Wanneer de tweede seriespoel voor de basunit in het onderstaande schema geen 0,6 maar o,56 mh zou bedragen, hoe groot zullen de klankmatige gevolgen zijn? , zijn deze hoorbaar?
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2004 22:54 ]
S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"
Verwijderd
Dat is het probleem ook niet, de oude spoel is zeker niet 0.1, eerder 0.5. Dus dan moet je een verschil van 0.4 ohm nemen. En ook al is het verschil heel weinig, het zit hem vaak in de nuances, dat maakt vaak een speaker een speaker die je mooi vind. Zo veel verschil zit er niet tussen de verschillende speakers qua freq. plot.subsonik schreef op 23 juli 2004 @ 23:41:
Simuleer maar eens een willekeurige speaker in WinISD, en kijk dan eens wat een serieweerstand van 0,1 ohm uitmaakt op de klank. Bizar weinig.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2004 08:48 ]
Verwijderd
Erg mooie keuze, heb je Tritec of een foliespoel?Verwijderd schreef op 24 juli 2004 @ 12:28:
Beste Taco,
Bedankt voor de info.
Ik heb inderdaad gekozen voor luchtspoelen en tinfoliecondensatoren.
De filters zijn bijzonder groot zodat de spoelen ver uit elkaar zitten.
De verbindingen zijn gemaakt met dikke koperverbindingen.
Alleen is de luchtspoel waar ik het over had geleverd in een waarde van 0,56 en ik wou weten of het een probleem was.
Na het bouwen van de filters met de genoemde onderdelen is het geluid bijzonder indrukwekkend geworden dus in dat opzicht zeer geslaagd, maar ik wou voor mijn eigen gevoel toch jullie mening hebben over de afwijking van 0,04 mh of dat hoorbaar zou zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2004 16:56 ]