Toon posts:

[PHP] session variable in Dreamweaver

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
vraagje

in de DW Help staat onder het kopje 'Building a login page' als laatste zin het volgende:

A session variable consisting of the user name is created for the user when the user logs in successfully.

dat is fijn.
alleen als ik dan via de hoofdstukken 'Defining session variables' en 'Adding Dynamic Content to Web Pages' de login van de gebruiker wil displayen op de pagina die volgt op een succesvolle login, gaat er iets mis

voor zover ik uit de code kon halen heet de session variable die DW automatisch aanmaakt 'MM_Username', maar als ik deze onder bindings toevoeg en in de volgende pagina aan wil roepen, gebeurt er niks. de loginnaam verschijnt niet op de pagina

aangezien ik alles volgens het 'boekje' heb gedaan lijkt een logische conclusie me dat ik de naam van de variable niet goed heb... (aangezien dat het enige gegeven is dat niet voorgekauwd wordt in de help), maar ik heb ook geëxperimeneerd met andere namen die ik uit de code geplukt heb en die werkte ook niet...

wie weet meer?
dank alvast

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 23:50
Dit klinkt misschien lullig, maar misschien kun je beter eens php.net doorspeuren en uitzoeken hoe sessions e.d. in elkaar zitten, in plaats van een wysiwyg-programma te gebruiken om te programmeren a la 'php for dummies'.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Verwijderd

Topicstarter
hè wat jammer, dit soort advies

:)

hm
niemand een kant en klaar oplossinkje?

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
Over dat kant-en-klare heb ik wel wat voor, zal ´t even voor je quoten:
Geen scriptrequests of "quick fix" oplossingen.

Topics en posts in de trant van "ik kan dat en dat scriptje niet meer vinden" of "dit programma lukt niet, wie kan het voor me afmaken?" worden direct op slot gedaan. Houd je aan de quickstart.
Verder kun je gewoon genoeg kant-en-klare scripts van het internet plukken die doen wat jij wilt. Ook is mischien www.phpfreakz.nl en www.sitemasters.be wat voor je.. om maar even wat te noemen :)

Verwijderd

Topicstarter
die precies doen wat ik wil?

wat wil ik dan?

maargoed, dank voor de moeite in ieder geval :)
ik kijk ff verder

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 juli 2004 @ 11:32:

Nee. Dat is zeer onwaarschijnlijk.

Vrijwel iedereen programmeert hier zelf, en het zal die mensen niet erg boeien dat je iets in DreamWeaver maakt. Daar gaat het niet om.

Zolang je niet leert programmeren zul je nooit in staat zijn om bepaalde aanpassingen te doen in bestaande applicaties, laat staan het ontwikkelen van compleet nieuwe, ingewikkelde dynamische pagina's.

Het advies dat Grijze Vos geeft is een prima advies. Het is alleen niet de makkelijkste oplossing... voor jou.

Waarschijnlijk kunnen niet zoveel mensen hier jou helpen met DreamWeaver dingen, omdat ze er zelf niet mee werken. Nu kun je zelf wel raden waarom dat zo is, denk ik.

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
Ik weet niet hoe dat PHP in Dreamweaver werkt, maar het lijkt me gewoon dat DW ook gewoon PHP code uitpoept ;) Mischien kun je dat hier plakken zodat wij kunnen kijken wat er mogelijk fout kan zijn?

Je probleem klinkt opzich niet al te ingewikkeld, maar aangezien we de preciese situatie niet kunnen raden wordt het al gauw lastig.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:50

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 24 juli 2004 @ 11:32:
hè wat jammer, dit soort advies

:)

hm
En daar doen we hier niet aan in Programming & Webscripting. Sowieso zie ik hier niet een programmeerdiscussie in; eerder omgaan met DreamWeaver.

Sowieso de tip: Leer php en pas dan de code aan. :) Dan zit je ook niet vast aan de (on)mogelijkheden en onduidelijkheden van Dreamweaver. Sowieso: beschouw DW niet als excuus om geen PHP te hoeven leren; dan sla je de plank mis.

Een en ander over sessies is vrij goed gedocumenteerd op www.php.net, dus daar moet wel uit te komen zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door gorgi_19 op 24-07-2004 12:02 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.