Hallo 
Vandaag was ik dolgelukkig omdat ik mijn nieuwe router kon gaan halen. Mijn enthousiasme is echter van korte duur geweest
Ik heb mijn routertje ingesteld zodat ie netjes inbelt bij mijn provider (Skynet).
Tot daar alles goed en wel.

Wat me onmiddelijk opvalt is dat er geen mogelijkheid is om IP adressen aan MAC addressen te mappen bij DHCP, want mijn vorige router (USR8000) wel had.
Dat is dus direct klote om de port forwarding te doen naar mijn Linux server

Via de utp kabel gaat alles perfect met de router... maar wireless... een ramp!
Dit zijn mijn huidige instellingen:

En de instellingen van m'n wireless kaartje in de laptop (Acer 2023)

Nu valt de wireless verbinding constant uit en krijg ik om de haverklap:

Af en toe is de verbinding ook uitstekend:

Zelfs met de goede verbinding kan ik af en toe even naar een site gaan op direct timeout te krijgen.
Pingen naar andere PCs in het netwerk (die aan de kabel hangen) levert niets op.
Pingen naar de router gaat erg mooizaam:
Nu had ik deze router gekocht om wireless on de knie te krijgen en achteraf een linuxdistro op die router te zetten, om extra mogelijkheden te benutten.
Tot nu toe ziet het ernaar uit dat het een miskoop is met brakke radiosignalen
Heeft iemand ervaring met deze router ? Ik sta open voor allerlei suggesties om dit draaiend te krijgen zodat ik eens in de livingkan zitten met m'n laptop ipv op m'n - in de zomer snikheet - bureau
Vandaag was ik dolgelukkig omdat ik mijn nieuwe router kon gaan halen. Mijn enthousiasme is echter van korte duur geweest
Ik heb mijn routertje ingesteld zodat ie netjes inbelt bij mijn provider (Skynet).
Tot daar alles goed en wel.
Wat me onmiddelijk opvalt is dat er geen mogelijkheid is om IP adressen aan MAC addressen te mappen bij DHCP, want mijn vorige router (USR8000) wel had.
Dat is dus direct klote om de port forwarding te doen naar mijn Linux server
Via de utp kabel gaat alles perfect met de router... maar wireless... een ramp!
Dit zijn mijn huidige instellingen:
En de instellingen van m'n wireless kaartje in de laptop (Acer 2023)
Nu valt de wireless verbinding constant uit en krijg ik om de haverklap:
Af en toe is de verbinding ook uitstekend:
Zelfs met de goede verbinding kan ik af en toe even naar een site gaan op direct timeout te krijgen.
Pingen naar andere PCs in het netwerk (die aan de kabel hangen) levert niets op.
Pingen naar de router gaat erg mooizaam:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Pinging 192.168.1.1 with 32 bytes of data:
Reply from 192.168.1.1: bytes=32 time=522ms TTL=64
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Ping statistics for 192.168.1.1:
Packets: Sent = 4, Received = 1, Lost = 3 (75% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 522ms, Maximum = 522ms, Average = 522ms |
Nu had ik deze router gekocht om wireless on de knie te krijgen en achteraf een linuxdistro op die router te zetten, om extra mogelijkheden te benutten.
Tot nu toe ziet het ernaar uit dat het een miskoop is met brakke radiosignalen
Heeft iemand ervaring met deze router ? Ik sta open voor allerlei suggesties om dit draaiend te krijgen zodat ik eens in de livingkan zitten met m'n laptop ipv op m'n - in de zomer snikheet - bureau