GoT staat vol met topics over Terminal Services, maar helaas niet over hetvolgende probleem:
Ik heb twee machines in een werkgroep die Win XP Home hebben draaien.
Op beide machines heb ik terminal services op handmatig staan en verbinden van buitenaf is aangevinkt.
Als ik TS opstart en via <meer opties> door de werkgroep wil bladeren krijg ik de melding Er bevinden zich geen terminalservers in dit domein of deze werkgroup: Mijn Werkgroep.
Toets ik alleen het IP adres in volgt de melding:
De client kan geen verbinding met de externe computer maken.
Mogelijk is de computer niet op externe verbindingen voorbereid of is de computer te druk bezig om nieuwe verbindingen te accepteren.
Er kan ook sprake zijn van een netwerkprobleem.
Probeer later opnieuw verbinding te maken.
Neem indien het probleem blijft bestaan contact met de systeembeheerder op.
Wel, mijn netwerk is prima in orde, want middels de verkenner kan ik gewoon over de machines browsen.
Ik heb twee machines in een werkgroep die Win XP Home hebben draaien.
Op beide machines heb ik terminal services op handmatig staan en verbinden van buitenaf is aangevinkt.
Als ik TS opstart en via <meer opties> door de werkgroep wil bladeren krijg ik de melding Er bevinden zich geen terminalservers in dit domein of deze werkgroup: Mijn Werkgroep.
Toets ik alleen het IP adres in volgt de melding:
De client kan geen verbinding met de externe computer maken.
Mogelijk is de computer niet op externe verbindingen voorbereid of is de computer te druk bezig om nieuwe verbindingen te accepteren.
Er kan ook sprake zijn van een netwerkprobleem.
Probeer later opnieuw verbinding te maken.
Neem indien het probleem blijft bestaan contact met de systeembeheerder op.
Wel, mijn netwerk is prima in orde, want middels de verkenner kan ik gewoon over de machines browsen.