probleem nieuwe tv philips 32pw9308

Pagina: 1
Acties:

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:27
hoi

ik heb zopas mijn nieuwe tv de philips 32pw9308

nu, perfecte tv enzo behalve heb ik een klein probleempje met dvds wanneer het snel moet gaan
als ik bv gladiator opleg, dan gaat hij in snelle scenes van die digitale vierkante blokjes (jitter?) vertonen en streepkes
weet er iemand raad hier mee? ik heb hem al verzet van pixel plus nr movie plus (zoals in de handleiding) maar dit levert geen resultaat ...

• CrazyA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-07 12:28
Klinkt als een te fanatieke noise-reduction. Ik ken dit toestel zelf niet, maar de streepkes waar je het over hebt, heb ik ook gezien toen ik met noise-reduction heb zitten spelen op andere tv's.
Het viel mij het best op toen er een mooie dame met een vrij lichte huid en hele opvallende lippenstift tijdens een reclame blokje langs kwam. Toen zij haar hoofd draaide bleef de lippenstift nog een beeld op de oude plek 'plakken'. En in de reclame bleven ze maar volhouden dat die lippenstift juist niet afgeeft :P

• skank
CrazyA schreef op 24 juli 2004 @ 08:55:
Klinkt als een te fanatieke noise-reduction. Ik ken dit toestel zelf niet, maar de streepkes waar je het over hebt, heb ik ook gezien toen ik met noise-reduction heb zitten spelen op andere tv's.
Het viel mij het best op toen er een mooie dame met een vrij lichte huid en hele opvallende lippenstift tijdens een reclame blokje langs kwam. Toen zij haar hoofd draaide bleef de lippenstift nog een beeld op de oude plek 'plakken'. En in de reclame bleven ze maar volhouden dat die lippenstift juist niet afgeeft :P
dus noise reduction af zetten?

• CrazyA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-07 12:28
Het uitzettend van de noise-reduction, of in ieder geval 'zachter' zetten kan een beeldverbetering opleveren.
Er is eigenlijk maar 1 manier om er achter te komen of dit het was, gewoon proberen :)

Verwijderd

Ik heb ook pas een breedbeeld gekocht en veel informatie gezocht over de verschillende merken.
Daarbij ben ik dat probleem ook tegengekomen en die blokjes wordt volgensmij als een van de grote nadelen van Pixel Plus gezien.

Ik heb meer mensen over die blokjes gehoord, of er wat aan te doen is weet ik niet.
Ik heb naar aanleiding van die dingen dan ook een Sony Wega Trinitron gekocht.

Heb je Philips zelf er al over gebeld/gemailed?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2004 12:50 ]

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 juli 2004 @ 12:48:
Ik heb ook pas een breedbeeld gekocht en veel informatie gezocht over de verschillende merken.
Daarbij ben ik dat probleem ook tegengekomen en die blokjes wordt volgensmij als een van de grote nadelen van Pixel Plus gezien.

Ik heb meer mensen over die blokjes gehoord, of er wat aan te doen is weet ik niet.
Ik heb naar aanleiding van die dingen dan ook een Sony Wega Trinitron gekocht.

Heb je Philips zelf er al over gebeld/gemailed?
Voordeel: pixelplus (en ook bij oudere Philips televisies de betreffende 100Hz systemen), kan je afstellen, of minimaal uitschakelen. Ik ken jouw exacte model niet, maar als het niet in user-mode kan, dan misschien in service-mode.

• Benman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08-2021
Ik zou zeggen ......... probeer er eens een andere DVD-speler onder te zetten.

Ik heb dat soort problemen dus helemaal niet. Mijn vader heeft echter zo'n setje van de Neckermann :X , merk Vestel geloof ik, en die heeft nu net datzelfde probleem. Niks geen speciale features op de tv, gewoon zo'n standaard breedbeeld. Maar bij drukke scenes zoals zo'n massale aanvalsscene in Lord of The Rings wordt het beeld dus een en al blokjes en gaat "hakken". Ik denk eerder dat het een "digitaal" probleem van de DVD-speler is en niet van de tv.

Pixel Plus heerscht .......... niet met alle films want af en toe krijg je zo'n Halo-effect. Maar dat zijn dus géén blokjes ....... en Pixel Plus kun je normaliter uitzetten.

Probeer echt maar eens een andere DVD eronder te zetten. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Benman op 24-07-2004 13:02 ]

• BlackLight
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-01-2022
Is geen probleem met de DVD-speler, waarschijnlijk is het voldoende om noise-reduction, sharpness en "trillingsvrij" uit te zetten.

• skank
BlackLight schreef op 24 juli 2004 @ 13:03:
Is geen probleem met de DVD-speler, waarschijnlijk is het voldoende om noise-reduction, sharpness en "trillingsvrij" uit te zetten.
ik zal direct even die noise reduction afzetten
wat is dan halo-effect?
ik heb pixel plus al eens uitgezet maar verandert niks :(

• skank
zopas pixel plus afgezet en verzet nr 100hz digitale scannen en plots heb ik geen blokjes, haperingen meer

ivm breedbeeld

mijn tv kiest niet automatisch het juiste formaat
het verspringt niet nr 16:9 wanneer dit zou moeten
dit gebeurt echter wel wanneer ik mn dvdspeler aanzet
hoe komt dit?

• skank
mijn mogelijke beeldformaten zijn dus:

automatisch, super zoom, 4:3, 14:9, 16:9, ondertitel zoom en breedbeeld
bij automatisch zorgt de tv ervoor dat het scherm zoveel mogelijk gevuld wordt (je krijgt dus uitgerokken beeld)

mn probleem is dus nu
als ik hem op 4:3 zet en mn inkomen signaal vd tv is 16:9 moet hij toch vanzelf verspringen? of moet ik dat telkens opnieuw handmatig instellen? en dan terug instellen voor 4:3??? zou toch niet mogen?

• skank
niemand? :(

Verwijderd

Ik heb geen philips, maar mijn Sony heeft ook zo'n automatische stand en dan neemt ie zelf breedbeedl als hij dat ziet en verder staat ie anders op zoom.
Pagina: 1