Toon posts:

Bezoekers upload naar website

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Misschien kan iemand mij helpen:

Is het mogelijk dat bepaalde bezoekers van mij website nieuwsberichten op mijn site kunnen zetten zonder dat hiervoor FTP toegang voor nodig is.

vb.

Je hebt een pagina over de duivensport. Leden van de vereniging willen graag een stukje plaatsen op de pagina "nieuws". Wanneer ik hier een speciaal gedeelte voor zou regeren, is het dan mogelijk dat "platte tekst" overgezet kan worden naar een html site.

• Skerekrow
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-05 17:30
als je een Database hebt zou ik PHP aanraden maar ik weet niet hoe ver je daar zelf in thuis bent. (ik zelf duz totaal niet)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:06

crisp

Devver

Pixelated

Hoe denk je dat een site als Tweakers/GoT het doet? Je kan hier ook platte tekst typen dat wordt omgezet naar HTML toch? En je hoeft er niets voor te FTP-en :)
Waar ik dan op doel is het gebruik van serverside scripting talen zoals ASP, PHP, JSP etcetera. Voorwaarde is natuurlijk wel dat je hoster het ondersteund.

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
GoT is een forum, en dat heb ik al jaren draaiende. Het gaat mij nu om berichten die door gebruikers geplaatst worden en op de frontpage te zien zijn

• stefklep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-05 15:36

stefklep

((Stefklepje))

Phpnuke http://mamboforge.net/ genoeg van die dingen op internet voor te vinden. ;)

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-04 20:36

Not Pingu

Dumbass ex machina

Verwijderd schreef op 24 juli 2004 @ 00:15:
GoT is een forum, en dat heb ik al jaren draaiende. Het gaat mij nu om berichten die door gebruikers geplaatst worden en op de frontpage te zien zijn
Dat wordt dus gedaan met precies dezelfde technieken die door een forum gebruikt worden. Database met invoer- en uitleespagina's. Maar aan de quote leid ik af dat zelf iets programmeren geen optie is (en dus moet je hier ook niet zijn). Op Hotscripts.com zijn vast wel nieuws-scriptjes te downloaden.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-05 20:40

Nik

Ik zelf die het ook via een forum, zal de link maar niet posten (spam haha!), en daar heb ik een categorie op gemaakt die opgesplitst is in twee delen: Frontpage en Submit News.

Gebruikers kunnen niets posten in de Frontpage categorie, maar wel in de Sumit News categorie. Daar vandaan lees ik de newspost door, en als hij goed genoeg ik, verplaats ik hem naar de Frontpage. Daar vandaan pakt mijn forum software (IPB) vanzelf de topics die in de Frontpage categorie staan, en zet ze vervolgens zelf op de frontpage. Werkt prima zo!

• DarkFire
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-04 15:23
al je geen ervaringen hebt met zo scripting talen zoals bijv php dan zou ik als ik jou was kiezen voor een kant en klaar nieuws systeem dat je alleen maar hoeft te integreren in je site. Op phpfreakz.nl staan er wel wat ik heb zelf ook wel eens een goede gevonden alleen de naam schiet me nu niet te binnen, als je daar interresse voor hebt dan zoek ik hem wel even voor je op want ik heb hem nog wel ergens op de andere pc staan.

suc6
DarkFire

Verwijderd

Topicstarter
proller schreef op 24 juli 2004 @ 00:23:
Ik zelf die het ook via een forum, zal de link maar niet posten (spam haha!), en daar heb ik een categorie op gemaakt die opgesplitst is in twee delen: Frontpage en Submit News.

Gebruikers kunnen niets posten in de Frontpage categorie, maar wel in de Sumit News categorie. Daar vandaan lees ik de newspost door, en als hij goed genoeg ik, verplaats ik hem naar de Frontpage. Daar vandaan pakt mijn forum software (IPB) vanzelf de topics die in de Frontpage categorie staan, en zet ze vervolgens zelf op de frontpage. Werkt prima zo!
Zoals je al zei: "....Daar vandaan lees ik de newspost door....." En dat wil ik dus niet. Een door mij geautoriseerd gebruiker moet dit altijd zelf kunnen.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-05 10:01

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Verwijderd schreef op 24 juli 2004 @ 00:27:
[...]

Zoals je al zei: "....Daar vandaan lees ik de newspost door....." En dat wil ik dus niet. Een door mij geautoriseerd gebruiker moet dit altijd zelf kunnen.
Dan stel je het toch gewoon zo in...

Wat jij wil is heel erg simpel, in feite is het niets meer dan een gastenboek op de homepage waar enkel bepaalde mensen iets in mogen plaatsen.

Er zijn dan ook tientallen goede, gratis paketten waarmee je dit (en nog veelmeer!) kunt doen.

Het enige wat je moet hebben is (meestal) een website waarvan de hosting ook MySQL en PHP ondersteunt, wat je ook al voor een euro per maand kan krijgen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:06

crisp

Devver

Pixelated

In ieder geval is W&G niet bedoelt voor serverside geneuzel, daar hebben we de buren van Programming & Webscripting voor :)
Ik raad de topicstarter echter aan eerst eens wat informatie daarover in te winnen; ik denk dat dit topic al genoeg aanwijzingen bevat :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.