad een spy-ware achtige component, volgens mij een van de 'what's related' plugins in IE. Volgens mij is dat die Alexa-achtige.
Die andere zooi is absoluut *niet* standaard met Windows geinstalleerd.

[ Voor 9% gewijzigd door JF_ op 24-07-2004 13:49 ]

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-08 12:14

Rudedadude

Maybe we were born to run

ehmm, het centrale topic hiervoor?

eMule opensource eDonkey, deel 11

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 juli 2004 @ 12:51:
Reply op Mike:
Jij wil beweren dat Microsoft spyware met windows meeinstalled :?

whahahahaha :X :D

(nofi :D)

verder heb je emule al es opnieuw geinstalled, andere mod geprobeerd oid :)

[ Voor 11% gewijzigd door DutchTSE op 24-07-2004 14:01 ]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 24 juli 2004 @ 13:16:
Ik heb 0 downloads,

Hoe doe ik dat met dat veranderen van de connections?
Ik ben een leek(een n00b zoals jullie zeggen) in emule enzo.
offtopic:
N00bs horen niet op GoT thuis, newbies die de handleiding lezen / rondzoeken / lezen / etc. passen daarentegen prima ;)

Het staat in preferences, loop de opties langs en je bent er. Of lees de FAQ even door die in eMule opensource eDonkey, deel 11 staat.

Maar zoals je weet: geef in een topicstart even meer info. OS, relevante hardware (in dit geval geheugen, netwerk), etc. En 0.42b of zo: welke versie heb je, het 'of zo' klinkt wat euhm eng ;)

En die spyware hoort niet op je PC :X Loop de FAQ van Beveiliging & Virussen even door, pas voortaan op waar je op klikt en gebruik geen IE meer ;)

Ik pas je topictitel trouwens even aan, 'wat is er nu weer aan de hand' is niet echt een duidelijke beschrijving ;)
edit:
DutchTSE schreef op 24 juli 2004 @ 14:00:

Zoek eens wat Alexa inhoud ;) (En de discussie of ALexa eigenlijk wel spyware is).

[ Voor 20% gewijzigd door F_J_K op 24-07-2004 14:04 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

DutchTSE schreef op 24 juli 2004 @ 14:00:
[...]

verder heb je emule al es opnieuw geinstalled, andere mod geprobeerd oid :)
Als je even gelezen had had je geweten dat het om de Alexa Dataminer gaat , welke ik na een herinstall , zonder iets gedaan te hebben , ook op mijn pc aantrof. En wat versta jij onder spyware? Voor mij is spyware alles wat mijn gaan en staan op internet logged zonder mijn medeweten. Dat kan microsoft dus zelf ook :)

Raku

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
F_J_K schreef op 24 juli 2004 @ 14:02:
[...]
Zoek eens wat Alexa inhoud ;) (En de discussie of ALexa eigenlijk wel spyware is).
ik vind ut behoorlijk naar spyware ruiken :)
maar zie nerges staan dat microsoft dit op de windows cd heeft gepleurd en als je bezig bent met windows installen dit stiekem op de achtergrond mee installed wordt (want dan is het spyware ;))
edit:
had het hier dus over die alexa toolbar :P, blijkt ook nog dataminer te zijn :)
Simulated Zero schreef op 24 juli 2004 @ 14:04:
[...]
Als je even gelezen had had je geweten dat het om de Alexa Dataminer gaat , welke ik na een herinstall , zonder iets gedaan te hebben , ook op mijn pc aantrof. En wat versta jij onder spyware? Voor mij is spyware alles wat mijn gaan en staan op internet logged zonder mijn medeweten. Dat kan microsoft dus zelf ook :)
Spyware is alles wat zich ongevraagd op je pc installed, simpel (of niet :P)?

edit: hmmm ik lul ook klein beetje :P maar het blijkt dus die alexa dataminer een false positif is :)
> Hi,
>
> I just freshly re-installed the Win2k3 Ent Corp as well as installing
> Symmantec Anti-Virus and Ad-Aware Pro software. On these both software, I
> have gone to upgrade their databases (no Windows upgrades, yet). Anyway, I
> then scan my Win2k3 Ent Corp server using the Ad-Aware Pro and it found
the
> following data miner in one of the registry entries:

No it is not a hoax, but it is a false positive.
The Alexa cookie is related to the IE option under tools to Show Related
Links.
see
http://www.imilly.com/alexa.htm
http://www.mcse.ms/message831865.html

[ Voor 71% gewijzigd door DutchTSE op 24-07-2004 14:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
die deel 11 doorgelezen, ik weet dat jullie het goed bedoelden, maar ik verwachtte hier wel antwoord op mijn vraag te vinden, even iemand doorverwijzen is wel heel simpel hé...

Verder: emule loopt pas vast wanneer ik een verbinding met een server aanga zoals ik duidelijk heb verteld.
Het aantal connecties veranderen helpt niet.
Ben ik echt de enige met dit probleem? :/

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die ad-aware eraf gegooid(ja die had ik geïnstallt), en hij doet het nu normaal...
Alleen download die nooit. :P
Ach jah... pc's are complex.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2004 15:06 ]

• Mike Jarod
  • Niet online
loop ik een heel verhaal te tikken is het al opgelost! :( ;) :+

Dus Ad-Aware was blijkbaar de boosdoener?

Toch nog een stukje uit het verhaal wat ik aan het tikken was:
DutchTSE schreef op 24 juli 2004 @ 14:08:
maar het blijkt dus die alexa dataminer een false positif is :)
En als je nog wat verder zoekt zal je ongetwijfeld nog wel berichten vinden waar het tegendeel beweerd wordt :) Feit is dat de meeste spyware scanners deze nog steeds als 'smerig' markeren, dus blijkbaar zijn zij nog niet overtuigd van de onschuldigheid ;)

Maar die andere dingen in dat lijstje van picturecentre (behalve DSO Exploit) horen zover ik weet niet in een kale installatie te zitten. Kijk dus nog even goed na wat er allemaal mis is aan de hand van bijvoorbeeld F_J_K's tip en [rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml]. Als je hulp nodig hebt met je HijackThis log kan je die hier neerzetten, maar geef dan wel even aan wat je denkt dat verdachte dingen zijn.

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-08 12:14

Rudedadude

Maybe we were born to run

Doorverwijzen naar het centrale topic had ook met name het doel om daar te praten en te vragen over Emule en daar niet een speciaal topic over te openen. De meeste mensen die verstand hebben van Emule zullen daar kijken en niet de complete topiclist aflopen van software algemeen.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Verwijderd

Topicstarter
is het een moeilijke vraag die ik stel dan? :P

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Is het een moeilijke vraag die wij stellen, aangezien je er niet op reageert? :P

Welke processwen lopen er, wat zijn je specs? (Hardware, OS, patch-niveau, etc). Hoe gaat het met andere versies en mods? Welke processen als emule vastloopt?
Probeer eens heel erg weinig connecties, bijvoorbeeld 5. En persoonlijk zou ik kijken naar de NIC & zijn drivers+instellingen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
hij doet het weer niet.
tering ding...
Nou jah, als iemand het nog weet...
:O this al laat emule maakt me doodmoe.
hij gaat gewoon telkens doodleuk ff vastlopen, en doet het uiteindelijk dan wel maartja... toch niet echt prettig.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2004 23:39 ]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Sja, als je geen zin hebt om enige feedback te geven (GoT is geen eenrichtingsverkeer) heeft een topic ook geen zin :?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.