Ik heb zojuist een autolader voor mijn mp3-discman gekocht, waarvan ik het voltage kan instellen. Nu heeft alleen de discman 500 mA nodig en geeft de lader 800 mA output! Kan dit kwaad?
Verwijderd
Nee hoor, als je player niet meer vraagt krijgt hij ook niet meer. Je moet voor de zekerheid juist zorgen dat de lader meer kan leveren dan de discman kan afnemen.Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 20:40:
Ik heb zojuist een autolader voor mijn mp3-discman gekocht, waarvan ik het voltage kan instellen. Nu heeft alleen de discman 500 mA nodig en geeft de lader 800 mA output! Kan dit kwaad?
nee hij gaat niet kapot, die 800mA is de max die dat ding kan leveren
Misschien overbodig, maar bij een spanningsbron geldt in dit geval:
- Spanning moet overeenkomen met de benodigde spanning
- Leverbare stroomsterkte >= benodigde stroomsterkte
De stroomsterkte is afhankelijk van de belasting die je eraan hangt en wordt dus in feite door je discman "bepaald".
- Spanning moet overeenkomen met de benodigde spanning
- Leverbare stroomsterkte >= benodigde stroomsterkte
De stroomsterkte is afhankelijk van de belasting die je eraan hangt en wordt dus in feite door je discman "bepaald".
Om even te relativeren, een gloeilampje trekt ook geen 16A.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Ik zit hier even wat twijfelachtig te lezen...
TS heeft het over een autolader (wat volgens mij duidt op een stroombron) maar ik heb meer het idee dat het gaat om een dood ordinaire adapter (en dus een spanningsbron)
Indien het een doodordinaire adapter is en dus géén lader, zie ik totaal geen problemen. Als het WEL een lader is (maar dat zal vast niet), dan zal hij ijverig proberen de 800 mA te leveren....
TS heeft het over een autolader (wat volgens mij duidt op een stroombron) maar ik heb meer het idee dat het gaat om een dood ordinaire adapter (en dus een spanningsbron)
Indien het een doodordinaire adapter is en dus géén lader, zie ik totaal geen problemen. Als het WEL een lader is (maar dat zal vast niet), dan zal hij ijverig proberen de 800 mA te leveren....
TS had het erover dat hij het voltage kan instellen, wat met met een stroombron wat lastig lijkt. Vandaar dat ik er maar vanuit gegaan ben dat het apparaat in kwestie geen stroombron is.WFvN schreef op 24 juli 2004 @ 23:19:
Ik zit hier even wat twijfelachtig te lezen...
T_E_O schreef op 25 juli 2004 @ 02:03:
[...]
TS had het erover dat hij het voltage kan instellen, wat met met een stroombron wat lastig lijkt. Vandaar dat ik er maar vanuit gegaan ben dat het apparaat in kwestie geen stroombron is.
Pagina: 1