[VB.Net] Web Control - Eenmalig code toevoegen

Pagina: 1
Acties:

• Twilight Burn
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-04 11:55
Als je in .Net een linkbutton toevoegt aan je pagina, wordt als je deze pagina opent "postback javascript" gegenereerd, zodat bij een Postback bekend is welke linkbutton is ingedrukt.
Als er meer dan 1 linkbutton op je pagina aanwezig is, staat deze javascript nog steeds maar 1x in de gegenereerde HTML code.

Ik ben bezig met een treeview-control te schrijven in een "Web Control Library" project. Het plan is dat bij het aanklikken van bepaalde items ook een postback aangeroepen wordt, en daar wil ik de bovenstaande javascript code voor gebruiken.
Nou zou ik die code kunnen "hard-coden" en uitspugen bij het renderen van de control, maar als er dan meerdere instanties van mijn control op een pagina staan, of er een linkbutton op die pagina staat, komt deze code meerdere keren in de gegenereerde HTML te staan, wat ik dus niet wil. Is er een manier om te kijken of deze javascript code al toegevoegd is, en zo niet deze toe te voegen?

Een tweede vraag, die ook al een beetje in de eerste verstopt zit, is dat ik een ander stuk javascript ook maar 1x wil toevoegen (o.a. het in-en-uit klappen van verschillende items in de tree) ook als er meerdere instanties van mijn control op een pagina staan.
Ik had zitten denken om ergens in een "globaal" object (session, response, request, page of iets dergelijks) iets op true ofzo te zetten als ik de code toevoeg, en te kijken of deze waarde al op true staat als ik het toe wil voegen. Echter ik heb zo een-twee-drie niet een ingeving waar ik het kan opslaan zodat als de pagina een volgende keer (in een postback of refresh) geopend wordt deze waarde weer gereset is, zodat de code wel weer gegenereerd wordt, zonder dit expliciet te gaan doen in de pagina waar ik die control op gebruik.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:50

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Is er een manier om te kijken of deze javascript code al toegevoegd is, en zo niet deze toe te voegen?
Bedoel je
RegisterClientScriptBlock
RegisterStartupScript

[ Voor 3% gewijzigd door gorgi_19 op 24-07-2004 09:57 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Twilight Burn
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-04 11:55
Dat is precies wat ik nodig heb!
Het is wel vreemd dat ik die functies niet te zien kreeg (en krijg) in het lijstje wat je ziet als je "Page." in tikt.