Toon posts:

USB client krijgt geen verbinding met ST570

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oké, na zoveel topics gelezen te hebben, waar overigens meer bevestigd wordt dat het probleem bekend is maar er geen oplossingen te vinden zijn (blame me, als ik iets over het hoofd gezien te hebben), waag ik het er maar op om maar eens een topic te openen om te zien of ik met jullie hulp het wel voor elkaar krijg.

Bij een familielid is in mei Direct ADSL geinstalleerd van KNP en jawel met het beruchte SpeedTouch Thompson 570 modem wat WEL werkte met haar moederbord met het ook al zo beruchte VIA KT133(a) chipset.

Afgelopen vrijdag viel ineens haar verbinding weg. Zaterdag heeft zij de pc opnieuw laten installeren (niet vanwege die verbinding, gewoon veel zooi erop enzo). ADSL is toendertijd geinstalleerd door een man die het geinstalleerd heeft, volgens mijn tante, ben er zelf niet bij geweest, op de volgende wijze:
hij heeft de modem op de kamer gezet en aangesloten op het telefoonstekkertje (m'n tante heeft 1 lijn die boven en onder op telefoon zit) en toen een ethernet kabel gebruikt :? (Dit vind ik heel vreemd aangezien er in de pc geen rj45 aansluitingen zitten) en de boel geinstalleerd met de cd's etc.
Maar aangezien adsl het niet meer deed vroeg mijn tante of ik het kwam installeren. Dus ik dacht... zo gezegd, zo gedaan. Nou niet dus :(

Nu lukt het voor geen mogelijkheid maar om het te installeren en die man is op vakantie en niet bereikbaar.

Wat heb ik gedaan?
Eerst modem (zowel in huiskamer als later boven op slaapkamer) aangesloten en aangezet). De cd in de drive gegooid en de installatie gestart volgens de handleiding. Na de installatie opnieuw opstarten en de usb kabel van de usb client erin geplugt. Windows vindt hem, installeert hem (na eerst te schreeuwen om waags51.dll die in de root van de cd stond). Prachtig denk ik dan, gauw gepiept... Maar nee, hoor. Geen signaal.

Volgens de handleiding moest ik na het installeren een signaal krijgen en vervolgens pas de keys etc invoeren. Ik toch maar die keys invoeren en hopen dat ik een signaaltje ontvang. Maar ook dit gebeurde niet. Toen maar besloten om de helpdesk te bellen. Die man doet hetzelfde als dat de handleiding verteld (na eerst alles verwijderd te hebben) en uiteraard werkt dat ook niet |:(

Toen vroeg hij uiteindelijk naar de specs van de pc (hieronder vermeld) en hij concludeerde dat het de chipset was. Ook bij KPN bekend dat deze veel problemen oplevert. Hij raadde mij aan om de nieuwste VIA Hyperion drivers te downloaden van www.viaarena.com(http://downloads.viaarena.com/drivers/4in1/VIA_4in1_443v.zip) en deze te installeren. Hij zegt dat als het niet werkt, het verstandigste is om of Windows XP te installeren(na extra geheugen erin te gooien) of om een apart usb kaartje aan te schaffen :Z Einde telefoongesprek (was best pissig, want dit is niet echt een oplossing, maar ik wist nog niet of die drivers zouden gaan werken).

Ik vol goede moed die drivers downloaden, huidige installatie van adsl verwijderd, drivers installeren, adsl installatie weer gedaan en erachter komen dat het niet werkt. Toen de hele avond een groot deel van de (3650) topics, waar misschien nuttige informatie in kon staan, doorlopen. Google gek gemaakt met zoek opdrachten, maar uiteindelijk weinig succes bereikt.

Kan iemand van jullie mij misschien helpen op een manier waarop ik dit wel werkend ga krijgen???
Graag geen antwoorden die ik al weet (usb kaartje, xp, omwisselen voor ethernetmodem, etc) ;)

Ik ben dol benieuwd of dat iemand weet hoe die man het dan gedaan hebt? Zit me ook hierop suf te piekeren.

Hieronder nog eens apart de specs. Sorry van het lange verhaal, maar een tweaker kan niet genoeg info geven(heb nog meer qua geluid, hd's rw/dvd enzo maar dat bespaar ik jullie maar ff) ;)

Windows 98SE
[specs]
Award modular BIOS v6.00PG
AMD Athlon 1000 Mhz
128 MB SD-RAM
NVidia Riva TNT2 Model 64/ Model 64 Pro
Conexiant SoftK56 Data, Fax, Voice PCI Modem
ON-Board USB
(2x roothub + 2x VIA Tech 3038 Universele hostcontroller voor PCI -> USB)
ON-Board Sound
(C-Media Audio Legacy Device o.a. )

*** Modem + USB Device ***

SpeedTouch Thompson 570
Wireless USB Card Model 0801

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-02 19:50

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Uhm.. volgens mij ben je een beetje in de war of zo.. Een speedtouch 570 is nl. een wireless adsl router (ethernet).. Jij bedoelt waarschijnlijk de 330, wat wel een USB-modem is.

Omdat je zegt dat de verbinding ineens wegviel (icm een usb-modem), heb je het modem al eens op een andere plaats geprobeerd? Heb je al de nieuwste drivers voor het modem eens geprobeerd (http://www.kpnadsl.nl/support/index_usb.html)?

Dat die man toen een netwerkkabel heeft gebruikt en daar rj11 connectors op gezet heeft kan goed zijn. Platte telefoonkabel is na een aantal meter niet echt geschikt meer voor adsl (volgens KPN-specificaties, ik zelf het er geen enkel probleem mee..), en daarom wordt er vaker netwerkkabel of ronde telefoonkabel daarvoor gebruikt.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Topicstarter
sorry was idd in de war, maar het is een 570 modem met een usb ontvanger (die wireless card 0801)...

die man gebruikte enkel maar dat kabeltje van hooguit een meter om ff contact te maken ofzo :/

maar goed, heb al andere usb poorten geprobeerd, zal op zoek gaan naar NOG nieuwere drivers.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2004 18:25 ]

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Ow wacht.. nu wordt het iets duidelijker.. Die kennis krijg vanuit zijn pc geen verbinding met het modem/accesspoint.
Je moet zorgen dat je een aantal dingen die ingesteld zijn in het accesspoint hetzelfde instelt bij de eigenschappen van de usb-netwerkkaart wat op die pc aangesloten is. Dingen die hetzelfde moeten zijn:
- SSID
- WEP-Key

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:00

Korakal

Up up up!

OK; titel duidelijker gemaakt (beter dekkend voor het probleem).

En zoals hierboven gezegd: die ST570 is niet berucht ;) Het is meer dat die chipset wel vaker voor problemen zorgt met USB apparaten.

Heb je de client opnieuw laten aanmelden op de ST570 door het aanmeldkopje in te drukken? Anders komt 'ie er niet op.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn tante heeft 1 analoge telefoon aansluiting, maar kan zowel boven als beneden telefoneren (niet tegelijk natuurlijk!).

Het modem staat beneden in de huiskamer, waar de telefoonlijn binnenkomt en deze gelijk gesplit wordt.

Op de kamer van m'n neefje staat die usb client aangesloten op de pc.
Eerst software installeren (driver+client programma waar je de wepkey en ssid invoert) en dan rebooten voor je de usb kabel inprikt.

het apparaat wordt herkent door windows, geen conflicten. Uiteraard is beneden de modem geregistreerd door op het aanmeldingsknopje te drukken.

Boven moet je in het programma, of icoon in taakbalk, de signaalsterkte zien in een grafiek. Houd je de muis echter op het icoon op de taakbalk zegt het :"no wireless client present".

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Zet die pc eens recht naast het modem/accesspoint en ga dan daar even verder instellingen wijzigen.
Ik heb het al een paar keer meegemaakt dat mijn notebook slechte ontvangst had van het accesspoint en nadat ik er vlakbij ben geweest en dan weer verder weg ga ermee dat ie wel gewoon verbinding blijft houden.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het modem al naast die pc gezet en toen werkte het ook niet.
neem aan dat dit hetzelfde is als die pc verhuizen ;)

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Hmm.. heb je niet een notebook (of een andere pc) beschikbaar waar je dat usb-geval ff op kan installeren en testen?

Verwijderd

Topicstarter
Hé goed dat je het zegt.
Ik kan natuurlijk langsgaan met m'n laptop. Staat alleen XP op geinstalleerd en niet Win98SE dus situatie is niet hetzelfde.

Maar daar kan ik dan misschien meer uit afleiden?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

anders laat je die pc even luisteren naar de ether met www.netstumbler.com

ennuh niet onmogelijk, die ap kan ook gewoon kapot zijn gegaan ....

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
toen ik terug kwam van vakantie hoorde ik van m'n tante dat de ontvanger stuk was |:(

sorry en bedankt voor jullie hulp

//moet ik nu blij zijn dat ik eerst 4 uur heb lopen pielen en toen uiteindelijk hier maar hulp gezocht heb om vervolgens te horen dat het aan de apparatuur lag :9
Pagina: 1