Toon posts:

[Word] Bestand weg na foutmelding, terughalen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een groot probleem. Er is een bestand van mijn harddisk verdwenen!

Ik was aan het werk in een (voor mij) zeer belangrijk bestand en druk op een gegeven moment op save. Krijg een melding die ongeveer luidde: "Windows heeft geen toegang tot het bestandsysteem."

Vrij vaag. Maar ik dacht. Nou dan sluit ik het bestand wel zonder opslaan, heropen het en dan typ ik het laatste stukje wel opnieuw.

Maar wat blijkt nu. Het hele bestand is ineens weg!

Ik ben ten einde raad, want ik heb dit bestand dit weekend echt nodig. Is het bestand op de een of andere manier te recoveren?

P.S. Bij mijn weten heb ik geen virus (Ik heb een up-to-date virusscanner) en met de harddisk heb ik ook nog nooit problemen gehad (Ook geen gekke geluidjes oid)

Ik draai Word (Office) 2000 op Windows XP

Verwijderd

Kijk eens naar het programma Restorer2000 Pro: http://www.bitmart.net/r2k.shtml
Heeft 'mn leven' meer dan eens gered :)

Verwijderd

Gebruik de zoekfunctie van je pc eens om te kijken of je het bestand toevallig niet heel ergens anders hebt staan dan van waar je het probeert te openen.

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Je hebt 'm toch niet toevallig geopend vanaf een (gebrande) CD? Want dan ben je 'm echt kwijt (tenzij je gaat zoeken in de map waar Word zijn autosave-documenten opslaat - als dat aanstaat).

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Misschien kan DOC Regenerator wat voor je betekenen: http://www.dposoft.net/
DOC Regenerator is new recovery solution for lost, damaged, deleted, overwritten Microsoft Word documents. It efficiently recovers a separate lost document from an existing partition as well as lost documents from a corrupted, deleted partition, or a reformatted disk.

• Jikra
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-12-2025
Oeps...
Ik neem aan dat je de comp geherstart hebt.
Je kunt proberen met zoeken: typ de bestandsnaam maar vervang het eerste teken door een $ of een ?; zet zoeken in verborgen bestanden aan
Misschien dat er nog ergens een reservebestand is achtergebleven.

Ik raad je aan wel de oorzaak van 't probleem te vinden (maybe brakke disk?) en snel te backuppen voordat je alles kwijt bent.

Jikra

Verwijderd

Topicstarter
Het bestand is terug!

Bedankt voor al jullie reacties. Ik had inderdaad al de hele pc afgezocht maar het bestand was echt weg.

Ik heb toen Doc Regenerator geprobeerd omdat dat echt specifiek voor Word documenten geschikt is en daarmee kon ik hem inderdaad terugvinden.

Er mist nu wel een stuk van ca. 2 pagina's maar het belangrijkste deel is in ieder geval terug.

Echt ontzettend bedankt!

P.S. Mocht je ook Doc Regenerator gaan gebruiken. Het programma vindt echt ontzettend veel (Honderden bestanden) maar er zit een zoekfunctie bij waarmee je op inhoud kunt zoeken!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Overbodige opmerking, maar maak vooraan ajb een backup of twee als een bestand belangrijk is :Y)
En ik pas de topictitel iets aan zodat lotgenoten het makkelijker vinden :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1