LG DVD ROM leest niets

Pagina: 1
Acties:

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
allereerste specs:

probleem-geval: LG DVD ROM GDR-81610102 (MA op ide kabel 2)
brander : Philips 4800 (SL op ide kabel 2)
HD: Maxtor 40 gb (MA op ide kabel 1)
mobo: ASUS P4B GL-VM
standaard voeding

dit systeem draaide 9 maanden geleden nog perfect. de dvd rom kon alles lezen. ook het kopieren van cd's met mij Philips brander kon hij perfect bij houden.
ik zit met dit probleem dus al een tijdje... 8)7

ik heb alle drives ook al op Cable Select gezet en ook dit heeft geen effect

nu heb ik de ide kabel 2 ook al direct aangesloten zonder MA/SL/CS gezeur.
dus ide 1 kabel op mijn HD en ide kabel 2 op LG dvd geval.
voeding van die apparaten ook omgewisseld en werkt ook.
dus ik ga ervan uit dat mijn voeding goed werkt.

in Apperaatbeheer heb ik de dvd speler al 3 keer verwijderd. daarna op nieuwopstarten>> wordt herkent> geinstalleerd door WIN XP home sp1. GEEN EFFECT.
de pc heb in die 9 maanden tijd geformateerd door spyware & virus |:( gezeur...en ook toen heb ik zelfs de dvd niet kunnen gebruiken voor de installatie van XP. daarvoor heb ik die PHilips brander gebruikt. affijn. tis balen! :(

vanavond heb ik 4 uur lang zitten prutsen met firmwire update van die driver.
helaas lukt het niet: "GDR-81610102.dld is not downloaded". terwijl ik de readme precies heb opgevolgd die bij de firmwire download zat!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Gaan er wel lampjes branden zodra je er een cd indoet?

je kunt ook veel wijs worden van het geluid wat je dvd-rom maakt. Maakt hij uberhaupt geluid? Als dit allemaal niet zo is denk ik dat je cd-rom rijp is voor vervanging. Heb je nog garantie? Zo ja: gewoon terugbrengen :)

//edit

OM FAQ / Beleid

Ook gelezen?

Probeer eens je hdd uit te schakelen en alleen de dvd eraan te sluiten. je kunt hem dan testen met een bootable cd. :)

[ Voor 29% gewijzigd door Raku op 24-07-2004 00:28 ]

Raku

• willy1986
  • Niet online
Simulated Zero schreef op 24 juli 2004 @ 00:26:
Gaan er wel lampjes branden zodra je er een cd indoet?

je kunt ook veel wijs worden van het geluid wat je dvd-rom maakt. Maakt hij uberhaupt geluid? Als dit allemaal niet zo is denk ik dat je cd-rom rijp is voor vervanging. Heb je nog garantie? Zo ja: gewoon terugbrengen :)
wanneer ik er een cd in stop begint de kermis. knipper knipper. dan spint hij op..knipper. leest _/-\o_ (en dan denk je : JAA hij doet) NIET! :(

wanneer ik verkenner laat kijken in de D: dan zegt hij dat er geen medium beschikbaar is.

dus hij maakt geluid. hij seint met t lampje. die pc had een jaar garantie. (gekocht op 02-04-2003) ik heb alleen geen bewijs dat hij kadoek ging in die garantie tijd...

//edit!

---0:43---

bootable disk geprobeerd. geen effect... "...insert systemdisk..."ook in wanneer windows is opestart wil de win XP home cd niet automatisch starten :(

[ Voor 11% gewijzigd door willy1986 op 24-07-2004 00:43 ]

• Raku

Raku

Mental Aid

Hmm , kun je hem mss een keer losschroeven en de lens schoonmaken ofzo? Je hebt nu toch al geen garantie meer. Een softwarematige fout is denk ik uitgesloten.

Raku

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-03 14:05
Of je lens is erg vuil (even schoonmaken) of hij is gewoon kaduk.

Verwijderd

Doe er gewoon eens zo'n schoonmaakcdtje in.

• Raku

Raku

Mental Aid

Verwijderd schreef op 24 juli 2004 @ 01:23:
Doe er gewoon eens zo'n schoonmaakcdtje in.
Writer + DVD en een Schoonmaakcd

Het kan dus volgens deze mensen je dvdrom of recorder beschadigen , ik zou dus lekker dat ding zelf openmaken en met een doekje doen. Ik heb zowiezo weinig vertrouwen in zo'n ding.

Raku

• willy1986
  • Niet online
Simulated Zero schreef op 24 juli 2004 @ 01:57:
[...]

Writer + DVD en een Schoonmaakcd

Het kan dus volgens deze mensen je dvdrom of recorder beschadigen , ik zou dus lekker dat ding zelf openmaken en met een doekje doen. Ik heb zowiezo weinig vertrouwen in zo'n ding.
okeey. dus als ik het goed begrijp: opschroeven en schoonmaken? en hopen dat ik nix ernstig beschadig tijdens op maken?

• Hoholi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-12-2025

Hoholi

The only one

Deze cd's om lensen te cleanen maken geen probleem daar deze gewoon op 1-speed worden afgespeeld.

Er staat namelijk een audiotrack op die de lens naar de borstels leid ;)

En zo fragiel zijn die dingen ook niet hoor :Y) Heb er al gehad waar 2 cd's in zaten, een die gebruikt werdt als spaarpot |:( ..... Allemaal werkend gekregen 8)

Ik zou meer oppassen met openschroeven en "doekje" :X Lijkt me een grotere aanslag op de optiek te leveren dan een carbon-borsteltje :)

Als je perse toch wilt openschroeven gebruik dan een wattenstaafje gedrenkt in alcohol

[ Voor 12% gewijzigd door Hoholi op 25-07-2004 01:14 ]

Religion is Opium for the Masses

Pagina: 1