Toon posts:

blikseminslag

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende is aan de gang.
gisterennacht is de bliksem hier in de buurt ingeslagen, en de volgende dag dee mijn pc het niet meer. Verder was een verdeler van essent kabelcom ook defect.
Maar de pc is mijn grootste probleem, als ik hem opstart start ie niet goed door, gekker nog hij komt niet eens tot de detecting van hd etc. het 1e scherm wat ik normaal dus krijg krijg ik nu niet meer. Ik heb geprobeerd om op te starten zonder voeding naar HD, CD-ROM en floppy maar dan blijft het hetzelfde. Wat me ook was opgevallen de koeling van mn videokaart kreeg geen stroom want die begon niet te draaien. Daardoor is er ook zwart beeld op mijn beeldscherm, want die maakt dus ook geen contact met de videokaart, hij krijgt wel stroom.

Nu mijn vraag dus heeft iemand dit al eens meegemaakt of hoe zou ik dit probleem het beste kunnen oplossen? Ik ben van plan om de voeding te vervangen, maar ik heb op dit moment geen beschikbaar.

bvd

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Lever je hele PC in bij een PC winkel en laat alles even doormeten. Een blikseminslag kan een hoop kapot maken, zoals geheugen, processor, videokaart, voeding, harddisk, etc.. etc..

Eén geluk, als je de bonnentjes nog hebt van je huidige configuratie dan betaald de verzekering een deel terug. :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Springt ie wel aan of doet ie helemaal niks meer? De voeding zal wel een flinke klap hebben gekregen als er bliksem is ingeslagen. Moederbord eveneens :/

Edit: spuit 11 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2004 19:49 ]

• Pittemans
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-08 09:37
Meestal is het de voeding die defect is. Vorige week nog 6 pc's gehad waar de voeding van defect waren. Dus hopelijk voor jou is het alleen de voeding.

Verwijderd

Topicstarter
ja pc springt wel aan maar doet niks
ga hem morgen zowiezo naar pc winkel brengen ja
en hoop dat het vergoed wordt ja :$

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 11:19

PromWarMachine

Forsaken Archer

Meer dan genoeg mensen die dat hebben meegemaakt. :)

Een goede voeding is nog vrij prijzig. Ik zou eens naar iemand toe gaan die een extra voeding heeft. Dan weet je tenmisnte zeker dat dat het probleem is, maar dat lijkt me wel duidelijk eigenlijk. :P

Je kunt op die manier wel testen of er nog meer kapot is. ;)

Dividend for Starters

Verwijderd

Geeft je PC geluidsignaaltjes bij het opstarten? Dat kan duiden op een defecte videokaart. De betekenis van de piepjes kun je opzoeken in de manual van je mobo.
Een defecte videokaart kan er voor zorgen dat je pc niet verder wil doorstarten. Probeer eens een andere videokaart als je die hebt liggen, of leen er even eentje van een kennis.

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
Als ik jou was zou ik mijn mond houden over de blikseminslag en als je nog garantie hebt gewoon terug gaan naar de winkel en zeggen van
hij doet het niet meer.......beetje noob kijken doet wonderen :)

Kun je nog wel in de bios komen om je overclock ff terug te zetten ;)

Als je er niet meer in komt dan gewoon ff bios resetten...in je mobo boekje staat hoe!

Verwijderd

Topicstarter
als ik powerknop indruk hoor ik de voeding beginnen te lopen en daar blijft het bij, vedrer hoor ik niks en zie ik niks

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Bliksem zuigt. Het heeft al menig PC'naar de schroothoop geholpen en ook andere electrische apparaten zijn niet veilig.

Mijn advies voor de volgende keer: stekker, netwerk en antenne eruit als het gaat donderen! Een tegen overspanning beveiligde contactdoos kan ook wat hebben, maar er zijn grenzen aan.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels
PMG Beleid

Klinkt best gaar, maar als je niets meldt qua specs en niets zelf probeert (althans, niet dat ik kan lezen), kunnen wij er niets mee...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.