Toon posts:

Linksys WRT54G : Geen draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn werk heb ik 4 Linksys WRT54G draadloze routers staan.

Het volgende probleem:

Ik kan met geen mogelijk een draadloos netwerk zien, op geen van deze routers.

Het volgende heb ik al geprobeerd:

- Windows XP geüpdate;
- Laatste firmware in de routers geïnstalleerd;
- Nieuwste drivers voor de Linksys WPC54G gedownload;
- Op verschillende laptops;
- Verschillende PCMCIA kaarten en USB stick geprobeerd;
- ...

Het ligt niet aan het PCMCIA kaartje, want alle andere PCMCIA van bijvoorbeeld Sweex of een USB stick werken evenmin.

Met draad werkt de router super.

Thuis heb ik ook deze router met ook dit PCMCIA kaartje en het werkt perfect.
Zo gauw ik de PCMCIA installeer op de laptop, ziet deze een draadloos netwerk, WEP key invoeren en ik heb verbinding.
Ik gebruik thuis dezelfde firmware ( v2.02.7 ), als ik hier in de router gezet heb.

Bij zowel de leverancier en Linksys is dit probleem NIET bekend...

Een BenQ laptop had hetzelfde probleem,
ik zag toen wel dat er draadloze netwerken beschikbaar waren, maar ik kon met geen mogelijkheid verbinding maken met de router (toen een Sweex en een Linksys router gebruikt)
Toen heb ik BenQ gebeld (60 cent per minuut (schooiers)) en zij kwamen na een half uur tot de conclusie dat ik Windows moest updaten, dit heb ik gedaan, in eerste instantie werkte dit niet, maar opeens werkte het...

Nu is mijn vraag, heeft iemand hetzelfde probleem of weet iemand een oplossing?

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:41
Staat SSID broadcast aan op de router? Misschien ben je gewoon te ver verwijderd van de router (een paar muren zijn genoeg).

Kijk anders eens met netstumbler (http://www.netstumbler.com/) op je laptop of je geen draadloze netwerken ziet.

Verwijderd

Topicstarter
Avenger 2.0 schreef op 24 juli 2004 @ 18:08:
Staat SSID broadcast aan op de router? Misschien ben je gewoon te ver verwijderd van de router (een paar muren zijn genoeg).

Kijk anders eens met netstumbler (http://www.netstumbler.com/) op je laptop of je geen draadloze netwerken ziet.
SSID staat aan, en ik ben minder dan 1 meter verwijderd van de router...

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-03 20:40
Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 19:21:
[...]
SSID staat aan, en ik ben minder dan 1 meter verwijderd van de router...
Staat je MAC filtering niet aan?

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott