[DVD] Storing in het beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 249 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:07
Ik heb een JVC XV-N33 DVD-speler die via een SCART kabel direct is aangesloten op m'n Philips 17PT1666 televisie. Zodra ik een DVD in de dvd-speler stop gaat die automatisch spelen, maar er loopt dan geregeld van links naar rechts storing door het beeld heen. Zodra ik van zender verander en weer terug ga naar EXT1 (waar de dvd-speler op zit) is het volledige beeld nog veel slechter en loopt er "sneeuw" doorheen. Op dat moment moet ik de DVD opnieuw inladen om het beeld weer "helder" te krijgen, maar dan lopen die horizontaal bewegende balken weer door het beeld heen.

Waar zou dit nou aan kunnen liggen? De SCART-kabel lijkt mij het probleem niet. Misschien is één van de SCART aansluitingen gaar, op de DVD speler of op de TV?
Ik heb de DVD speler nog niet op een andere TV getest, of een andere DVD speler op mijn TV aangesloten. Of moet ik simpelweg nog iets instellen op mijn TV?

[ Voor 3% gewijzigd door Kwistnix op 23-07-2004 21:17 ]

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2025

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

probeer het eens zonder coax-kabel er achterin? Heb ook eens zoiets gehad maar dan met tv-out, coax eruit en het was opgelost.

Wat misschien ook kan helpen is om je dvd-scart op rgb te zetten (dat verbeterd de beeldkwaliteit heel erg). Maar dat moet je tv wel aan kunnen (serienummer zegt mij niets)

Verwijderd

Probeer eens je tv kabel (en eventueel je radio kabel uit je versterker als die aangesloten is op je tv) eruit te trekken. Als de horizontale strepen weg zijn heb je last van een aarde lus. In dat geval moet je je coax kabels galvanisch gaan scheiden :)

Verwijderd

Is de scart kabel een 21polige full wired versie?
Staat de DVD speler in RGB/PbPrY mode en begrijpt je TV dat?
Heb je al de EXT2 e.d. geprobeert?
Indien de storing weg is als je de coax lostrekt: aardlus-storing

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2004 21:23 ]

• Kwistnix
Zoals het er nu uit ziet is het inderdaad een gevalletje aardlus-storing.
Ontzettend bedankt voor de snelle reacties! :)
Kan ik ook nog iets ondernemen om die storing te verhelpen, zodat ik niet steeds m'n coax eruit moet rukken als ik een DVD'tje wil bekijken :?

Edit: Even verder kijken dan m'n neus lang is...
Staat keurig in de FAQ :)

[ Voor 19% gewijzigd door Kwistnix op 23-07-2004 21:38 ]

• Kwistnix
zandpaddo schreef op 23 juli 2004 @ 21:19:
probeer het eens zonder coax-kabel er achterin? Heb ook eens zoiets gehad maar dan met tv-out, coax eruit en het was opgelost.

Wat misschien ook kan helpen is om je dvd-scart op rgb te zetten (dat verbeterd de beeldkwaliteit heel erg). Maar dat moet je tv wel aan kunnen (serienummer zegt mij niets)
DVD SCART op RGB zetten? Je hebt toch Composite SCART kabels en RGB SCART kabels? 21-polig is toch RGB?
Er zit achter op m'n DVD speler wel een video signal selector die ik op comp/rgb of op y/c kan zetten. Die laatste geeft volgens de handleiding een betere kwaliteit, maar m'n TV gaat dan flippen...

[ Voor 19% gewijzigd door Kwistnix op 23-07-2004 22:17 ]

Verwijderd

Klopt: een 21 polige Scart kan zowel composiet als S-video als RGB bevatten. Het uitvoersapparaat (in jouw voorbeeld de DVD speler) bepaalt welke signalen er over de kabeltjes gaan lopen. Zodra het weergave apparaat (je TV e.g.) niet begrijpt wat er op de Scart binnen komt krijgt je verwrongen beeld (flippen).

Zie ook:
http://utopia.knoware.nl/...on/Engineering/SCART.html
http://www.hardwarebook.net/connector/av/scart.html
Pagina: 1