Toon posts:

moederbord pakt geen enkele nieuwe vid kaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik heb dus een Asus A7N8X rev 2.0 Deluxe
Het probleem is dat dit moederbord geen andere videokaart pakt
behalve de gene die ik nou heb (gf 4 mx440 64mb drr), ik heb het al geprobeert met een GF FX5900XT, en een GF FX5200, als ik de power knop indruk doet hij totaal niks... :?

heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

zie verdere specs mn sig...

BVD

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-08 17:00
Wat voor 350w voeding heb je ?? , bios reset al geprobeert ??

• CorteX
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Dit lijkt mij meer wat voor PMG, aangezien het dus waarschijnlijk niet aan je videokaart(en) ligt.

Processors, Mobo's & Geheugen

Edit: Hmm, niet goed gelezen, er is dus een videokaart die het wèl doet. Laat maar dan. :P

[ Voor 28% gewijzigd door CorteX op 23-07-2004 19:23 ]

• Skerekrow
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:09
Heeft het moederbord hiervoor wel gewerkt?

Ik heb hetzelfde probleem eens gehad met de A7V8X-X. Als je het opzoekt zul je hier ook wel meer mensen met hetzelfde probleem zien. Ik ben toen gewoon teruggegaan en heb het winkelpersoneel gegijzeld tot ik een nieuwe kreeg (stiekum hebk het met mijn garantiebewijs voormekaar gekregen).

• CorteX
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Skerekrow schreef op 23 juli 2004 @ 19:25:
Ik ben toen gewoon teruggegaan en heb het winkelpersoneel gegijzeld tot ik een nieuwe kreeg (stiekum hebk het met mijn garantiebewijs voormekaar gekregen).
:D ... Jammer dat je dat van die garantie erachter zet.

• Skerekrow
oh sorry, ik had hetzelfde als coretex, niet gezien dat er een werkende vidkaart bij zat. Misschien helpt een biosupdate. Werkte iig wel bij een ATI die er in moest.
CorteX schreef op 23 juli 2004 @ 19:26:
[...]
:D ... Jammer dat je dat van die garantie erachter zet.
Nee het personeel van de mycom zou ik weinig aan doen aangezien ze me tot nu toe goed geholpen hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Het ligt iig niet aan de voeding... heb er een 450watt op gehad

en bios resetten hoe werkt dat precies?

Verwijderd

Je kan tijdelijk met een PCI kaart opstarten, dan in de bios PCI als first device zetten, fastwrites uit, en agp bus op 66mhz voorzover dat niet zo is.

Ik heb het zelfde moederbord en heb ook wel is vreemde dingen zoals jij beschrijft meegemaakt. Moest zelf later ook het bios resetten, maar probeer even tussen tijds op te starten met een PCI video kaart zodat de ECDS data de overgang beter aankan naar 2 verschillende AGP kaarten.

EDIT: bij het baterijtje op het moederbord in de buurt zitten 3 pinnetjes met een jumpertje, in hele kleine lettertjes staat er CMOS clear bij. Pak even de handleiding van je MB erbij anders.

Let op, de computer moet uit staan tijdens de CMOS clear.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2004 21:05 ]

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-08 20:32
Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 20:57:
en bios resetten hoe werkt dat precies?
Zie mobo gebruiksaanwijzing :?
Komt erop neer om of een jumpertje even kort te sluiten (andere stand), of je haalt je batterijtje even los (als de PC uitstaat natuurlijk ;)

Pieter-post was me net voor _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door idef1x op 23-07-2004 21:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok...

Allemaal zeer bedankt voor jullie snelle reacties, jullie horen nog van me 8)

Verwijderd

dit ligt volgens mij aan de geheugen-timing van je mobo in combinatie met een NVIDIA geforce kaart. ATI radeon heeft hier geen last van.
je kan dit idd omzeilen door met een pci-kaart op te starten.
of door je computer snel uit en weer aan te zettten als je em aanzet, wat naar mijn idee geen goed plan is....
AGP-bus van tevoren op AGP 2x zetten (meeste spellen gebruiken toch niet meer dan dat :P)
AGP driving-control in je mobo goed zetten. lees deze meuk eens :) http://arstechnica.com/ask-ars/2000/ask-08212000.html

Verwijderd

Topicstarter
weetje het vage is de mobo beneden zelfde als mij maar non deluxe pakt alle kaarten wel 8)7

• Skerekrow
mijn ervaring:

Asus mobo + Vidkaart = Ramp & shit.

Allereerst dus het moederbord wat harstikke nieuw was er in geschroefd, vidkaartje der in, aanzetten..... geen beeld :/ duz na een poosje kijken toen dus indertijd teruggebracht, het blijkt dus vaker voor te komen dat een nieuw moederbord zijn agpslot gewoon niet naar behoren werkt bij asus. Daarnaast als je er een nieuw kaartje in doet moet je de bios updaten als je dat niet 1s in de zoveel tijd doet.

Dus een gebruiker die niet te diep in het tweaken zit zou ik geen asus aanraden :/
Pagina: 1