Hi!
Sinds kort heb ik mezelf een ATI Radeon 9800 PRO (128mb) van Sapphire aangeschaft, met als doel tegen de 80+ frames te spelen in ut2004.
In vergelijking met een vriend van me, haal ik, voor een 9800pro, enorm weinig frames.
Enkele screens voor de duidelijkheid:

M'n vriend haalt met dezelfde instellingen, hier in beeld, met een GeForceFX 5900XT en AMD64 3200+, rond de 80 frames.
(Wat ongeveer het maximum is van ut2004; online)
Het gekke is dat ik in 3dmark03 5500 punten haal. (niet oc'ed ; oc'ed 6200)
(Wat toch redelijk hoog is .. ?)
Ik heb echter een "verouderd" mobo
een ABIT BD7II-RAID met 4x agp
CPU Intel 2.26 @ 2.65
512mb APACER
Ik heb reeds de Omega, DNA en de officiële drivers geprobeerd, maar zonder eenig succes. Ook heb ik met die driver cleaner proggies liggen prutsen en ondertussen 3 keer geformateerd (win xp, sp1...).
Op google heb ik me al rot gezocht naar reviews en forums.
Vandaag had ik mijn vriends geforce geleend en in m'n pc gestoken. Maar dat blijkt niet het probleem te zijn dat ik dacht, want ik haalde ongeveer evenveel frames.
Ik vraag me af of het misschien wel niet aan m'n hardware zou liggen. (mobo)
Zit er veel verschil tussen 4X of 8X agp ?
Zou dit de oorzaak zijn?
Of is het mijn chipset die iets niet ondersteunt ? Want 2.65ghz lijkt me toch geen "onderdoener" ? O_o`
Zoja, dan haal ik morgen nog een nieuw mobo!
Sinds kort heb ik mezelf een ATI Radeon 9800 PRO (128mb) van Sapphire aangeschaft, met als doel tegen de 80+ frames te spelen in ut2004.
In vergelijking met een vriend van me, haal ik, voor een 9800pro, enorm weinig frames.
Enkele screens voor de duidelijkheid:

M'n vriend haalt met dezelfde instellingen, hier in beeld, met een GeForceFX 5900XT en AMD64 3200+, rond de 80 frames.
(Wat ongeveer het maximum is van ut2004; online)
Het gekke is dat ik in 3dmark03 5500 punten haal. (niet oc'ed ; oc'ed 6200)
(Wat toch redelijk hoog is .. ?)
Ik heb echter een "verouderd" mobo
een ABIT BD7II-RAID met 4x agp
CPU Intel 2.26 @ 2.65
512mb APACER
Ik heb reeds de Omega, DNA en de officiële drivers geprobeerd, maar zonder eenig succes. Ook heb ik met die driver cleaner proggies liggen prutsen en ondertussen 3 keer geformateerd (win xp, sp1...).
Op google heb ik me al rot gezocht naar reviews en forums.
Vandaag had ik mijn vriends geforce geleend en in m'n pc gestoken. Maar dat blijkt niet het probleem te zijn dat ik dacht, want ik haalde ongeveer evenveel frames.
Ik vraag me af of het misschien wel niet aan m'n hardware zou liggen. (mobo)
Zit er veel verschil tussen 4X of 8X agp ?
Zou dit de oorzaak zijn?
Of is het mijn chipset die iets niet ondersteunt ? Want 2.65ghz lijkt me toch geen "onderdoener" ? O_o`
Zoja, dan haal ik morgen nog een nieuw mobo!