Toshiba laptop geen beeld

Pagina: 1
Acties:

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-05 21:40
Beste medetweakers,

Ik heb een laptop van toshiba S1620 cds, maar deze geeft geen beeld. Ik heb de bekende fn + f1,f2,f5 etc toetsen gebruikt maar dit leverde geen beeld op. Je hoort alles spinnen(hdd, koelertje), hdd ratelt op het begin, diskette drive klinkt ook. Dus alsof hij normaal boot, maar integendeel..

Ook heb ik een externe monitor aangesloten, maar dit mocht niet baten.

gister had mijn pa de andere laptop adapter aangesloten op deze laptop en toen deed hij het gewoon wel. Nadat hij normaal was afgesloten kreeg ik hem nooit meer aan.

Originele adapter is 19V, 2.4A, maar andere laptop adapter 19V, 3.16A.

Hij heeft het met de andere laptop adapter gewoon gedaan, maar nu wil hij niet eens meer aan met originele én andere adapter... Wat zou er aan de hand kunnen zijn? Dit moet opgelost worden aangezien er klantengevens etc van mijn vader opstaan.

Dit piepje hoor ik in het begin.
http://home.planet.nl/~kat00112/BEGIN.mp3

Ik heb ook soortgelijke topics gevonden, maar die brachten geen antwoord.

Ik ben ten einde raad, HELP!!! ;(

Laptop gegevens:
amd k6 475mhz
160 ram
4 giga

[ Voor 4% gewijzigd door jozy op 23-07-2004 19:57 ]

• jozy
iemand??

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-05 19:37
Je data is altijd nog te redden, simpelweg een kwestie van de disk in een andere notebook stoppen, of via een adaptertje in een normale computer. Mocht je in de buurt van Delft wonen, heb ik nog wel een notebookje waar je disk evt. in mag.
Je notebook zelf durf ik zo niet te zeggen... als het klinkt alsof-ie opstart, werkt het mainboard dus nog. Maar geen beeld op de TFT *en* de externe aansluiting, geen idee wat dat zou kunnen zijn...

Verwijderd

processor kapot waarschijnlijk, heb hier een laptop liggen met precies hetzelfde probleem

• jozy
ik heb de disk in een ander laptop geprobeerd en kreeg zo'n f8 bootmenu, maar verder dan een blauwe error scherm kwam hij ni...,
@ besthost wrm denk je dat processor kapot is en hoe is die van jou zo gekomen?

• RemcoDelft
Jozy ==> Boot in die andere notebook van een Knoppix-CD?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dat piepje (of piepjescombinatie) doet mij het meest denken aan een defecte videokaart. Misschien dat de videokaart dat scherm wel nodig heeft om goed te kunnen functioneren en vandaar niet opstart. Je zou misschien es kunnen kijken of de aansluiting van het TFT scherm nog goed is (soort flatcableis dat volgens mij). Als dat ook allemaal goed is, is de videokaart intern misschien wel kapot en daar kun je weinig aan doen.

Enige oplossing om snel die gegevens te kunnen bacluppen is dat HD'tje in een andere PC hangen, of idd zoals hierboven iemand zegt met een knoppix cd'tje (www.knoppix.net).

• jozy
keb nooit met linux gewerkt, helaas :S

• RemcoDelft
Dan heb je een 2.5 naar 3.5 " adaptertje nodig... Of een externe HDD-case, voor 2.5" disken, dan kan je hem zo aan je USB hangen...
Tussen de 10 en 25 euro te vinden op Ebay.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
jozy schreef op 24 juli 2004 @ 17:45:
keb nooit met linux gewerkt, helaas :S
Hoeft ook niet. Je moet alleen die iso op CD branden (neem aan dat je wel weet hoedat moet :P) en dan vanaf die cd booten. Je komt dan volledig automatisch in een mooie user interface en je kunt ook meteen die harde schijf benaderen. Vervolgens kun je wel via netwerk ofzo alle belangrijke bestanden overtanken.

Verwijderd

Knoppix cd prima idee, anders gewoon met een DOS opstartflop en bestanden overzetten. Als je een diskette met netwerkondersteuning hebt en de laptop kan het aan.. nog handiger.
Anders: Windows PE op CD met Bart's PE builder.. krijg je een "kale" XP via CD opgestart.... iemand in jouw buurt die "hem" heeft?

• jozy
Zo nu nog ff cd'tje vinden

[ Voor 68% gewijzigd door jozy op 26-07-2004 12:56 ]

• Hark_k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-05 22:32
jozy schreef op 26 juli 2004 @ 01:53:
ik woon in beverwijk, iemand cd te leen??
Denk niet dat dit officieel helemaal legaal is ;)

Probeer het gewoon met Knoppix, de GUI van Linux werkt ook intuitief. Hij's te downloaden van deze ftp-server of kijk op de lijst met mirrors.
Pagina: 1