Toon posts:

[xp pro/ xp home] draadloos netwerk probs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

nadat ik gisteren een acer 2012 notebook gekocht heb, wilde ik het draadloos netwerk instellen. In eerste instantie kon ik meteen op internet, maar werd de verbinding steeds verbroken. Ik dacht dat dit aan het signaal lag, dus ben ik naast de router/ ap/ adsl modem gaan zitten met de laptop. Het probleem bestond nog steeds, dus lag het niet aan het signaal.

Nu heb ik dus het probleem dat de laptop heel moeilijk verbinding maakt. Windows xp (home) op de laptop geeft aan dat er draadloze netwerken beschikbaar zijn, maar maakt niet automatisch verbinding. Als ik dan handmatig probeer te verbinden, maakt hij meestal ook geen verbinding. Heel soms pakt hij de verbinding wel en dan blijft hij de ene keer wel online en de andere keer niet. Erg vreemd dus allemaal. Ik heb beneden een andere pc wireless verbonden met het netwerk en die geeft deze problemen niet.

Het volgende probleem wat ik heb betreft de shares op de andere pc's in het netwerk. Ik kan met geen mogelijkheid de shares op mijn andere pc's bekijken. Ik kan onderling pingen, ik kan ze zien in mijn netwerklocaties, maar ik kan niet bij de shares. Met de faq kwam ik er ook niet uit.

Wie o wie helpt mij verder met een van deze problemen?

ff alle instellingen.

Router:
- Linksys WAG54G
- subnetmask 255.255.255.0
- DHCP ingesteld op maximale lease in range 192.168.1.100 tot 192.168.1.149
- werkgroep is op alle pc's hetzelfde
- op de laptop is ook al een schone install gedaan van windows XP home
- 3 andere pc's met windows xp pro werken dus zonder probleem draadloos en bedraad.

• noma
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-05 16:54
De draadloze kaartjes die ingebouwd zijn in portables zijn dikwijls van bedenkelijke kwaliteit.
Ik heb ooit hetzelfde probleem gehad met een Acer TravelMate 636Lci. Heb toen een draadloze PC-Card aangeschaft en sindsdien werk ik vrolijk draadloos en heb ik geen problemen meer om connectie te krijgen en die te behouden.

Verwijderd

Topicstarter
noma schreef op 24 juli 2004 @ 09:42:
De draadloze kaartjes die ingebouwd zijn in portables zijn dikwijls van bedenkelijke kwaliteit.
Ik heb ooit hetzelfde probleem gehad met een Acer TravelMate 636Lci. Heb toen een draadloze PC-Card aangeschaft en sindsdien werk ik vrolijk draadloos en heb ik geen problemen meer om connectie te krijgen en die te behouden.
Ik geloof meteen dat dit beter gaat, maar dit ben ik niet van plan. Het is een intel 2200 kaartje en dit moet goed genoeg zijn.

Verwijderd

Topicstarter
ff een update:

ik heb zojuist een kale windows xp pro install gedaan en daarna het wlan kaartje met een intel driver geinstalleerd. Op deze manier werkt hij wel, maar zodra ik de drivers voor de chipset installeer gaat hij de problemen weer geven. 8)7

Iemand enig idee wat dit kan zijn?