Toon posts:

Qbic 1 Ghz - heeft 128 MB videocard zin?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Soltek Barebone 1ghz met een ingebouwde VGA echter de spelletjes doen het nou niet echt geweldig. Nu wil ik er een andere videokaart inzetten maar vraag me nou af. Heeft b.v. een Geforce FX zin of beter een wat minder snelle videokaart zoals een 64 MB Geforce.

Gevoels matig zal de 128 MB niet meer snelheid opleveren dan de 64 MB daar de CPU weinig kracht heeft.

Wellicht iemand ervaring met de Qbic 1 Ghz combo.

Thanks..

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

zit je hier ook al te vervelen?
als je niet tegen drinken kan moet je het laten staan :r

Modbreak:

Voor dat soort ongein is de Topicreport Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif uitgevonden. Op dergelijke onzin replyen heeft geen zin, je verlaagt je tot zijn niveau (en daar wint hij door ervaring :z ) en vervuilt de topic bovendien nog meer :o

*ontopic*
welke spellen speel je dan met die barebone?
een maat van me draait vrijwel alle spellen op een amd atlon TB 1.4 met een gf4 4200ti kaart en 512mb geheugen
hangt er een beetje vanaf wat je er mee wilt doen
natuurlijk heeft een 1ghz cpu ook zijn beperkingen buiten 1 van bijvoorbeeld 3ghz en zo ook het werkgeheugen
geef eens wat meer specs van je systeem

[ Voor 24% gewijzigd door dion_b op 24-07-2004 11:04 ]

computer voor alle werkzaamheden

• JF_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 23:00

JF_

Misschien moet je even iets meer specs geven, zoals wat voor spellen je speelt, en wat er aan hardware in die barebone zit - processor (merk/type/snelheid), geheugen (hoeveel) en type videokaart lijkt me toch behoorlijk nuttige info.

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

laat eerst even duidelijk zijn:
MB is niet gelijk aan snelheid!!

64 of 128 maakt *helemaal niet* uit (min of meer), en als je erbij neemt dat het een barebone is met een 1GHz proc, zal het wel zoveel niet maken.

belangrijker in je keuze is:
- architectuur van de chip (GeForce 1,2,3,4, FX ... of Radeon 8xxx,9xxx, Xxxx)
- snelheid van de chip, en het aantal pipelines
- breedte van de geheugenbus (64, 128, 256, 512)

gevoelsmatig zou ik zeggen, als je nog ergens een TI4200 op de kop zou kunnen tikken, doen, want dat zou waarsch nog de beste keus zijn voor weinig geld
wil je iets meer, zoek dan misschien een Radeon 9600 (*/pro/xt)
beide kaarten hebben een goeie bang-for-the-buck-gehalte...

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:32
Een goede videokaart doet wonderen! Natuurlijk is een GeForceFX 6800 Ultra of een ATI Radeon X800XT met 256 Mb overkill voor een 1 GHz systeempje.
Maar het is niet zo dat de grafische kaart volledig afhankelijk is van de CPU. Een Pentium IV 3,2 GHz in combinatie met een snelle videokaart zal geen snellere en mooiere 3D prestaties leveren dan een Pentium IV 2,8 GHz met dezelfde videokaart.
De discussie of je een kaartje moet nemen met 64 Mb of 128 Mb is een beetje zinloos. Alle goede videokaarten hebben tegenwoordig wel 128 Mb geheugen aan boord. Alhoewel ik persoonlijk vind dat bijvoorbeeld een Radeon 9200 met 128 Mb zinloos is. Maar zo'n kaart verkoopt gewoonweg goed aan onwetenden die dan dolblij zijn omdat ze een goedkope videokaart gekocht hebben met 128 Mb! Dat het ding geen al te goede 3D-prestaties levert, is dan weer iets anders. Vraag dus niet of je een kaart moet nemen met 128 Mb ofzo :)
Als ik in jouw plaats moest kiezen, dan neem ik een Radeon 9600XT ofzo. Degelijke videokaart met goede prestaties aan een mooie prijs. Het hangt er natuurlijk van af hoeveel je wilt uitgeven :)

Verwijderd

Topicstarter
Oke Specs:

Soltek Qbic Barebone 1 Ghz incl. onboard VGA
Maxtor 40 Gb 7200 RPM
512 MB DDR
Philips 17 Inch CRT (1024 x 768, 85 Hz)

Met het systeem moeten de meest gangbare spellen worden gespeeld.

Tuurlijk weet ik dat een 3 Ghz eer baat heeft bij een Vette Geforce Pro maar wat ik alleen wil weten is of het zin heeft er toch een wat duurdere kaart in te hangen van rond de Euro 150 of toch maar gewoon een klein kaartje (64 MB) van rond de 40 Euro.

Reden voor deze posting:

Heb nog een RAdeon 9200 SE 64MB maar kan ook voor een zacht prijs een Radeon Ti4200 kopen en was dus alleen benieuwd of de kosten het waar zijn maar zag in posting hierboven dat de Ti4200 een beter keus is dus posting kan dicht.

Is Edwin v. Cleff ook weer blij O-)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2004 11:19 ]

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Zoiets als deze is wss wel wat voor je: hier

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:21
Dat is nog best flink overkill (Radeon 9600XT)!
Een Radeon Ti4200 :? :+ Ik zou inderdaad lekker die GeForce (!) Ti4200 nemen.
Dan heb je nog behoorlijk lekkere prestaties voor een mooie prijs. :)

^ Wat hij zegt.

Verwijderd

Topicstarter
Oke heren Bedankt :>

Ik ga lekker voor die Ti4200. Eens kijken of het systeem nou wat harder wil lopen.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Met die TI4200 zul je zeker snelheidwinst boeken, maar 1GHz is gewoon te weinig voor moderne spellen. Ik heb trouwens nog nergens gelezen wat voor merk die processor is. Als het bijv. zo'n VIA/cyrix 1Ghz cpu is (welke je vaak op dergelijke barebones ziet) dan kun je het echt wel shaken want die dingen zijn extreem traag, vooral op het gebied van games (FPU). Is het echter een Athlon of intel P3 dan biedt dat al wat meer mogelijkheden (maar verwacht er niet doom3 oid mee te kunnen spelen).

[edit] ik ben even zo vrij geweest om met google te zoeken op specs van die 'Soltek Qbic Barebone 1GHz', en ik kom aardig vaak de term 'via cpu' tegen :o Ook zie ik nergens staan dat ie een vrij AGP slot heeft, dus heb je dat van te voren wel gecheckt? Zou zonde zijn als je zo'n AGP kaart koopt en hij past er helemaal niet in ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Palomar op 24-07-2004 12:10 ]

• JF_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 23:00

JF_

Heb eens zitten zoeken bij Soltek naar barebones die een 1GHz CPU aankunnen (meeste zijn sneller :-)...

IQ3601 is eigenlijk de enige, een 1GHz VIA-C3

Dat moet 'm haast wel zijn, de andere barebones zijn socketA of socket 478, en ik denk niet dat er een 1GHz Athlon in hangt. Helaas voor de poster, dat ding heeft alleen maar een PCI-slot. Je kunt dus weinig uitbreiden met videokaarten, want er zijn niet veel goede (game-)kaarten in PCI-uitvoering.
Wat dat onboard-VGA nou eigenlijk is wordt niet echt duidelijk, maar 'VIA CLE266' klinkt niet echt als een leuk 3D-dingetje.
Met andere woorden, ik zou hier geen geld meer aan uitgeven, de kans dat je er zelfs maar een redelijke performance mee haalt, naar moderne maatstaven dan, is nihil.
Alhoewel - jij zegt dat je spellen 'niet echt geweldig' draaien, en dat doet me vermoeden dat je niet zulke hoge eisen stelt - dit is namelijk echt absoluut geen game-systeem, dus misschien dat je met een goede PCI-kaart nog een eind kan komen.

[ Voor 19% gewijzigd door JF_ op 24-07-2004 12:49 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ja, als bijv. die radeon 9200SE die die nog heeft liggen er wel in past (PCI versie dus waarschinlijk) dan zou ik het mooi bij zo'n soort kaartje houden. Kun je toch nog wat 3D spellen doen op lage resoluties.

• -Wahtah-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-12-2024

-Wahtah-

Geluk is met de dommen

Hoe zit het eigenlijk met de temperatuur als je zo'n dikke videokaart in je barebone plaatst. Wordt het niet te warm allemaal met die kleine ruimte of valt dat wel mee allemaal. Ook vraag ik het me af mbt tot sneller barebone's die nog warmer kunnen worden??

Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Pagina: 1