Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Prepaid en (echt) GPRS, mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-11 21:28

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Topicstarter
Ik heb voor een apparaat een prepaid sim nodig waarmee ik kan internetten. In de winkel werd ik er van overtuigd dat T-Mobile prepaid de oplossing zou zijn, maar helaas doen die alleen het eigen netwerk T-Zones en is er geen communicatie naar buiten mogelijk.

De stand zover:

T-Mobile : Wél GPRS, Alleen eigen netwerk.
Orange: Wél GPRS, maar via een soort abonnement.
Telfort: Géén GPRS, alleen via de abo sims mogelijk.

De rest van de sites zijn dusdanig onduidelijk of de geleverde GPRS (als het er al is) het volledige internet toegankelijk maakt.

Wat ik zoek is een simkaart waarmee ik een SMS kan versturen en kan GPRS'en (eigen server email en FTP). Ik hoef niet eens te bellen er mee, het is voor een zogenaamde 'Machine to Machine' oplossing. Het netwerk kan me niet schelen, en als het een héél goedkoop abonnement is mag dat op zich ook wel, maar ik heb voor dit experiment liever een prepay sim.

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:15

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Vodafone PrePaid GPRS verbinding (Live!) werkt naar elke wap site die je wilt. Daarnaast kun je je tel/sim ook als GPRS modem gebruiken voor unrestricted access

edit:
vandaar dat het een van de duurste providers is ... :+

[ Voor 19% gewijzigd door Buzz_Lightyear op 24-07-2004 10:37 ]

An Explanation of l33t Speak

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:56
ik zou orange nemen is het goedkoopst gprs met prepaid

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

het beste lijkt me de telfort oplossing.. het is onofficieel dat het met prepaid werkt..maar niet altijd

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:15

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Telfort prepay werkt NIET met GPRS (behalve mms). Period.

Wellicht heb je ook wat aan dit topic: Telfort prepay of KPN prepay?

[ Voor 60% gewijzigd door Bor op 24-07-2004 10:52 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

@Bor, het is wel bekend dat een aantal prepaid GPRS aan het werk hebben gekregen.. het schijnt te kunnen, maar inderdaad niet op ieder toestel... daarom "unofficieel"
kpn kan ook geen gprs, alleen imode.. (en abbo kan wel gprs)

ik weet niet hoe het met orange zit, dat je ook per mand 6 euro betaald (aangezien dat bij het abbo wel was)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:10

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• leo2222
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-11 13:26
Ik heb een tijdje geleden een Siemens C60 met telfort prepayd gekocht. En daar werkte GPRS ook op. Ik heb telfort een mailtje gestuurd met een paar vragen er in, oa. hoeveel GPRS koste met prepayd. Ze hebben daar totaal niet op gereageerd, ik had dit gevraagd omdat er niks van mijn beltegoed af ging bij gebruik van GPRS.

Verwijderd

leo2222 schreef op 24 juli 2004 @ 11:23:
Ik heb een tijdje geleden een Siemens C60 met telfort prepayd gekocht. En daar werkte GPRS ook op. Ik heb telfort een mailtje gestuurd met een paar vragen er in, oa. hoeveel GPRS koste met prepayd. Ze hebben daar totaal niet op gereageerd, ik had dit gevraagd omdat er niks van mijn beltegoed af ging bij gebruik van GPRS.
dat probeerde ik dus ook, kreeg uiteindelijk geen gprs aan de praat op mijn nokia 6230. Maar toch een aardig goedmakertje gevonden.. ik kan gratis mmsen! :*)

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:35

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Verwijderd schreef op 24 juli 2004 @ 11:38:
[...]

dat probeerde ik dus ook, kreeg uiteindelijk geen gprs aan de praat op mijn nokia 6230. Maar toch een aardig goedmakertje gevonden.. ik kan gratis mmsen! :*)
ja vertel eens, hoe kun je mms en sms via gprs versturen, dus zonder ervoor te betalen :P

Verwijderd

_Mystikal_ schreef op 24 juli 2004 @ 12:39:
[...]

ja vertel eens, hoe kun je mms en sms via gprs versturen, dus zonder ervoor te betalen :P
Ja ik weet dat jij die medewerker van Telfort bent en overtuigt bent dat het onmogelijk is.

SMS via GPRS bestaat volgens mij niet eens?
GPRS zelf pikt ie niet bij mijn telefoon (6230 dus)
MMS pikt ie wel, na instellingen gekregen te hebben van klantenservice en er word geen beltegoed van afgetrokken. Of worden mms aan het einde van de maand van je prepaid beltegoed afgetrokken? :P

Dus hoe het kan weet ik niet, er zit gewoon een fout in het systeem waardoor ik gratis kan mmsen, een vriend van mij (Double J op dit forum) gratis kan mmsen en gratis gprsen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2004 12:55 ]

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Verwijderd schreef op 24 juli 2004 @ 12:53:
[...]

Ja ik weet dat jij die medewerker van Telfort bent en overtuigt bent dat het onmogelijk is.

SMS via GPRS bestaat volgens mij niet eens?
GPRS zelf pikt ie niet bij mijn telefoon (6230 dus)
MMS pikt ie wel, na instellingen gekregen te hebben van klantenservice en er word geen beltegoed van afgetrokken. Of worden mms aan het einde van de maand van je prepaid beltegoed afgetrokken? :P

Dus hoe het kan weet ik niet, er zit gewoon een fout in het systeem waardoor ik gratis kan mmsen, een vriend van mij (Double J op dit forum) gratis kan mmsen en gratis gprsen.
ja idd, ik ben medewerker, maar daar ging t me niet om :P Ik ben zelf ook telfort abo, en een echte nederlander, dus als t gratis kan >:)

Ik las je post namelijk verkeerd. En sms via gprs bestaat wel, heb t al van meer mensen gehoord (en gelezen hier). Dr is ergens een vinkje daarvoor naar t schijnt :P

ik ben ook bekend met het gratis kunnen gprs-en en mms-en met telfort prepaid, waarschijnlijk komt dit doordat er abo instellingen gebruikt worden, waardoor de server je telnummer niet herkend ofzo :P

Verwijderd

_Mystikal_ schreef op 24 juli 2004 @ 14:43:
[...]

ja idd, ik ben medewerker, maar daar ging t me niet om :P Ik ben zelf ook telfort abo, en een echte nederlander, dus als t gratis kan >:)

Ik las je post namelijk verkeerd. En sms via gprs bestaat wel, heb t al van meer mensen gehoord (en gelezen hier). Dr is ergens een vinkje daarvoor naar t schijnt :P

ik ben ook bekend met het gratis kunnen gprs-en en mms-en met telfort prepaid, waarschijnlijk komt dit doordat er abo instellingen gebruikt worden, waardoor de server je telnummer niet herkend ofzo :P
ooh oke :D
Dan hebben ze mij waarschijnlijk ook de abo instellingen gestuurd?
Zou ik dan naar klantenservice kunnen bellen en vragen om de GPRS instellingen voor abo? Of zien ze al gelijk op hun schermpje bij mijn nummer Prepaid staan?

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Verwijderd schreef op 24 juli 2004 @ 15:18:
[...]

ooh oke :D
Dan hebben ze mij waarschijnlijk ook de abo instellingen gestuurd?
Zou ik dan naar klantenservice kunnen bellen en vragen om de GPRS instellingen voor abo? Of zien ze al gelijk op hun schermpje bij mijn nummer Prepaid staan?
dat gaat niet lukken, je komt als prepaid binnen :P

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Bij Orange betaal je drie euro voor een MB internetverkeer via GPRS. Hiervoor moet je de dienst Orange World activeren, wat je zes euro kost. Dan kun je eerst twee MB opmaken zonder te betalen en vervolgens voor drie euro per MB verder internetten. Wappen met Orange World geactiveerd is gratis. Orange World kun je een maand gebruiken, daarna moet je opnieuw de dienst activeren voor zes euro en kun je weer een maand verder enz... Het is dus in feite steeds een abonnement van een maand dat zonder eigen initiatief niet verlengd wordt.

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:49
Ik vraag me nog steeds af waarom het hier toch allemaal niet wat simpeler kan. Al die Nederlandse telecomoperators zijn gewoon regelrechte oplichters.
Dit kan ik ook nog aanduiden met een zeer goed voorbeeld:
Vorige week was ik nog in Indonesie. Ik heb daar een prepaid sim kaart gekocht van het Telkomsel netwerk (a 5euro) incl. 3,50euro beltegoed er op. Dit beltegoed betsaat uit 1 bundel waar je alles uit betaald. (sms, sms internationaal, bellen, bellen internationaal, mms, gprs.. enz enz..)
Een smsje binnen Indonesie kost je daar ongeveer 2 eurocent (kunnen ze hier nog veel van leren)
Een smsje internationaal kost maar VIJF eurocent..... (dus van Indonesie naar hier, is goedkoper dan binnen NL |:( )
GPRS kost je daar ongeveer drie euro per MB, best prijzig dus, maar het kan wel, en dat ook nog eens uit die zelfde prepaid bundel.

Zo zie je maar weer... zo kan het ook. _/-\o_

Lekker!

Verwijderd

maar hier in nederland zijn het allemaal oplichters. ze vragen hier allemaal 10 keer tot zelfs 20 keer het dubbelen. maar KPN is beheerder van de prijzen hier, zo gaat dat hier.

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:49
Sorry dat ik nu een beetje offtopic ga... maar hoe kom jij aan die 10 tot 20 keer?

Lekker!

Verwijderd

als jij kijkt dat het in indonesie 2 euro cent kost. en hier 25 cent voor heen. en als je een sms'je naar indonesie stuurt kost je dat gewoon 1.50 dat is toch schandalig duur.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Maite schreef op 24 juli 2004 @ 10:41:
ik zou orange nemen is het goedkoopst gprs met prepaid
niet waar; voor deze oplossing weet ik dat er minder dan 2 mb per maand gestookt gaat worden per kaart, en bij orange gprs moet je Orange World afsluiten, waardoor je per maand standaaard 2 mb inkoopt die je niet mee kan nemen naar volgende maanden, en hiervoor wordt maandelijks 6 euro afgeschreven van je beltegoed. Erg onvoordelig dus :)

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
iPodje schreef op 24 juli 2004 @ 23:30:
Sorry dat ik nu een beetje offtopic ga... maar hoe kom jij aan die 10 tot 20 keer?
kostprijs van een sms zit in de procentpunten van de verkoopprijs. Geloof dat de netwerkload van een sms nog geen kwart eurocent kost.

Verwijderd

HunterPro schreef op 24 juli 2004 @ 23:35:
niet waar; voor deze oplossing weet ik dat er minder dan 2 mb per maand gestookt gaat worden per kaart, en bij orange gprs moet je Orange World afsluiten, waardoor je per maand standaaard 2 mb inkoopt die je niet mee kan nemen naar volgende maanden, en hiervoor wordt maandelijks 6 euro afgeschreven van je beltegoed. Erg onvoordelig dus :)
€ 6 voor 2 MB is nog altijd goedkoper dan de € 15 per MB die T-Mobile en Vodafone vragen of de € 17 die KPN in rekening brengt. Alleen als je dus minder dan zo'n 400 KB gebruikt ben je goedkoper uit bij T-Mobile of Vodafone.

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:56
@hunterPro

Ik weet niet wat je oplossing is maar als hij wil gaan internetten en emails binnen halen en versturen is hij al snel boven de 500 kb

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:03
Bij Vodafone is het GPRS goed geregeld, het kost alleen wat maar dan heb je ook wat. Orange werkt volgens mij ook een is bij veelvuldig gebruik (als je prepaid heb) de oplossing.
Pagina: 1