[Tekst encryptie] zoek een bepaald soort programma

Pagina: 1
Acties:

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik ben opzoek naar een bepaald soort encryptie programma om tekst te coderen. het moet het volgende kunnen:

het moet letters naar cijfers omzetten, en terug. bijvoorbeeld:

A= 892 of 241 of 439
M= 293 of 301 of 283
N= 829 of 102 of 910
D= 119 of 875 of 011
E= 120 of 943 of 382
L= 138 of 848 of 981

het woord "amandel" zou dus het volgende _KUNNEN_ worden: 892301439910119120848

maar het hoeft dus niet per defenitie dat getal te worden. andere cijferreeksen kunnen ook gekozen worden. dit maakt dit soort encryptie vrij sterk volgens mij.

waarom meerdere cijferreeksen aan een letter koppelen? omdat anders een patroon ontdekt zou kunnen worden in de cijfers, waardoor het misschien gedecodeerd kan worden. deze manier lijkt me extreem moeilijk te decoderen voor derden.
het liefst zou ik zelf willen opgeven welke cijferreeksen aan welke letter gekoppeld kunnen zijn.

heeft iemand enig idee of zulke software bestaat? of is dit simpel zelf te maken?

[ Voor 22% gewijzigd door mjszwo op 23-07-2004 19:52 ]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

dit maakt dit soort encryptie vrij sterk volgens mij.
Ik zou toch voor een "echte", bestaande encryptie gaan (bijvoorbeeld AES/Rijndael), mijn "gut feeling" is, dat dit alleen goed werkt als je een one time pad gebruikt en dat lijkt me ietwat overkill.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• HunterPro
  • Niet online
waarom is een flinke 3des of desnoods een dikke xor niet sterk genoeg ? :)

Verwijderd

is ook wel vrij simpel zelf te maken lijkt me? alleen ik snap niet waarom je dit zou prefereren boven bestaande verontwikkelde encryptie methoden, bijvoorbeeld PGP

edit:
in dit geval ben je de l*l zogauw het programmatje in verkeerde handen valt.. bij PGP heeft diegene altijd 2 keys nodig, lijkt mij makkelijker te bewaren, omdat je je private key alleen voor jezelf houdt, en niet hoeft te verspreiden onder je gebruikers, ,zoals je met dit programmatje zou moeten doen

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2004 21:25 ]

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:49

Bananenplant

Blocking YOUR ads since 2005

wat je daar schrijft is ontiechelijk zwak, met statistische modellen kun je vrij simpel achterhalen wat het moet zijn.

VVD. Maakt crises erger 🏚️ .
Zucmantaks, nu 💰 !
De mythe van de zelfredzame burger 🦄 .