Toon posts:

Wel verbinding, geen toegang tot router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn pc heeft wel direct een ip-adres (en juiste gateway) van m'n nieuwe router gekregen maar ik kan de router niet webbased benaderen. Hij geeft dan aan dat de pagina niet kan worden weergegeven.

Het gaat om een E-tech wireless ADSL-router.

De router kan wel gepinged worden, dat werkt prima. In explorer is geen proxy oid aangevinkt, wat zou het kunnen zijn?

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06-2025

Movinghead

ing.

is je gateway je router?

kan je bijvoorbeeld tweakers.net pingen?

Heb je, je router als een gereset?

Kan je wel een telnet sessie starten naar die router?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:18

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Andere poort dan 80 toevallig?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
m'n gateway is idd m'n router: 10.0.0.2
M'n pc heeft 't ipadres: 10.0.0.11 gekregen

en er staat nergens iets over een andere poort dan poort 80
Alle instellingen bij explorer zijn terug gezet op standaard: ik heb het vermoeden dat het dan ook aan explorer ligt, vooral gezien het feit dat ik de router wel kan pingen ....

Verwijderd

Even een vraag tussendoor, heb je toevallig het ipadress van de router aangepast? want als ik zoek op e-tech wireless router krijg ik allemaal andere IP adressen. en een router met x.x.x.2 vind ik ook wat vreemd.

Het zou ook nog kunnen dat er een bepaald IP adress is toegekend om alleen het admin panel te mogen benaderen.

Heb je niets veranderd, dan vervalt dit hele verhaal natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
ik vind 10.0.0.2 ook een erg raar getal, meestal is het 10.0.0.1 of 192.168.1.1 maar dit blijkt toch te kloppen: sterker nog: hij is vers uit de doos :-) of moet ik zeggen :-/

Verwijderd

breng hem voor de zekerheid terug naar fabrieksinstellingen en probeer het opnieuw. lees je manual hier op na.

Verwijderd

Topicstarter
alles gereset (router en pc) maar nope, wel een ping, geen webaccess

Verwijderd

heb je hem gereset (stroom eraf/knopje indrukken) of heb je de default settings teruggehaald?

Verwijderd

Topicstarter
gereset, kon ik maar bij die default settings ;-)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 21:31:
breng hem voor de zekerheid terug naar fabrieksinstellingen en probeer het opnieuw. lees je manual hier op na.
je vindt in je manual een procedure om ze terug te krijgen

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Wat staat er in de manual over het default IP?
Ik heb het gevoel dat die 10.0.0.2 gewoon een andere PC in je netwerk is die je wel kan pingen maar niet kan benaderen via een webinterface, wat op zijn beurt best logisch is.

Kijk dus ff goed in die handleiding.
Doe anders ff een portscan op je interne netwerk! Dan pik je em er zo tussenuit.

hmmm bij nader inzien moet die 10.0.0.2 wel je router zijn omdat je DHCP draait op die router en je je werkstation voor DHCP hebt geconfigureerd en daarbij de gateway op 10.0.0.2 zet. Maar volg mijn stappen toch maar ff B)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Idd, factory defaults terugzetten (zelfde procedure als wanneer je je admin-wachtwoord bent vergeten) en nog es proberen. Anders eerst even uitvissen of die 10.0.0.2 echt default is en zoniet, dan gewoon weer terug naar de winkel.

Wees consequent, maar niet altijd

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Die 10.0.0.2 is default. Dat is ook bij mij zo. Maar als die gebridged wordt dan kan je niet dat modem benaderen. Via Telnet kan je het proberen maar daar geef ik dan weinig kans van. Je kan ook proberen je eigen Internet IP Adres in te tikken.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Als je een proxyserver hebt ingesteld in je browser moet je bij internet opties instellen dat hij de proxyserver niet mag gebruiken voor het (lokaal) IP adres van je router.

Verwijderd

amour021 schreef op 24 juli 2004 @ 10:08:
Als je een proxyserver hebt ingesteld in je browser moet je bij internet opties instellen dat hij de proxyserver niet mag gebruiken voor het (lokaal) IP adres van je router.
Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 20:42:
In explorer is geen proxy oid aangevinkt, wat zou het kunnen zijn?

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:19
Draadloos je router benaderen kon wel eens (standaard) uitgeschakeld zijn i.v.m. beveiliging...

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Er kan toch een proxyserver worden gebruikt door middel van een automatisch configuratie script. Dit is zo bij Telenet maar ik heb de proxyserver handmatig geconfigureerd zodat ik wel m'n router kan benaderen :)

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:34
10.0.0.2 is normaal, mijn sweex heeft dat ook (en gebruikt dezelfde firmware als de e-techs).

In IE, als je naar het menu tools|internet options gaat, en daarna naar connections, zie je daar nog een dial-up connectie staan (van je vorige provider bijvoorbeeld). Zo ja, gooi die eruit.

Het kan ook zijn dat jij iets fout hebt ingesteld. Als ik op deze pagina van mijn sweex-router een vinkje bij restricted zet, en bij lan en wan daaronder geen vinkje, dan kan ik er ook niet meer opkomen.
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/sewers/3-3-23.gif

Bij mijn sweex zit er achterop een reset knop die je moet indrukken met een scherpe punt (van een pen ofzo). Bij mij is het zo dat als je dat langer dan 4 seconden ingedrukt houdt, dat ie dan naar de factory defaults reset.
Misschien dat je e-tech dat ook heeft?

[ Voor 58% gewijzigd door sewer op 25-07-2004 11:09 ]

Pagina: 1