[Compuserve] Surfen mogelijk zonder die software?

Pagina: 1
Acties:

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Een kennis van me had op zijn oude computer compuserve, een inbelaccount. Ik heb voor hem een nieuwe pc gebouwd, er staat windows XP pro op.
Nu wil hij natuurlijk zijn email van compuserve blijven gebruiken.

Maar ik vindt het persoonlijk zo'n rotzooi, die software die je nodig hebt om via compuserve te kunnen surfen/mailen. Je zit meer gevangen in het programma, dan vrij en simpel rond te surfen op het internet.

Is het op een of andere manier mogelijk om op het web te kunnen via compuserve, maar dan gewoon via internet explorer (en outlook) :?

4015Wp west (Dordrecht)

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:26
Uit hun FAQ:
Can I check my CompuServe mail using Internet mail programs?

CompuServe Classic does support POP3 mail. To active your POP3 Mailbox on your Classic account, GO POPMAIL online.
Dus soft installen, GO POPMAIL doen, en soft er terug afgooien :)

[ Voor 17% gewijzigd door Fire69 op 23-07-2004 21:56 ]

Verwijderd

en wat betreft gewoon surfen: inbellen moet altijd via hun suffe software, omdat ze geen standaard dial up ondersteunen.
die software kun je natuurlijk wel gewoon klein maken, en dan gaan surfen met IEX

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:26
Ja hoor, ze ondersteunen ook gewoon dial-up, maar idd wel met gebruik van hun k*t-software. :)
Can I use CompuServe software over the Internet?

CompuServe's software can be configured for use over any standard PPP Internet connection. This is often a good option for people who do not have a local CompuServe access number, but who do have access to a local Internet provider or a direct connection to the Internet.

To get help with configuring your CompuServe software for use over a PPP connection, visit the CompuServe Software Support Forum, GO SOFTSUP.

Verwijderd

hmmz, dan hebben ze dat gelukkig veranderd. toen wij nog compuserve hadden was dat niet zo.

maarja, toen wij net internet hadden was compuserve zo ongeveer de enige pionier....
toen ze met die oranje cdroms heel nederland gingen veroveren hebben we maar opgezegd :)

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Fire69 schreef op 23 juli 2004 @ 21:55:
Uit hun FAQ:

[...]

Dus soft installen, GO POPMAIL doen, en soft er terug afgooien :)
Mooi, dan kan ik die pop gewoon instellen in outlook, en gewoon een gratis 12move inbelverbindinkje gebruiken voor surfen. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Tutti-frutti op 23-07-2004 23:13 ]

4015Wp west (Dordrecht)

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:52
-verkeerde topic-

[ Voor 96% gewijzigd door Timmy op 24-07-2004 00:11 ]

• Amotea
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-01-2025
Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 22:10:
hmmz, dan hebben ze dat gelukkig veranderd. toen wij nog compuserve hadden was dat niet zo.

maarja, toen wij net internet hadden was compuserve zo ongeveer de enige pionier....
toen ze met die oranje cdroms heel nederland gingen veroveren hebben we maar opgezegd :)
LOL, ja, ik heb er in totaal ongeveer 8 van in de brievenbus gehad, misschien meer :/.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:55
Ook in die tijd kon je gewoon een inbelverbinding maken onder externe toegang (W9x), hoor.
Alleen is dat voor de gemiddelde gebruiker te ingewikkeld.
En CS ondersteunt ook al minstens 6-7 jaar pop3.

Verwijderd

zetje01 schreef op 24 juli 2004 @ 01:42:
Ook in die tijd kon je gewoon een inbelverbinding maken onder externe toegang (W9x), hoor.
Alleen is dat voor de gemiddelde gebruiker te ingewikkeld.
no kidding! leg uit! dit wil ik weten!

ik had toen flink wat oude rotten op die compuserve-forums gemaild, en kreeg steeds terug dat het gewoon niet kon :?

(ik spreek trouwens over win95OSR2, win 98 was nog niet uit)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2004 02:08 ]

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Paar maanden terug voor iemand mee bezig geweest op een XP pc. Volgens de nederlandse CS site kan het enkel met de software van CS.
Kan verder ook niets doen met de eigenschappen van die externe verbinding.

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Tutti-frutti schreef op 23 juli 2004 @ 23:13:
[...]

Mooi, dan kan ik die pop gewoon instellen in outlook, en gewoon een gratis 12move inbelverbindinkje gebruiken voor surfen. :)
Dat kan niet altijd ...

Immers , als je niet meer inbelt op die account , maar wel gebruik maakt van de opslag op hun systeem , krijg je vanzelf bericht. Dit heeft een collega van me iig wel ondervonden. Je moet dus ws wel inbellen via Compuserve om van je mail gebruik te kunnen maken :)

Raku

• Timmy
Simulated Zero schreef op 24 juli 2004 @ 03:59:
Dat kan niet altijd ...

Immers , als je niet meer inbelt op die account , maar wel gebruik maakt van de opslag op hun systeem , krijg je vanzelf bericht. Dit heeft een collega van me iig wel ondervonden. Je moet dus ws wel inbellen via Compuserve om van je mail gebruik te kunnen maken :)
Mail ophalen lukt gewoon, mail verzenden via smtp.cs.com zal niet werken. Daarvoor moet je inbellen via CS.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Vroeger werkte het wel. Ik heb nog steeds CS maar toen met W95 kon je zonder die kl*te software goed inbellen zonder problemen. Mail versturen ging toen ook nog maar ik weet daar de adressen niet van. Outlook Express werkte prima toen maar ik weet niet hoe het nu nog in zijn werk gaat.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:55
Ik geloof dat je de software wèl geïnstalleerd moest hebben staan, (maar die hoefde je niet te gebruiken) want CS had z'n eigen winsock.
Het was gewoon een kwestie van in de internet-opties aangeven dat je die CS-verbinding wilt gebruiken(W9x). En als dat dus te ingewikkeld was bleef je 'gevangen' in de CS-software.
In die tijd (het begin van "internet voor de gewone man") hadden nogal wat hardwarefabrikanten geen eigen site en kon je alleen maar van CS-forums hun drivers downloaden.

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Simulated Zero schreef op 24 juli 2004 @ 03:59:
[...]

Dat kan niet altijd ...

Wat ik nog het ergste vind is dat hij er ook nog eens 7 euro per maand voor betaald, terwijl je minder vrij (ik bedoel, je moet die sw gebruiken) kan surfen als met een gratis 12move accountje.

4015Wp west (Dordrecht)

• Timmy
itsalex schreef op 24 juli 2004 @ 09:59:
Vroeger werkte het wel. Ik heb nog steeds CS maar toen met W95 kon je zonder die kl*te software goed inbellen zonder problemen. Mail versturen ging toen ook nog maar ik weet daar de adressen niet van. Outlook Express werkte prima toen maar ik weet niet hoe het nu nog in zijn werk gaat.
Dat zal CompuServe Classic zijn.

Username: je mailalias, niet je ID.
POP3: pop.compuserve.com
SMTP: smtp.compuserve.com

Die laatste werkt al enige tijd niet meer indien je via een ander netwerk verbinding maakt.

• Badderbeest
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:36

Badderbeest

De enige echte

net zon adsl verbinding bij ze besteld, die mail van ze interesseert me helemaal niets maar kan ik eigenlijk wel gewoon me IEX surfen? het is toch gewoon adsl internet verder ?

De enige echte

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik haalde voor een klant altijd zijn mail binnen via Imap. die software van Compuserve was namelijk zo bagger dat als je email opvroeg kon je zonder wachtwoord in Compuserve en met Internet moest je een wachtwoord ingeven. Exporteren(10x geinstalleerd en dus 9x andere mappen met mail) en importeren gaat gewoon niet. Dus vandaar dat ik het nu met Outlook heb gedaan. Je kan trouwens zoals ik dacht gewoon in bellen bij Compuserve zonder problemen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Sikkek
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-02 14:33
Voor ADSL verbinding heb je de software van CS niet nodig (alleen als je extra mailboxes wilt aanmaken etc)

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
SMTP: smtp.compuserve.com
Die laatste werkt al enige tijd niet meer indien je via een ander netwerk verbinding maakt.
Die SMTP server heb je ook niet nodig, je kan die van 12move gebruiken of van een andere (gratis) e-mail account, en dan gewoon in outlook als return en zender adres compuserve-emailadres instellen.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Badderbeest
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:36

Badderbeest

De enige echte

mooi, wat moet men sowieso nog met een mailaccount van hun provider ? er bestaat toch gmail tegenwoordig ? :)

De enige echte

Pagina: 1