Ik heb een kabel getrokken naar de buren, zodat zij ook gewoon via adsl kunnen internetten. Aan de ene kant zat al een UTP stekkertje maar aan de andere kant nog niet.
Ik dus een tang halen die daarvoor geschikt is, de FAQ van Network Troubleshooting er bij en proberen maar.
Wat mij nu niet duidelijk is, is hoe je die draadjes precies naar binnen 'gegleden' krijgt.... Als ik dat probeer is er altijd wel eentje die niet ver genoeg komt.
Van een pc naar een router/modem, heb ik onderstaande kleurenvolgorde gehanteerd (bekijk de UTP van achteren, met het lipje omhoog)(info gehaald uit de Faq).
■ Bruin
■ Bruin/Wit
■ Groen
■ Blauw/Wit
■ Blauw
■ Groen/Wit
■ Oranje
■ Oranje/Wit
Mijn vragen zijn :
Moet je 8 draadjes zelf ook strippen ?
Hoe krijg ik ze er alle 8 gelijkmatig in? (tips en handigheden zijn welkom)
Hoe sterk moet ik met de tang knijpen?
Ik dus een tang halen die daarvoor geschikt is, de FAQ van Network Troubleshooting er bij en proberen maar.
Wat mij nu niet duidelijk is, is hoe je die draadjes precies naar binnen 'gegleden' krijgt.... Als ik dat probeer is er altijd wel eentje die niet ver genoeg komt.

Van een pc naar een router/modem, heb ik onderstaande kleurenvolgorde gehanteerd (bekijk de UTP van achteren, met het lipje omhoog)(info gehaald uit de Faq).
■ Bruin
■ Bruin/Wit
■ Groen
■ Blauw/Wit
■ Blauw
■ Groen/Wit
■ Oranje
■ Oranje/Wit
Mijn vragen zijn :