Toon posts:

[zoombrowser] geen foldernavigator

Pagina: 1
Acties:
  • 253 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak gebruik van zoombrowser van Canon op mijn computer (WinXP). Als ik nu echter het programma opent kan ik op geen enkele manier bladeren in mijn folders (of explorer). Ik kan ook niet via File een nieuwe folder toevoegen. Het programma heb ik nu meerdere keren verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar dit zonder resultaat.
Bij een kennis van mij die ook zoombrowser heeft, staan er allerlei zbthumbnail.info files op zijn computer (Win98). Zou dit een oorzaak kunnen zijn, en zoja hoe krijg ik deze files op mijn computer terug?

• OVERLORD_1982
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:50
Goed, ik heb Canon inmiddels gesproken, maar zoals bij iedere organistaie, begin je ergens onderin.
Hij vond het wel vervelend, maar bij hem werkte het gewoon, dus... :(

Na lang doorzeiken, heb ik hem zover gekregen dat hij het probleem verder doorspeelt in de organisatie en dat hij het ook bij Canon Europe neerlegt.

Ik probeer zelf nog ff een Uninstal en dan meteen de update installeren ipv. de CD.

Zodra er nieuwe ontwikkelingen zijn, laat ik het jullie weten.

• buxx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-01-2024

buxx

ciao...

Ik heb het ook gehad in het begin dat ik m'n Canon digicam had, ik heb het direct weer verwijderd aangezien het een onlogisch programma.

Ik heb vervolgens Adobe Photoalbum gebruikt, werkte prima, echt een super programma. Echter duurt bladeren door de foto's ellenlang op m'n 700 machine.

Nu gebruik ik een gratis programma, aangeboden door Google. Super snel en het lijkt op iPhoto.
http://www.picasa.com/picasa/

• mjl
  • Laatst online: 16:11

mjl

Ugh

buxx schreef op 29 juli 2004 @ 16:28:
Ik heb het ook gehad in het begin dat ik m'n Canon digicam had, ik heb het direct weer verwijderd aangezien het een onlogisch programma.

Ik heb vervolgens Adobe Photoalbum gebruikt, werkte prima, echt een super programma. Echter duurt bladeren door de foto's ellenlang op m'n 700 machine.

Nu gebruik ik een gratis programma, aangeboden door Google. Super snel en het lijkt op iPhoto.
Ondersteund dat ook EXIF, en behoud het die EXIF data na eventuele bewerkingen ?

-------

• OVERLORD_1982
buxx schreef op 29 juli 2004 @ 16:28:

Het gaat ook niet alleen om ZoomBrowser, naast Zoombrowser worden er namelijk ook nog een aantal andere handige progjes mee geïnstalleerd en somige van deze progjes laten zich alleen starten vanuit Zoombrowser :'(

• mjl

mjl

Ugh

OVERLORD_1982 schreef op 29 juli 2004 @ 16:39:
[...]

Het gaat ook niet alleen om ZoomBrowser, naast Zoombrowser worden er namelijk ook nog een aantal andere handige progjes mee geïnstalleerd en somige van deze progjes laten zich alleen starten vanuit Zoombrowser :'(
En heb je ook een update naar een nieuwere versie geprobeerd ?

-------

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:33
Mijn pa heeft ook rare problemen met Zoombrowser. Het herkent de camera namelijk niet eens. Terwijl andere progs de camera prima herkennen. Dit is op onze thuiscomputer. Op de zaak heeft ie ook een computer en daar werkt zoombrowser perfect.

We hadden ook dergelijke problemen met de Canon software voor onze scanner. Ik kan dus wel concluderen hieruit dat Canon nogal brakke software maakt.

• OVERLORD_1982
mjl schreef op 29 juli 2004 @ 16:41:
[...]

En heb je ook een update naar een nieuwere versie geprobeerd ?
Ja ik heb de laatste versie geïnstalleerd (ZoomBrowser EX 4.6.1a). Dit had ik al gemeld in een ander topic maar die is dus verplaatst :*)

Als ik straks thuiskom, dan probeer ik na een uninstall nog even om direct de update te installeren ipv. eerst de CD.
De update is namelijk eigenlijk geen update maar een full version ;)

• OVERLORD_1982
Wannapuf schreef op 29 juli 2004 @ 16:43:
Mijn pa heeft ook rare problemen met Zoombrowser. Het herkent de camera namelijk niet eens. Terwijl andere progs de camera prima herkennen. Dit is op onze thuiscomputer. Op de zaak heeft ie ook een computer en daar werkt zoombrowser perfect.

We hadden ook dergelijke problemen met de Canon software voor onze scanner. Ik kan dus wel concluderen hieruit dat Canon nogal brakke software maakt.
Welke camera??? Welk OS??? Welke versie van Zoombrowser???

• OVERLORD_1982
Oké mensen ik heb de oplossing (bij mij werk het iig).
Het probleem is profiel afhankelijk, en alleen het profiel waarmee ZoomBrowser is geïnstalleerd heeft er last van.

Dus kopier alle data van je profiel die van belang is ff naar een algemene locatie. Log in als een andere gebruiker (met administrative priveleges) en gooi je profiel weg (eigenschappen deze computer --> advanced --> User Profiles).

Uitloggen en weer inloggen als de gebruiker waarvan je het profiel hebt weggegooid, ZoomBrowser starten en e voila er staan allemaal mappen :*)

• mjl

mjl

Ugh

OVERLORD_1982 schreef op 29 juli 2004 @ 18:20:
Oké mensen ik heb de oplossing (bij mij werk het iig).
Het probleem is profiel afhankelijk, en alleen het profiel waarmee ZoomBrowser is geïnstalleerd heeft er last van.

Dus kopier alle data van je profiel die van belang is ff naar een algemene locatie. Log in als een andere gebruiker (met administrative priveleges) en gooi je profiel weg (eigenschappen deze computer --> advanced --> User Profiles).

Uitloggen en weer inloggen als de gebruiker waarvan je het profiel hebt weggegooid, ZoomBrowser starten en e voila er staan allemaal mappen :*)
Ah leuk ... zelf geen last van gehad maar goed om te weten, wellicht is het dan ook op te lossen door je Zoombrowser settings van een ander profiel af te halen ?

-------

Pagina: 1