Slechte ADSL verbinding na overstap op ISDN

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• drGoeroe
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09-2021
Wij zitten met een heel vreemd probleem. Sinds 3 jaar hebben we ADSL van Wanadoo, het snelste pakket.
Eerst op een analoge telefoonlijn, in juni is de ADSL van de lijn gegaan vanwege ISDN en weer opnieuw op de nieuwe ISDN lijn gezet.
De eerste dagen dat we weer internet hadden leken prima te gaan of we hadden nog niks gemerkt maar sinds enkele weken gaat Internet steeds slechter.
De resultaten van Speedtest:
(Overgenomen op Fri Jul 23 2004 om 21:29:12 UTC+0200)

Download : 452.0 KByte/sec
Upload : 58.1 KByte/sec
Connection : 1,198.0 Conn/min
Ping test Nederland : 18.0 ms

Dit is dan voor de afgelopen tijd nog een goed resultaat. Soms kunnen we niet eens pingen en met name de connections liggen dan heel erg laag.

We hebben alles al geprobeerd. Firewall uit, andere DNS, splitter ertussenuit, router weg... Maar niets helpt.
Vanmorgen een nieuw modem gekocht, een Speedtouch home 510i isdn.
Want het oude modem (ook speedtouch home) was al 3 jaar oud (geruild met iemand die naar analoog met adsl ging).
Dit nieuwe modem fungeert tevens als router en op aanraden van Wanadoo en KPN (lijn doorgemeten hoor, ziet er prima uit, het zal dat oude modem wel zijn) maar gekocht.
Met het nieuwe modem is het nóg erger. De CSS van pagina's laadt amper meer, áls de pagina überhaubt al laadt.
Dus nu hebben we ons oude modem weer terug gezet met router (Draytek Vigor 2200E).
Dan kunnen we nog een beetje surfen. Sommige websites doen het dan niet (zoals onze Webpiraat, staat bij Parse, aan de servers zal het vast niet liggen), een telefoonnr opvragen bij www.telefoongids.nl, een uitgebreide whois bij de SIDN.
En FTPen is hopeloos.

Wat wij ons afvroegen. Heeft iemand zoiets al eerder aan de hand gehad?

Maandag komt er een monteur hier testen, volgens KPN is de lijn geheel in orde al zouden we minstens 500 kb per sec moeten halen en een upload van 80 kb (We hebben een abonnement met 4480/704 Kbit/s).

In het ergste geval ziet die beste man niks en hebben we nog steeds problemen en moeten we die kosten ook nog eens betalen: € 54,- voorrijkosten en €10,- per 10 min. We betalen € 88,15 per maand en van analoog wordt je nog vrolijker.
Soms is het even een poosje goed, en vervolgens weer helemaal bal. Ook wel handig om te vermelden: Het probleem bestaat op alle pc's in het netwerk, modem en router is al geupgrade volgens de laatste firmware, firewal's e.d. staan uit, we gebruiken geen P2P software of andere vreemde dingen.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Als de lijn op orde is, dan moet het wel ergens 'in je huis' zitten. Zo'n monteur lijkt misschien prijzig, maar als hij het probleem goed oplost ben je er, ondanks de prijs, toch blij mee. :Y)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• drGoeroe
pven schreef op 24 juli 2004 @ 13:52:
Als de lijn op orde is, dan moet het wel ergens 'in je huis' zitten. Zo'n monteur lijkt misschien prijzig, maar als hij het probleem goed oplost ben je er, ondanks de prijs, toch blij mee. :Y)
De lijn lijkt in orde. Natuurlijk kan het wel aan KPN liggen.
Ik zat me later nog te bedenken. Toen we van analoog naar isdn gingen en adsl weer op de telefoonlijn kwam, toen werkte mijn IPnummer niet meer.
Toen hebben ze een nieuw ipnummer toegewezen omdat ik op een andere centrale zou zitten en mijn ipnummer dus niet meekon.
Misschien zit ik wel te ver van die nieuwe centrale ofzo.

Verwijderd

is buiten het omruilen van het modem van analoog naar isdn ook de splitter omgeruild ?, isdn gebruikt een andere splitter

• drGoeroe
Ja, die krijg je automatisch toegestuurd door KPN.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:14

JvS

Ik heb hem zelf ook

Die snelheden zijn volkomen normaal, vergelijk het maar met andere adsl fast aansluitingen op speedtest.nl. Je haalt met adsl fast namelijk nooit 500kbyte/sec downstream.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-01 15:36

Spockz

Live and Let Live

De snelheden wel, alleen niet het feit dat inet steeds wegvalt.

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

uuuhmz, zou het niet aan Wanadoo kunnen liggen? In april mei heb ik ook onwijze last gehad van een brakke cable Wanadoo lijn. o.a. het resolven van domain names was een probleem.

Post je probleem anders eens in een Wanadoo newsgroep of op Wanadoo's eigen forum, daar zitten relatief veel Wanadoo-ers..

* jules is blij dat hij inmiddels lekker relaxed bij XS4ALL zit :)

[ Voor 11% gewijzigd door jules op 25-07-2004 02:28 ]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• drGoeroe
JvS schreef op 25 juli 2004 @ 00:50:
Die snelheden zijn volkomen normaal, vergelijk het maar met andere adsl fast aansluitingen op speedtest.nl. Je haalt met adsl fast namelijk nooit 500kbyte/sec downstream.
Nog voor de snelheidsverhoging van 10% had ik sneller internet dan dat ik nu heb.
Ch!pY-J schreef op 25 juli 2004 @ 02:27:
uuuhmz, zou het niet aan Wanadoo kunnen liggen? In april mei heb ik ook onwijze last gehad van een brakke cable Wanadoo lijn. o.a. het resolven van domain names was een probleem.

Post je probleem anders eens in een Wanadoo newsgroep of op Wanadoo's eigen forum, daar zitten relatief veel Wanadoo-ers..

* drGoeroe is blij dat hij inmiddels lekker relaxed bij XS4ALL zit :)
Dat is inderdaad wel een aardig idee, thanx :*)

[ Voor 44% gewijzigd door drGoeroe op 25-07-2004 03:50 ]

Verwijderd

CrAzY_R schreef op 25 juli 2004 @ 03:49:
[...]

Nog voor de snelheidsverhoging van 10% had ik sneller internet dan dat ik nu heb.
Dan had je heel erg veel mazzel. Ik ga mee met JvS, de snelheden zijn misschien niet heel hoog, maar niet zo laag dat je je er zorgen over moet gaan maken.
Voor de rest zit er misschien een brakke kabel in je huist, zoals eerder gezegd, of misschien ligt het wel aan Wannadoo zoals iemand opperde.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23:11
Of gewoon spyware, natuurlijk...

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

zetje01 schreef op 25 juli 2004 @ 12:26:
Op alle pc's? hmz, heeft de TS ook al eens alle pc's stuk voor stuk uitgeprobeerd? Misschien zit er een spamspugende machine in je thuisnetwerkje wat je upload helemaal vernaggeld..

Wellicht kan je op de één of andere manier monitoren hoeveel data er op een moment dat je een slechte verbinding hebt er alsnog verstookt word? Ik gebruikte daarvoor in eerste instantie een "server" met daarop DU meter, maar met mijn STH 510 kan ik dat ook deels ook middels SNMP volgen.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:21
zetje01 schreef op 25 juli 2004 @ 12:26:
Dan zou je gewoon een knoppix cd-tje nemen daar van booten en internetten maar als dat niet goed gaat :?. Ik denk zelf dat het intern bij wanadoo ligt, ga is met traceroute is langs waar het uitvalt scheelt je veel gedonder.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:39

BrZ

Verwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 12:21:
[...]

Dan had je heel erg veel mazzel. Ik ga mee met JvS, de snelheden zijn misschien niet heel hoog, maar niet zo laag dat je je er zorgen over moet gaan maken.
Voor de rest zit er misschien een brakke kabel in je huist, zoals eerder gezegd, of misschien ligt het wel aan Wannadoo zoals iemand opperde.
Onzin, op een 4.4mbit lijntje haal je echt nooit meer dan ~450-460KB/s. Theoretisch zou je inderdaad 550KB/s kunnen halen, maar er zit flink wat overhead op ADSL lijnen, waardoor je gewoon nooit zo hoog zal komen. En wat de TS zegt dat zijn lijn voor de snelheidsverhoging sneller was (wat betreft downloadsnelheden) is echt gewoon onzin.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:25

Korakal

Up up up!

Titelfix; de oorspronkelijke titel kon ik niet helemaal thuisbrengen...

• drGoeroe
DUmeter hebben we op al op alle pc's. We hebben om te testen ook al een laptop gebruikt met kale installatie zonder router en splitter. Zelfde probleem.
En ook alleen met de pc waar ik nu op tik, waarop spysweeper draait.
Helemaal nagekeken, img teruggezet van een periode dat het wel goed ging. Het lijkt mij dat we dat probleem zo ge-elimineerd hebben.
Ook de mogelijkheid van een brakke kabel hebben we getest door zonder splitter en router te testen met een andere kabel. Maakt allemaal niks uit. ;(
Voorheen haalde ik snelheden van 480-490 op speedtest. En de upload zo'n 76 kb/s.
Je merkt ook met FTP dat het eeuwig duurt voor dat je verbinding hebt.
We hebben zelf servers in NovaXS en Redbus, ook een server waar niets op staat duurt nog een minuut voor je binnen bent.

Als ik een tracert doe naar tweakers.net krijg ik dit:
Bezig met het traceren van de route naar www.tweakers.net [213.239.154.35]
via maximaal 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms vigor2200 [192.168.1.1]
2 8 ms 47 ms 40 ms 195.190.243.81
3 10 ms 10 ms 10 ms G3-2-22.cr1-asd5.nl.euro.net [194.134.180.37]
4 11 ms 10 ms 11 ms 10GE1-2.dr1-asd5.nl.euro.net [194.134.161.2]
5 10 ms 10 ms 10 ms ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl [195.69.144.163]
6 10 ms 10 ms 11 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]

De trace is voltooid.

Volgens die man van KPN waren die snelheden ook absoluut te laag en moeten we minstens 500 kb/s halen. En het is niet alleen de snelheid dus, even de krant lezen online en je zit te slapen tijdens het lange laden. Bijvoorbeeld www.webpiraat.nl, die blijft laden. Ook deze site is verschrikkelijk traag maar daar komen we tenminste nog op. Op alle pc's dezelfde problemen.
Morgenochtend komt iig de monteur van KPN. Ben benieuwd wat die te zeggen heeft. Ik zal hier even posten als ik daar meer over weet.
Bedankt iedereen, die gereageerd heeft. _/-\o_

Bedankt voor de titelfix Korakal. Ik had getikt: ADSL komt in "vlagen" maar de aanhalingstekens worden blijkbaar niet geaccepteerd ;)

• swiper
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
probeer eens proxy uit te schakelen, daarna weer in schakelen, ik heb het zelfde probleem gehad, wel een voor en weer inschakelen !
klinkt raar maar waar

• drGoeroe
We maken geen gebruik van een proxy. Maar bedankt voor je suggestie :)

Verwijderd

Ik heb nu soortgelijke problemen met Fast ADSL van Xs4all. Met speedtest.nl haal ik zeer wisselende resultaten: soms boven de 500kB, meestal niet boven de 10kB/sec downstream. Heel naar om te zien dat je downstream lager is dan je upstream. :(

Ik draai al een tijdje ping -t xs1.xs4all.nl, en daaruit komt na een paarhonderd pings een packetloss van een paar procent. Heb jij ook zoiets?

Als ik in de webinterface van de router (een 510, btw) kijk, zie ik onder diagnostics:
- Loss of signal (local/remote) = 6 / 0
- Errored Seconds (local/remote) = 34 / 71
- Loss of Link (remote) = 6

Heb jij ook dat soort dingen?

Helaas betaal ik dus 80 euro per maand voor noppes: Xs4all stuurt je naar KPN, en KPN laat je barsten (1e lijn maakt terugbelafspraak, die komen ze niet na, zelf bellen naar 2e lijn, vervolgens krijg je iemand aan de lijn die nooit gehoord heeft van diagnostics, of zelfs het begrip 'packetloss').

• drGoeroe
Hoi RefriedNoodle, kan altijd nog erger als ik jouw verhaal zo lees :X
Wij hebben geen last van packageloss:
Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

ping xs1.xs4all.nl

Pingen naar xs1.xs4all.nl [194.109.21.2] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 194.109.21.2: bytes=32 tijd=17 ms TTL=58
Antwoord van 194.109.21.2: bytes=32 tijd=10 ms TTL=58
Antwoord van 194.109.21.2: bytes=32 tijd=11 ms TTL=58

Ping-statistieken voor 194.109.21.2:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
Minimum = 10ms, Maximum = 17ms, Gemiddelde = 12ms

Ik heb die Speedtouch 510i er na een uur tussenuit gehaalt en weer het oude modem en router in gebruik genomen want daarmee had ik ook geen internet gewoon. Zowel KPN als Wanadoo adviseerde dit modem. Nou, van 91 euro in het water gooien heb je meer plezier, zie je tenminste nog kringetjes :/
Vreselijk hè? Hoe je bij die lui met je rug tegen de muur staat.
Heb je al met de consumentenbond gedreigd? Ik wel. Had ook erg veel problemen met de overstap van analoog naar ISDN. Heb van KPN inmiddels 120 euro onkostenvergoeding gekregen voor het vele bellen naar hun servicenummer.
En alle aansluitkosten hoefde ik niet te betalen alsmede abonnementskosten tijdens de offline periode. Wanadoo is nog bezig met een vergoeding, maar heb van hun ook een vergoeding toegezegd gekregen. Ik ben niet eens aangesloten bij de consumentenbond maar dat hoeven zij niet te weten :+
Ik zou jou adviseren eens een ander modem te proberen. Misschien kun je er 1 lenen van iemand. Ik gebruik nu een oude speedtouch home van ruim 3 jaar oud.
(Had dezelfde voor analoog, die heb ik geruild voor een isdnversie met iemand die van isdn naar analoog overging) en dat gaat dus stukken beter. Probleem bestaat nog steeds (vandaar een nieuw modem gekocht ook) maar met die 510 was internetten haast onmogelijk. Raar maar waar 8)7
Heel veel succes! Ik weet wat je doormaakt :o

PS: Door dat gedreig met de consumentenbond kreeg ik ook een contactpersoon toegewezen bij KPN die i.i.g. adequaat overal achteraan gaat bij problemen.
Niet dat ik erg veel opschiet maar er wordt i.i.g. naar gekeken en hoef geen duur 0900 nummer meer te bellen.

[ Voor 6% gewijzigd door drGoeroe op 26-07-2004 00:31 ]

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-02 16:44

slaay

Natuurbeleven.com

we minstens 500 kb per sec moeten halen en een upload van 80 kb (We hebben een abonnement met 4480/704 Kbit/s).
Zou die KPN monteur dat eens zwart op wit willen zetten? Ik haal met mijn fast maximaal 480 en up rond de 75 kilobyte/seconde.

Ik merk wel dat de snelheden sinds de upgrade steeds verder naar beneden aan het zakken zijn. Ik heb meerdere mensen gesproken die dit kunnen bevestigen met hun eigen 4,4 mbit lijn.

Welke dB waarden geeft je modem aan? Een analoge lijn heeft minder last van de afstand centrale-aansluiting dan een ISDN lijn.

Het kan dus zijn dat je lijn telkens wegvalt om op een lagere snelheid te trainen. Jij merkt dit als het niet "doorladen" van de pagina's.

Dich bis echt unne foëzen haas

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:39

BrZ

Verwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 23:20:
Ik heb nu soortgelijke problemen met Fast ADSL van Xs4all. Met speedtest.nl haal ik zeer wisselende resultaten: soms boven de 500kB, meestal niet boven de 10kB/sec downstream. Heel naar om te zien dat je downstream lager is dan je upstream. :(

Ik draai al een tijdje ping -t xs1.xs4all.nl, en daaruit komt na een paarhonderd pings een packetloss van een paar procent. Heb jij ook zoiets?

Als ik in de webinterface van de router (een 510, btw) kijk, zie ik onder diagnostics:
- Loss of signal (local/remote) = 6 / 0
- Errored Seconds (local/remote) = 34 / 71
- Loss of Link (remote) = 6

Heb jij ook dat soort dingen?

Helaas betaal ik dus 80 euro per maand voor noppes: Xs4all stuurt je naar KPN, en KPN laat je barsten (1e lijn maakt terugbelafspraak, die komen ze niet na, zelf bellen naar 2e lijn, vervolgens krijg je iemand aan de lijn die nooit gehoord heeft van diagnostics, of zelfs het begrip 'packetloss').
Ik heb ook enorm veel packetloss gehad, dit bleek door een kapotte modemkaart (of hoe die dingen ook genoemd worden ;)) te komen. Maar xs4all moet dit probleem voor jou oplossen, niet KPN. De regeling is dat je bij KPN moet zijn als je lijn nog nooit gewerkt heeft, bij alle andere gevallen moet je bij je ISP zijn. Er zijn een paar ISP's waarbij dit niet helemaal op gaat (Planet bv.), maar bij xs4all is dit wel zo als ik het goed heb.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:14

JvS

Ik heb hem zelf ook

nee, xs4all,planet, hetnet en hccnet mensen mogen in principe rechtstreeks met kpn bellen. Alle mensen van andere providers worden ook geholpen (als het echt aan kpn ligt, dus testaccount werkt ook slecht als domeinscheiding), maar dat is uit een soort van "coulance" om ping pong effect tegen te gaan.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

CrAzY_R schreef op 26 juli 2004 @ 00:27:
Hoi RefriedNoodle, kan altijd nog erger als ik jouw verhaal zo lees :X
Zeg bedankt, vriend. :(

Anywayz, gisteren is een monteur bij ons geweest, en die constateerde gelukkig hetzelfde probleem (wat mij weer vele telefoontjes scheelt om KPN te overtuigen van het probleem). Alles zat volgens hem goed aan onze kant, ze gaan nu vandaag de centrale eens openschroeven. Eventueel inderdaad een kapotte kaart in de DSLAM of zo. Affijn, ze zoeken het maar uit, als ze het maar fixen.
Wij hebben geen last van packageloss:
Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

ping xs1.xs4all.nl

Pingen naar xs1.xs4all.nl [194.109.21.2] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 194.109.21.2: bytes=32 tijd=17 ms TTL=58
Antwoord van 194.109.21.2: bytes=32 tijd=10 ms TTL=58
4 pings is niet echt representatief. Probeer ping -t xs1.xs4all.nl en laat dit een uurtje draaien en druk op ctrl-c. Eventueel moet je ook een server proberen die dichter bij huis ligt, aan je TTL te zien is xs4all denk ik niet jouw provider.
Ik zou jou adviseren eens een ander modem te proberen. Misschien kun je er 1 lenen van iemand. Ik gebruik nu een oude speedtouch home van ruim 3 jaar oud.
Thanks, zal ik eens doen, heb ook nog een oude speedtouch 500 liggen van mijn vorige abo (nog zo'n briljante regeling van KPN: je mag je adsl niet verhuizen als er al telefoon op de nieuwe locatie (samenwonen, bijv.) is. Dan moet je opzeggen en opnieuw aanvragen (ofwel: account kwijt, opnieuw aansluitkosten, en het nieuwe hogere tarief van xs4all.)).
Heel veel succes! Ik weet wat je doormaakt :o
Inderdaad uiterst frustrerend... bakkelijen met KPN. Slecht voor m'n bloeddruk. Dan ben je CCNA, nog geloven ze je niet als je iets zelf uitgevonden hebt.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:19
xs4all is ook niet altijd alles.
Heb je 1x netsky of sasser in je netwerk gehad dan kan het 3 weken duren voordat alles gereset wordt.
Je kunt dan namelijk alleen nog maar interneten van de wwwproxy van hen en als je afhankelijk bent van VPN ben je gewoon te lul.
En dat is natuurlijk ook niet echt fijn.

Voor de rest hoor je mij niet klagen over xs4all, al helemaal niet hun nieuwsserver

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-12-2025
Misschien dat ik met dit berichtje de hele isdn fan gemeenschap over me heen krijg:

Mijn ervaring met adsl via een isdn lijn zijn ook niet erg positief. Ik heb (tot 31 aug) een adsl over isdnlijn van Publishnet (loopt via BBned). Ik heb met die lijn steeds stabiliteits problemen; regelmatig klapt hij er voor een paar minuten uit en dan moet zo nu en dan het modem (draytek) nieuw intrainen. 24 van de 25 keer trained het modem dan in met de hoogste upload (896Kb/s) en met een minder download (ca 7300Kb/s) op zich zou dat niet erg zijn maar de snrmargin is dan ook erg laag (ca 2), gevolg daarvan is een instabiele lijn. Na veel resetten haal ik vervolgens een hoger snrmargin en is de lijn weer stabiel.
Dat kan hij dan dagen (tot mak 3 weken) volhouden en dan klapt hij er weer uit.
Lijnmeting volgens de KPN is goed. En dan heb je het kastje naar de muur tussen provider. KPN en BBned. Al met al is het na een jaar niet opgelost. In december raadde Publishnet me aan om dan maar een analogelijn erbij te nemen, vervolgens zouden zij zorgen voor het omzetten van isdn naar die nieuwe analogelijn.
Januari heb ik mijn analoge lijn en vervolgens kunnen ze zich bij Publishnet de afspraak niet meer herinneren......
Dit i.c.m. met de nieuwe newsserver policy van Publishnet heeft mij doen besluiten om een nieuw abbo bij een andere provider te nemen (Dutchweb ook via BBned).
Dit abbo loopt dus over de analogelijn. Het modem (ook een draytek 2600) trained in met: up 896Kb/s, down 8064Kb/s en een snrmargin van 11,5.
Ook is er nog nooit een onderbreking geweest.

Conclussie dus uit eigen ervaring: ADSL over analoog loopt beter dan over ISDN.

P.S. afstand naar de centrale ca 1400meter en de lage snr waardes heb ik ook al bij een andere adsl over isdn aansluiting gezien.

Do as I say, don't do as I do.

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-02 16:44

slaay

Natuurbeleven.com

Dit is niet vreemd hoor! Dat is bekend zolang er ISDN en ADSL is :Y)

Daarom wil ik ook graag van ISDN af, maar met de huidige constructies van KPN etc is het geen doen.

Dich bis echt unne foëzen haas

• drGoeroe
Ik wou even melden dat het probleem gevonden is. Kon de laatste dagen bijna niets meer bereiken dus sorry voor de late reactie.
De hele IPrange waar ons IP in valt heeft problemen bij de desbetreffende NRP (wijkcentrale). Waarom dat zo is is nog niet bekend, zijn ook klanten van verschillende internetproviders. Maar er wordt aan gewerkt en we zijn in ieder geval blij dat er iets gevonden werdt. Want Wanadoo en KPN die steeds naar elkaar wijzen, dat werd ook een beetje vermoeiend.
Betreft trouwens centrale Meerzicht, in Zoetermeer. Mocht er toevallig iemand langssurfen die daar ook op aangesloten is en niet snapt waar zijn of haar problemen nou toch vandaan komen.
Ik wil iedereen bedanken voor het meedenken _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
En de mensen die ook problemen hebben heel veel succes en sterkte wensen.
Mocht ik nog meer informatie hebben over dit probleem dan laat ik het zeker even weten Afbeeldingslocatie: http://www.jacqieline.com/images/smileys/icon_bier.gif
Pagina: 1