Toon posts:

iBook/Pbook mogelijk bij studie aan HVA?

Pagina: 1
Acties:
  • 589 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Eind augustus start ik aan mijn studie Interactieve Media aan de Hogeschool van Amsterdam,

Bij deze studie worden de volgende dingen gedaan:
- Webdesignen (Flash, Dreamweaver)
- Presentaties geven
- Bestanden uitwisselen met studenten docenten via WiFi

Wat er meer wordt gedaan weet ik nog niet, maar nu komt mijn vraag.
Ik kreeg vandaag een folder in de bus voor een laptop regeling via Paradigit, maar ik wil al heel lang een iBook of Powerbook (nu nog Windows).

Ik ben zo bang dat ik in de knoei kom als ik daar een Apple ga gebruiken, Dreamweaver en andere internet tools zijn er plenty voor Mac, ook Office is geen probleem.
Maar hoe zit het met de specifieke programma's en hoe werkt het netwerk bij de HVA.
Het shares mounten ken ik binnen werkgroepen, maar hou houd zo'n Mac zich binnen geavanceerde Windows netwerken (domeinen met een inlog). Ik ben dus bang dat ik niet op dat netwerk kan komen.
Het is de HVA naast het Amstel station.

Ik hoop dus dat er hier iemand is die die studie volgt of het netwerk en de werkwijze van het netwerk van de HVA naast het Amstel station weett.

Ik wil echt zo enorm graag een Mac maar wil er ook zeker niet door gelimiteerd worden tijdens mijn studie. De financieen houden het een beetje tegen om een nieuwe Windows laptop en een nieuwe iBook/Pbook te kopen.
Het moet dus 1 van de 2 worden.
De prijzen van een goed uitgeruste iBook en een goed uitgeruste Paradigit laptop liggen nagenoeg gelijk dus daar zit de keuze niet op vast.

Wie o wie volgt er een studie aan de HVA bij Amsterdam Amstel of wie kent iemand die daar een studie volgt die mischien wat meer van afweet?

http://www.interactievemedia.hva.nl/

Alvast bedankt,

Hugo

• MM-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

Haha toevallig, ik ga deze opleiding ook doen aan de hva, maar ik heb me nogal laat ingeschreven dus ik heb nog niet echt info inde bus gekregen.

Moet je een laptop aanschaffen voor deze opleiding of wat? Ik ben namelijk van plan een emac te gaan bestellen maar als je dan ook een laptop moet hebben gaat dat wat minder makkelijk natuurlijk.

Ik lees lekker mee :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou er staat dat een laptop zeer aan te bevelen is,

Maar als de ouders trakteren sla ik dat dus niet af :*)

In het ergste geval koop ik van eigen geld een iBook en kopen hun de Paradigit, maar ik hou het geld natuurlijk liever in mijn zak :Y)

• rico_fxp
  • Laatst online: 12-02 07:56
ik ben zelf oud hva student en nu huidig uva student. volgens mij maken ze op het moment gebruik van dezelfde soort van identificatie voor het draadloos internet. je moet met een ldap account inloggen nml en dankrijg je de wep sleutels. sterker nog voor windows machines moet je nog software installen wat op me powerbook niet eens nodig was, panther ondersteunde het automatisch al :)

voor de zekerheid zou je nog langs de helpdesk kunnen gaan op de leeuwenburg (volgens mij is daar jouw opleiding?)

wellicht is dit interessant:

http://kwast.ie.hva.nl/fo...hp?t=3089&highlight=apple

[ Voor 10% gewijzigd door rico_fxp op 23-07-2004 20:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
He bedankt ik wist niet dat er een forum was :)

Ik zit idd in het gebouw Leeuwenbrug, ik zal maandag eens met ze bellen.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
OS X werkt prima in grote Windows netwerken, je kunt je zelfs aanmelden op een Active Directory :) (Via 'Directory Access' in Applications\Utilities, moet je maar net weten)
Verder moet je uitkijken met die helpdesk, voor hetzelfde geld zijn het van die MCSE'ers die meteen zeggen dat Apple suckt en dat het niet werkt.

Als die laptop alleen maar aangeraden wordt ben je met een Mac zoiezo altijd beter af dan de mensen zonder laptop, dus wat dat betreft kun je er volgens mij gewoon voor gaan :)

• |orion
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02 09:19
Ik ben toevallig student in hetzelfde gebouw en heb een iBook. Qua hardware werkt alles prima, qua software ook. Je kan gewoon inloggen op het 802.11x netwerk en met MS Office kan je zelfs mooi meedoen met het Microsoft broednest aldaar.

Het enige 'nadeel' (ik vind het juist grappig om uit te lokken >:)) van geen Windows gebruiken is dat iedereen het nodig vind je te vertellen hoe geweldig Windows wel niet is en dat wat jij gebruikt eigenlijk maar slecht is. Als dat niet werkt gebeurt dat in een groepje en daarna blijft het bij een regelmatige flame. :P

Zo gaat het in ieder geval op de Hogere Informatica met zowel Linux als OS X al krijg je met je Apple wel meer bekijks. :)

Verwijderd

Topicstarter
Oew ik voel een macje aankomen :o

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:33

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Ik heb in het Leeuwenburg gebouw gezeten, overigens voor de UvA en onder andermans account genoten van HvAwireless.

Als je een account hebt (dus naam/pass) dan deze instellingen voor 802.1x:

File, new 802.1x connection

- Authentication: alleen TTLS aanvingen, rest uit.
- Selecteer TTLS en klik op configure
- zet TTLS op PAP (verder niets invoeren)

Dat is alles.

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:36

Maximus

There is no substitute

Uit mijn hoofd zit Wouterve nu nog steeds op de HvA moet je hem ff contacten, maar ik gok dat hij nu op vakantie is want ik heb hem al een tijdje niet meer gezien in #apple.

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt dan wacht ik tot hij terug is van vakantie :*)

Verwijderd

Ik ga die die opleiding ook doen! En ik wil daarvoor ook een powerbook aanschaffen. Ik verwacht geen problemen om op het fysieke netwerk te komen maar ik weet niet wat voor software ze gebruiken en wat voor fileservers ed. Daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Ik zie je dan nog wel daar! Je herkent me aan m'n 15" powerbook ;)

Verwijderd

Topicstarter
Das mooi! Hoe meer maccers hoe beter :Y)

Voor mij wordt het vrijwel zeker een mac ook :*)

Maarja dan de twijfels heh 12" of 15" , klein formaat of hoge resolutie :Y)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2004 12:59 ]

• unSOUND
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-06-2025
Verwijderd schreef op 24 juli 2004 @ 12:53:Maarja dan de twijfels heh 12" of 15" , klein formaat of hoge resolutie :Y)
De iBook's hebben de 12 en 14 inch beide 1024 x 768, de 12" heeft kleine pixels.
De PowerBook heeft bij 12 inch 1024 x 768, en de 15 inch 1280 x 854.

Maar ik zou lekker een iBook pakken, en voor het prijsverschil een nieuwe iPod...
Ik heb zelf een 12" iBook, en mijn broer de 14". Ik moet zeggen dat ik, na het zien van de 14", totaal geen spijt had van mijn 12"... net zo mooi, en net zo handzaam, alleen 200 euro goedkoper.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een 3G 20gb iPod dus daar doe ik het niet voor, maar ik als ik het doe ga toch voor de pbook door de betere specs en het feit dat je hem dicht kan laten als je hem op een externe monitor draait.
Ik heb net een mooi tft scherm gekocht en daar kan ik hem dan achter dumpen, muis en tb eraan en ik heb een desktop 8)

Maar dit gaat een beetje off-topic :+

• |orion
Misschien kan je de beheerders daar overhalen om een speciale mac hoek te bouwen, kunnen we eindelijk bezig zonder die Windows figuurtjes. :)

• MM-

MM-

We wilden net die emac bestellen, maar daar kunnen we beter even mee wachten dan denk ik want ik heb zelf nog geen informatie binnen gekregen van de hoge school over hoe en wat over laptops.

Kan een andere IM'er me anders vertellen wat ze daar precies over vermelden?

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-02 22:06

wouterve

Swinger of States

Maximus schreef op 24 juli 2004 @ 00:53:
Uit mijn hoofd zit Wouterve nu nog steeds op de HvA moet je hem ff contacten, maar ik gok dat hij nu op vakantie is want ik heb hem al een tijdje niet meer gezien in #apple.
Ik heb goed nieuws en slecht nieuws. Het goede nieuws is dat ik weer heelhuids van mijn vakantieadres ben teruggekeerd :P, het slechte nieuws (voor de TS iig), is dat ik niet studeer aan de HvA, maar aan de UvT (ook een afkorting van drie letters met een v in het midden, dat wel), waardoor ik de TS weinig nuttigs kan vertellen over de combo Apple-HvA :). Sorry!

Verwijderd

Topicstarter
Jammer :)

• MM-

MM-

Dan probeer ik het nog maar even :)

Hugster, kan je me vertellen wat de hva precies zegt over het nodig hebben van een laptop enzo? bvd

Verwijderd

Topicstarter
MM- schreef op 25 juli 2004 @ 20:52:
Dan probeer ik het nog maar even :)

Hugster, kan je me vertellen wat de hva precies zegt over het nodig hebben van een laptop enzo? bvd
Okee ik ga ff het stukje overtypen uit de brief die ik heb gekregen
Laptop

Voor het optimaal benutten van je opleiding raden we je aan dat je over een eigen laptop beschikt. Je kunt daarvoor gebruik maken van de laptopregeling (Paradigit Computers) die via de hogeschool wordt aangeboden of zelf een laptop aanschaffen. Let er wel op dat de ICT afdeling van de hogeschool geen ondersteuning verleent als je zelf een laptop aanschaft.
Zorg er bij de keuze van je laptop in iedergeval op dat je laptop een WLAN-card (draadloze netwerkkaart) heeft, zodat je gebruik kunt maken van het draadloze netwerk binnen de hogeschool.
Veel van de benodigde software die binnen de opleiding wordt gebruikt kun je tegen sterk gereduceerde prijzen aanschaffen bij Surfspot. Surfspot is een samenwerkingsverband van universiteiten en hogescholen voor de distributie van software voor docenten en studenten.

• MM-

MM-

He dankje wel man! Dat gaat dus misschien wel een powerbook worden... Moeilijk altijd die keuzes

Verwijderd

Topicstarter
Voor mij wordt het ook vrijwel zeker een 12" Pbook, toch net ff die paar mhz'en exta dan een iBook en hij kan dichtgeklapt werken, want ik wil hem ook als desktop naast me pc.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2004 23:44 ]

• |orion
Ik ben dan misschien geen IM'er maar ik ben nog steeds een informatiebron die studeert in hetzelfde gebouw als de TS.

* |orion denkt dat 'ie vergeten wordt :'(

[ Voor 10% gewijzigd door |orion op 26-07-2004 02:39 . Reden: Huil smilie gefixed ]

• HJR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-02 17:32

HJR

Ga gewoon voor de iBook/Powerbook, ale er programmatuur is die alleen op Windows draait (lijkt me sterk voor die opleiding), installeer je toch gewoon VirtualPC op je Mac en emuleer je een Windows PC. Ik raad je dan wel aan om in die Virtual PC een Windows 98 installatie te zetten of iets dergelijks, want XP draait niet zo vlotjes zeg maar.

Maar Office, Studio MX, Adobe suite zullen denk ik de programma's zijn waarmee gewerkt gaat worden (misschien zelfs Maya) en dat is allemaal beschikbaar voor de Mac.

Dus gewoon een Mac kopen.....

Verwijderd

Topicstarter
|orion schreef op 26 juli 2004 @ 02:31:
Ik ben dan misschien geen IM'er maar ik ben nog steeds een informatiebron die studeert in hetzelfde gebouw als de TS.

* |orion denkt dat 'ie vergeten wordt :'(
Ik ben je niet vergeten hoor ;)

Maar ik weet wel zo'n beetje wat ik wil weten, en dat is dat ik wel uit de voeten kan daar met een Pbook :9~

• Bigs
  • Niet online
HJR schreef op 26 juli 2004 @ 09:10:
Ga gewoon voor de iBook/Powerbook, ale er programmatuur is die alleen op Windows draait (lijkt me sterk voor die opleiding), installeer je toch gewoon VirtualPC op je Mac en emuleer je een Windows PC. Ik raad je dan wel aan om in die Virtual PC een Windows 98 installatie te zetten of iets dergelijks, want XP draait niet zo vlotjes zeg maar.

Maar Office, Studio MX, Adobe suite zullen denk ik de programma's zijn waarmee gewerkt gaat worden (misschien zelfs Maya) en dat is allemaal beschikbaar voor de Mac.

Dus gewoon een Mac kopen.....
En niet te vergeten, de meeste van die software is ook gewoon via surfspot te koop (dus goedkoop).

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan je het beste SODIMM PC333 ram halen? Ik zoek nog 512 voor mijn aankomende Powerbook (staat niet in de pricewatch).
Want de prijzen bij Apple zijn een beetje schrikken :/

• Bigs
  • Niet online
Misschien dat je meer vind als je op PC2100 zoekt, PC333 bestaat namelijk niet (het is of DDR333 of PC2100 :) )

Verwijderd

Topicstarter
Ow solly :o

DDR333 was ik mee in de war

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2004 07:22 ]

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:36

Maximus

There is no substitute

Ik heb op mijn powerbook binnen VPC een windows2000 install omdat ik windowsNT net iets prettiger en stabieler vind als Win9x. Dit moet je zelf weten echter windows2000 heeft wel iets meer geheugne nodig om goed te draaien. Op mijn powerbook heb ik 512 MB ram aan Windows 2000 gegeven en dan gaat het gewoon goed.

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02-2025
De HvA maakt gebruik van speciale software om aan te loggen op het draadloze netwerk. Het is dus niet een kwestie van even wat draadloze shit als WEP key in te vullen en gaan met die banaan. Ik had ooit een handleiding gehaald voor draadloos internet, maar volgens mij is die software alleen voor Windows XP SP1 en Server 2002 ofzoiets.

Ik heb helaas het boekje weggedonderd, dus kan het niet met zekerheid zeggen. Wat je kunt doen is langs de HvA gaan, eerste verdieping dat boekje halen bij de helpdesk.

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

• |orion
meelmark schreef op 28 juli 2004 @ 10:14:
De HvA maakt gebruik van speciale software om aan te loggen op het draadloze netwerk. Het is dus niet een kwestie van even wat draadloze shit als WEP key in te vullen en gaan met die banaan. Ik had ooit een handleiding gehaald voor draadloos internet, maar volgens mij is die software alleen voor Windows XP SP1 en Server 2002 ofzoiets.

Ik heb helaas het boekje weggedonderd, dus kan het niet met zekerheid zeggen. Wat je kunt doen is langs de HvA gaan, eerste verdieping dat boekje halen bij de helpdesk.
Zoals ik al in een eerdere post meld is ook het 802.1x netwerk geen probleem voor een mac. :)

• Q

Q

|orion schreef op 28 juli 2004 @ 12:12:
[...]
Zoals ik al in een eerdere post meld is ook het 802.1x netwerk geen probleem voor een mac. :)
Dat klopt, die speciale software is alleen nodig voor windows machines.

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02-2025
|orion schreef op 28 juli 2004 @ 12:12:
[...]
precies dat bedoel ik O-) (sorry heb het niet opgemerkt toen ik ff wat reacties las)

[ Voor 12% gewijzigd door meelmark op 28-07-2004 15:35 ]

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

• [FrEEzEr]
  • Laatst online: 29-10-2025
Bigs schreef op 26 juli 2004 @ 22:00:
[...]

En niet te vergeten, de meeste van die software is ook gewoon via surfspot te koop (dus goedkoop).
Kan iemand ff van die site copy/pasten wat de adobe CS kost en programma's zoals microsoft office 2004.

Heb zelf namelijk nog geen login (aankomend jaar ga ik pas naar school). :'(

[ Voor 3% gewijzigd door [FrEEzEr] op 28-07-2004 16:55 ]

iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Office 2004 Standard UK Mac: €13,75
Adobe suite zie ik niet staan.

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 28-07-2004 16:27 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• [FrEEzEr]
  • Laatst online: 29-10-2025
Zo dat is goedkoop :)

Hoef ik het voor de prijs van software dus ook niet te laten om een pbook te kopen.

P.S.

Met Adobe suite bedoelde ik Adobe CS

[ Voor 19% gewijzigd door [FrEEzEr] op 28-07-2004 16:56 ]

iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Weet ik, maar ik zie ueberhaupt geen adobe staan bij SURFspot.. (Ik meen me toch te herinneren dat ze dat vroeger wel hadden...)

Verwijderd

edit: PARA 9170 notebook is echt chill; je hebt ook nog eens 3 jr service van hun TD. Arbeidskosten kennen die lui niet.............

Aan de andere kant is een powerbook/ inook wel mega Geil
Mocht je dus niets hebben aan god geschonken apple machine ga dan voor de 9170. Dit is de krachtigste machine die ze hebben.
Geen 9152 ( celeron mobile) nemen evnetueel wel 9153 ( centrino mobile) !!!

/edit ; was een lange edit })

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een software matige support op een windows machine absoluut niet nodig, dat kan ik allemaal zelf.
En hardware support, een Apple is doorgaans toch wat beter gebouwd dan windows laptops

Dus over die support maak ik me niet zo druk, helemaal niet eigenlijk :+

Verwijderd

Topicstarter
CyBeR schreef op 28 juli 2004 @ 19:04:
Weet ik, maar ik zie ueberhaupt geen adobe staan bij SURFspot.. (Ik meen me toch te herinneren dat ze dat vroeger wel hadden...)
Hmm dan wordt het toch down.. ehm kopen :o

• usr-local-dick
  • Niet online
Als ze 802.1x met TTLS gebruiken is een mac met OSX 10.3 en hoger stukken handiger dan Windows XP SP1. Ten eerste heb je bij de mac geen extra software nodig, bij XPSP1 moet je nog steeds de applicant software van Alfa&Ariss installeren.
Ten tweede hoef je bij de mac alleen de gebruikte encryptie, username en password op te geven, bij XPSP1 moet je weer door tig schermpjes heen waar overal de default waardes veranderd moeten worden.
Het hele userland is ook voor MAc te krijgen.
Conclusie -> mac halen.

Verwijderd

Topicstarter
usr-local-dick schreef op 30 juli 2004 @ 00:40:
Als ze 802.1x met TTLS gebruiken is een mac met OSX 10.3 en hoger stukken handiger dan Windows XP SP1. Ten eerste heb je bij de mac geen extra software nodig, bij XPSP1 moet je nog steeds de applicant software van Alfa&Ariss installeren.
Ten tweede hoef je bij de mac alleen de gebruikte encryptie, username en password op te geven, bij XPSP1 moet je weer door tig schermpjes heen waar overal de default waardes veranderd moeten worden.
Het hele userland is ook voor MAc te krijgen.
Conclusie -> mac halen.
Ik weet het :)

Dit weekend gaat er een Powebook besteld worden, moet het nog speciaal registerd geheugen zijn? Of gewoon PC2700 SO-DIMM?
En ik ga er denk ik veel divx opzetten voor in de trein enz, is dan met het erop zetten via 100mbit LAN de 4200tpm schijf de bottleneck? Of de LAN verbinding?

Als de het de LAN verbinding is dan ga ik gewoon voor de 60gb, doe ik ook weer iets langer met me accu en hij wordt iets minder heet hoop ik ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2004 23:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Een schaamteloze kick... 8)

Door wat onverwachte uitgaven was de PowerBook bestelling even de koelkast ingegaan en moest ik nog iets doorsparen :'(

Het schooljaar is al een aantal weken begonnen maar ik zeg maar zo beter laat dan nooit ;)

Maar het feit is inmiddels geschiet. het is het volgende geworden:
- PowerBook 15" 1,33 met de 80GB 5400tpm schijf en backlight keyboard
- 512MB extra Kingston value ram
- iCurve
- Apple wireless keyboard
- Crumpler Wack-o-Phone, zwart

een muis ben ik nog niet uit, maar dit wordt waarschijnlijk een TheMouse BT

Op de PowerBook heb ik 20% korting gekregen en kortingen is een arme student maar al te blij mee 8)
Dit komt doordat ik besteld heb met een Student Developer membership, deze kost eenmalig $99, dus 79 euro. Even m'n paspoort en schoolpas faxen en toen kon ik bestellen :)

Ik heb dit allemaal afgelopen donderdag besteld, en de estimated shipping date staat op 11/11/04, en dit valt me voor een BTO PowerBook reuze mee! :*)

Dus als het goed is kan ik mijn klasgenoten vanaf begin volgende week gaan kwellen met deze beeldschone machine.

Ik heb er nu al zin in! Mijn eerste Mac _/-\o_ O+

Iedereen nog bedankt voor alle reacties :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2004 08:42 . Reden: Dode link gereanimeerd ]

• Q

Q

Tof dat je nog even laat weten hoe het is afgelopen. Dat is iets wat nog wel eens wordt vergeten op Got. Succes er mee!

• Bigs
  • Niet online
Nice.. zowel de laptop als de tas :) (zie icon)

Verwijderd

Topicstarter
nu maar hopen dat de display/deksel niet warped is en ik geen dode pixels kan vinden op mijn scherm

dan zou ik namelijk echt zwaar pissed zijn na zo'n aanschaf bedrag :(
duimen maar :)

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:26
over dat wifi gebeuren, de HvA gebruikt securew2 als 802.1x client. en daar is vooralsnog geen mac versie van.

Verwijderd

Topicstarter
wibblemoo schreef op 07 november 2004 @ 19:40:
over dat wifi gebeuren, de HvA gebruikt securew2 als 802.1x client. en daar is vooralsnog geen mac versie van.
Die is helemaal niet nodig, en daar gaat het me ook niet meer om,ik wilde alleen even laten weten hoe het is afgelopen :)
Een aantal klasgenoten van me hebben ook iBook's en PowerBooks en die zitten ook op het netwerk, OSX heeft hier geen extra software voor nodig :*)

• bartsmakman
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-01-2021
Wat een powerbook.

*gooit hoofd achterover met tong over de rand*

... homer simpson achtig gebrabbel.....

heel veel plezier ermee. Zal even wennen zijn, al die mensen die je powerbook aanstaren :)

• |orion
wibblemoo schreef op 07 november 2004 @ 19:40:
Het mooie is dat dat gewoon door OS X ondersteunt wordt :)

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Nette koop, weet wel dat een BT muis in de regel hoerig veel batterij vreet. Ik heb een BT muis bij mijn PC maar hoewel ik met mijn optische een maand of 3 doe doe ik met BT iets van 2 dagen. Nu kan dat aan mij liggen maar voor mijn gevoel vreet BT echt stuk meer, ook vaker dingen over gezien. dus heb bij mijn PB maar gewoon eentje met een draadje :)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
OzBoz schreef op 07 november 2004 @ 23:00:
Nette koop, weet wel dat een BT muis in de regel hoerig veel batterij vreet. Ik heb een BT muis bij mijn PC maar hoewel ik met mijn optische een maand of 3 doe doe ik met BT iets van 2 dagen. Nu kan dat aan mij liggen maar voor mijn gevoel vreet BT echt stuk meer, ook vaker dingen over gezien. dus heb bij mijn PB maar gewoon eentje met een draadje :)
Eerst ga ik gewoon met een usb muisje werken, maar dat wordt geen blijvertje denk ik :)

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
Verwijderd schreef op 07 november 2004 @ 19:14:
Op de PowerBook heb ik 20% korting gekregen en kortingen is een arme student maar al te blij mee 8)
Dit komt doordat ik besteld heb met een Student Developer membership, deze kost eenmalig $99, dus 79 euro. Even m'n paspoort en schoolpas faxen en toen kon ik bestellen :)
Krijg je deze korting alleen als je besteld via de apple store ? of kan je dat ook bij een mac center krijgen? En waar kan ik die membership aanvragen (ik ben zelf student)

Verwijderd

Topicstarter
Brimme schreef op 08 november 2004 @ 08:48:
[...]

Krijg je deze korting alleen als je besteld via de apple store ? of kan je dat ook bij een mac center krijgen? En waar kan ik die membership aanvragen (ik ben zelf student)
http://developer.apple.com/

Je koop gewoon een membership voor $99 (79 euro) in die webshop.
Dan krijg je een melding of je wat bewijzen wilt faxen, (scannen en mailen kan evt ook)
Dan krijg je daarna een melfing terug dat je membership is geactiveerd.

Dan bel je Apple, dus niet via internet en niet via een Apple winkel en dan geef je je person number aan de verkoper.
Dit person number kan je vinden in het profiel van je Apple ID.

Hij ziet dan dat je een Student Developer mebership hebt en trek 1 malig 20% af van een Apple computer (iBook, Pbook, eMac, iMacG5, Pmac G5 enz.), dus niet van accesoires enz.

Ik kreeg hierdoor 476 euro korting op mijn PowerBook, als ik dan de kosten van het mebership eraftrek kom ik toch op een echte korting van 397 euro _/-\o_

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Hoe lang duurde het bij jou voordat je student status van pending af was na het faxen/mailen???

ik heb me ook maar zon ADC Student membership gekocht, scheelt toch wel erg veel :)

Verwijderd

Topicstarter
1 a 2 dagen maar, ik had het via de fax gedaan :*)

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:26
Verwijderd schreef op 07 november 2004 @ 19:48:
[...]

Die is helemaal niet nodig, en daar gaat het me ook niet meer om,ik wilde alleen even laten weten hoe het is afgelopen :)
Een aantal klasgenoten van me hebben ook iBook's en PowerBooks en die zitten ook op het netwerk, OSX heeft hier geen extra software voor nodig :*)
ow dat wist ik niet, ideaal dus :*)

voor win2k is 't niet echt tof 't werkend te krijgen...

Verwijderd

Topicstarter
status is: shipped by TNT Nederland :*)
3 werkdagen na bestelling dat ding geshipped, das toch best snel voor een BTO 8)

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~voort583/pb_1.jpg

binnen 8)

ik vind de Wack-o-Phone wel heel erg klein, kan er met moeite wat in krijgen als je gewoon je adapter enzo ook in hebt zitten. :/

• bolleh
  • Laatst online: 08:53
Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 14:50:
[afbeelding]

binnen 8)

ik vind de Wack-o-Phone wel heel erg klein, kan er met moeite wat in krijgen als je gewoon je adapter enzo ook in hebt zitten. :/
damn dat is sweet, zeker hard voor gespaard ;) of de jackpot gewonnen ofzow

over die wack-o-phone idd, ik heb een 14" ibook(scherm 14", aan de buitenkant issie 16") en heb toch maar een very busy man genomen, omdat ik ook nog schoolboeken etc mee moet nemen.

maar dat komt ook door dat spul wat je lappie beschermt tegen stoten/vallen. dat neemt nou eenmaal ruimte in :(

• Q

Q

Arme student :? :o :D

Super! geniet er van.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Wat is een Wack-O-Phone?

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-02 10:48
Dat is de tas van Crumpler, die erbij zit. Heb er zelf ook 1 en naast mijn Powerbook past er inderdaad niet zo heel veel bij dat is wel een nadeel. Verder is het wel een relaxte en mooie tas.

• Bigs
  • Niet online
Ik kan in mijn Wack-O-Phone m'n powerbook kwijt, 2 boeken, m'n adapter+muis en een kant en klaar maaltijd van de C1000 :) Maar dan zit ie wel stampvol. Ik vind vooral het vak achter de rits aan de voorkant een beetje nutteloos, daar kun je echt moeilijk bij en dus ook niet veel in kwijt.

Maar als je niet te veel mee hoeft te nemen is hij echt super relaxed :) Krijg er ook veel positief commentaar op moet ik zeggen

Verwijderd

Topicstarter
eerst maar ff een weekje proberen dan :)
ik hoef ook niet veel mee te nemen.

Ben wel bang dat als ik me tas vol stop dat er dan te veel druk op me display komt te staan enzo :)

we kijken wel effe ;)

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
Ik word echt gek van het wachten op me Ibook:( ik trek het echt niet meer. ik wil met mac gaan werken ik heb donderdag 11november bij mac store amsterdam cs een ibook 12inch besteld met 60gig en 768mb en bt. ik zit er nu over te denken om zon bt keyboard te kopen. wat zijn jou ervaringen er mee tot nu toe? aanradertje ?

• bolleh
Q schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 15:27:
Arme student :? :o :D

Super! geniet er van.
kom jij tegenwoordig maar eens studeren :(
alles is slecht geregeld, je hebt maar superweinig les, leraar tekort, en het ergste nog wel, hoge prijzen, collegegeld en schoolboeken, als ik alle boeken van de lijst koop kost me dat zon 200 euro per kwartaal...plus nog eens die 1600 euro studiegeld per jaar...ja wat een pretje studeren :(

maargoed ik heb er nog aan zitten denken om een powerbook 15/17" te kopen maar ik hou het voorlopig maar lekker bij mn ibook g3 14" en kijk over een jaartje ofzow wel, dan zal er vast wel een g5 powerbook zijn :)

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

bolleh schreef op zondag 21 november 2004 @ 01:10:
[...]

alles is slecht geregeld, je hebt maar superweinig les, leraar tekort, en het ergste nog wel, hoge prijzen, collegegeld en schoolboeken, als ik alle boeken van de lijst koop kost me dat zon 200 euro per kwartaal...plus nog eens die 1600 euro studiegeld per jaar...ja wat een pretje studeren :(
Ja, dat hoort. Dat is namelijk het 'nieuwe' onderwijs.

• bolleh
CyBeR schreef op zondag 21 november 2004 @ 01:19:
[...]

Ja, dat hoort. Dat is namelijk het 'nieuwe' onderwijs.
vandaar dat ik voor die 1600 euro maar 13-14 lesuur in de week heb :/

maar eh beetje ontopic: bij mij op school ondersteunen ze "officieel" apple laptops. toen ik echter met mn ibook daar kwam voor instructies van draadloos netwerken(had alleen WEP wachtwoord nodig, meer niet) wist hij niet psies wat allemaal te doen ;)

op windows zou ie iets moeten installen ofzow, wat volgens mij ook bullshit is magoed

• Q

Q

bolleh schreef op zondag 21 november 2004 @ 01:10:
[...]

maargoed ik heb er nog aan zitten denken om een powerbook 15/17" te kopen maar ik hou het voorlopig maar lekker bij mn ibook g3 14" en kijk over een jaartje ofzow wel, dan zal er vast wel een g5 powerbook zijn :)
Ik heb makkelijk praten pappie en mammie hebben altijd collegegeld en boeken betaald...

Zolang je ibook g3 nog snel genoeg is (dus dat je niet irritant lang moet wachten) zou ik een nieuwe aanschaf zo lang mogelijk uitstellen, al zal de g5 zich waarschijnlijk geen weg banen in de laptops, zo heb ik vernomen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 november 2004 @ 09:07:
[...]

http://developer.apple.com/

Je koop gewoon een membership voor $99 (79 euro) in die webshop.
Dan krijg je een melding of je wat bewijzen wilt faxen, (scannen en mailen kan evt ook)
Dan krijg je daarna een melfing terug dat je membership is geactiveerd.

[...]

Ik kreeg hierdoor 476 euro korting op mijn PowerBook, als ik dan de kosten van het mebership eraftrek kom ik toch op een echte korting van 397 euro _/-\o_
Dat klinkt natuurlijk helemaal perfect! Ik ben zelf ook student en sta op het punt een imacG5 aan te schaffen.
Nu las ik echter op developer.apple.com dat het membership jaarlijks betaald moet worden. Zeggen jullie dit membership dan direct weer op of iets dergelijks? Is dat ook toegestaan? Ik vind dat nergens terug.

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij verloopt het gewoon, als je niet betaald dan is je membership gewoon afgelopen. Die hardware korting is trouwens once in a lifetime, en hij loopt op tot 20%, ik heb op mijn PowerBook de volle 20% gekregen, maar op een iBook is die korting geloof ik minder. Op de iMac krijg je dus mischien ook wel minder dan 20% korting.

Heb net btw m'n eerste mailing gehad van de Student Developer connection, gewoon dvd's opbergdozen en een Apple t-shirt :D

waar zit eigenlijk de delete op mijn PowerBook? :?

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 19:24:

waar zit eigenlijk de delete op mijn PowerBook? :?
Fn-Backspace

Pagina: 1