Ik heb voor een apparaat een prepaid sim nodig waarmee ik kan internetten. In de winkel werd ik er van overtuigd dat T-Mobile prepaid de oplossing zou zijn, maar helaas doen die alleen het eigen netwerk T-Zones en is er geen communicatie naar buiten mogelijk.
De stand zover:
T-Mobile : Wél GPRS, Alleen eigen netwerk.
Orange: Wél GPRS, maar via een soort abonnement.
Telfort: Géén GPRS, alleen via de abo sims mogelijk.
De rest van de sites zijn dusdanig onduidelijk of de geleverde GPRS (als het er al is) het volledige internet toegankelijk maakt.
Wat ik zoek is een simkaart waarmee ik een SMS kan versturen en kan GPRS'en (eigen server email en FTP). Ik hoef niet eens te bellen er mee, het is voor een zogenaamde 'Machine to Machine' oplossing. Het netwerk kan me niet schelen, en als het een héél goedkoop abonnement is mag dat op zich ook wel, maar ik heb voor dit experiment liever een prepay sim.
De stand zover:
T-Mobile : Wél GPRS, Alleen eigen netwerk.
Orange: Wél GPRS, maar via een soort abonnement.
Telfort: Géén GPRS, alleen via de abo sims mogelijk.
De rest van de sites zijn dusdanig onduidelijk of de geleverde GPRS (als het er al is) het volledige internet toegankelijk maakt.
Wat ik zoek is een simkaart waarmee ik een SMS kan versturen en kan GPRS'en (eigen server email en FTP). Ik hoef niet eens te bellen er mee, het is voor een zogenaamde 'Machine to Machine' oplossing. Het netwerk kan me niet schelen, en als het een héél goedkoop abonnement is mag dat op zich ook wel, maar ik heb voor dit experiment liever een prepay sim.