Nieuwe Xeon 3,06, 512kb geen koelpasta?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt het dat er bij de nieuwe Xeon's geen koelpasta meer wordt geleverd?

Ik heb de dozen drie keer nagekeken en in de manual staat ook niks over koelpasta erop of wat dan ook.

Als ik naar de plaatjes kijk in de manual is het alleen cpu plaatsen, heatsink erop en de koeler monteren, maar nergens iets over koelpasta o.i.d.

Weet iemand hier iets van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerLAN
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-07-2023
Als het goed zit zit er een laagje "zwart spul" op de heatsink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

RutgerLAN schreef op 23 juli 2004 @ 19:10:
Als het goed zit zit er een laagje "zwart spul" op de heatsink.
Ja, er zit dan waarschijnlijk een plakje harde koelpasta op de heatsink. Wellicht moet je eerst het stickertje eraf halen. De koelpasta smelt wanneer de processor warmte afgeeft.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb het verdomde stickertje gevonden.....de cpu zit nu dus aan de heatsink vastgeplakt en ik neem aan dat dat het stickertje was (gesmolten en al...jezus wat nu)? (ik bedoel je heatsink hoort er toch af te kunnen zonder dat je je cpu mee neemt???)

.......er staat dus geen ene reet in die manual over een stickertje dat je eraf moet halen, 2 mensen hebben de cpu nog gezien voordat hij erin ging en niemand zag een stickertje :( ...lekker weer.....

De grootste blunder in de historie van tweakers?? :'(

Wat moet ik nu in godesnaam doen.....??? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 19:50:
Nou ik heb het verdomde stickertje gevonden.....de cpu zit nu dus aan de heatsink vastgeplakt en ik neem aan dat dat het stickertje was (gesmolten en al...jezus wat nu)? (ik bedoel je heatsink hoort er toch af te kunnen zonder dat je je cpu mee neemt???)

.......er staat dus geen ene reet in die manual over een stickertje dat je eraf moet halen, 2 mensen hebben de cpu nog gezien voordat hij erin ging en niemand zag een stickertje :( ...lekker weer.....

De grootste blunder in de historie van tweakers?? :'(

Wat moet ik nu in godesnaam doen.....??? :'(
Dat stickertje zal toch wel wat warmer moeten worden als 70c om te smelten toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja maar het hoort toch niet dat je heatsink vast zit aan je cpu door de koelpasta ECHT VAST DUS????
ik haalde de heatsink er even uit en de processor kwam gewoon mee!!!!

nu krijg ik dus met geen mogelijkheid die xeon in z'n voetje terug zonder die heatsink eraf te halen en hij zit behoorlijk vast....dat wordt friemelen met een mesje o.i.d. om hem los te krijgen en weet niet of dat verstandig is......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 15:10
Probeer er visdraad tussen door te trekken. Dit werkt ook bij het verwijderen van heatsinks op bv videokaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of even heatsink en proc in de koelkast vreizer, dit wel veilig doen in 2 of 3 boterham zakjes, zodat er geen condens komt... dan ff in vreizen en 30 min later zo los.

of anders verwarmen met fohn, zorgen dat het meer dan 40 graden wordt dan wordt koelpasta weer "vloeibaar" dus komt het zo los.

en ik denk niet dat er een stickertje op heeft gezeten maar dat het gewon zo goed zat.

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07-2020
Ik heb dit zo vaak op mijn werk gehad. Het is heel simpel:

je pakt een schroevendraaier met platte kop. Die zet je tussen cpu en heatsink.
Je draait de schroevendraaier nu een klein beetje en dan komt de cpu los.
Als je het voorzichtig doet gaat het prima en kan er niets misgaan.

Houdt de cpu alleen vast aan de randen, kom alsjeblieft niet aan de pinnen...

En wees niet bang, die heatspreader van de p4 kan heel wat hebben.

suc6 :)

[ Voor 9% gewijzigd door Dr.Q op 23-07-2004 20:12 ]

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dr.Q schreef op 23 juli 2004 @ 20:09:
Ik heb dit zo vaak op mijn werk gehad. Het is heel simpel:

je pakt een schroevendraaier met platte kop. Die zet je tussen cpu en heatsink.
Je draait de schroevendraaier nu een klein beetje en dan komt de cpu los.
Als je het voorzichtig doet gaat het prima en kan er niets misgaan.

Houdt de cpu alleen vast aan de randen, kom alsjeblieft niet aan de pinnen...

suc6 :)
dit is een xeon 3.6 ghz en jij wilt er ff een schroevendraaier tussen rossen :? 8)7

Is het een boxed cooler (geleverd in zelfde verpakking als CPU)? Zo ja, staat er echt niks over een stickertje in de handleiding? Bel dan Intel, je hebt hier gewoon garantie op. Daar betaal je ook voor als je zo'n CPU koopt ;)

[ Voor 17% gewijzigd door HunterPro op 23-07-2004 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar het lijkt me zo stug dat het een stickertje is geweest...........ik ga eerst ff met de fohn proberen als het plastic is smelt het toch niet........maar klopt het dan dat koelpasta ook zo blijft plakken? ik heb het zelf nooit gezien verder, mijn p4 cpus kon ik ook altijd gewoon los halen (warm) en deed hetzelfde met deze en de hele cpu komt mee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07-2020
Ik heb het niet over rossen.

Ik heb dit "probleem" inmiddels wel 10 of 15 keer meegemaakt. En elke keer is het allemaal goed gekomen.

De eerste keer sla je op tilt "wtf" denk je. Als je even rustig nadenkt is het gewoon
logisch met die pasta die intel gebruikt.

Nogmaals, het betreft hier electronica en niet eigen huis en tuin dus rossen is uit den boze...

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 20:14:
maar het lijkt me zo stug dat het een stickertje is geweest...........ik ga eerst ff met de fohn proberen als het plastic is smelt het toch niet........maar klopt het dan dat koelpasta ook zo blijft plakken? ik heb het zelf nooit gezien verder, mijn p4 cpus kon ik ook altijd gewoon los halen (warm) en deed hetzelfde met deze en de hele cpu komt mee......
Hoort niet te gebeuren. Laat 'm zo liggen en bel intel. Seriously. Als je met fohns en schroevendraaiers aan de gang gaat heb je kans dat je je garantie verprutst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compusmurf
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-08-2024
wij hebben dat ook wel eens gehad op mijn stage plaats, makkelijke oplossing. Platte schroevendraaier ertussen en draai geven (VOORZICHTIG). Dan schiet ie los. Dit komt doordat de koelpasta is zacht is geworden en erg plakt.

Dit is wat wij ermee deden, dus geen garantie dat dit ook bij jou werkt.

http://Compusmurf.xs4all.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Access
  • Laatst online: 14-09 17:22
Precies wat HunterPro zegt, het is een stom idee om te gaan prutsen met zo'n dure cpu. Persoonlijk denk ik niet dat het plastic is waardoor je cpu vast blijft zitten, maar gewoon die koelprut. Standaard worden die boxed heatsinks namelijk geleverd met een 'pad' van pasta onderop.

Ik heb dit ook wel is gehad met een oude pentium cpu, door de cpu een beetje de draaien kwam ie los. Maar als je niet zeker weet of je hem succesvol los kan maken kan je het misschien beter laten door iemand anders (van een computerzaak of zo).

edit:

HunterPro, mij een beetje napraten he :P, foei.

[ Voor 32% gewijzigd door Access op 23-07-2004 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr.Q schreef op 23 juli 2004 @ 20:15:
Ik heb het niet over rossen.

Ik heb dit "probleem" inmiddels wel 10 of 15 keer meegemaakt. En elke keer is het allemaal goed gekomen.

De eerste keer sla je op tilt "wtf" denk je. Als je even rustig nadenkt is het gewoon
logisch met die pasta die intel gebruikt.

Nogmaals, het betreft hier electronica en niet eigen huis en tuin dus rossen is uit den boze...
deeze gast heeft 100% gelijk, ik heb het ook meerdere keeren meegemaakt, schroevendraaier werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
de boxed CPU's worden zonder sticker geleverd. De plastic omhuizing is zo gemaakt dat ie de koelpad niet raakt. Dat is dus niet het geval. Ik denk dat je iets oudere pasta op je CPU hebt zitten die wat taai was.

Voor dit soort problemen zou ik echt intel bellen; als de figuur aan de telefoon zegt dat je een kleine nette schroevendraaier of visdraad mag gebruiken moet je dat vooral doen, dan is het namelijk op hun kosten als het fout gaat ;)

Overigens is de nette manier de twist 'n turn: pak de cpu tussen duim en wijsvinger en probeer deze een klein beetje te draaien zodat deze losdraait van het vlak waar ie opgeplakt zit. Dan heb je namelijk geen kans dat de core beschadigt, afbrokkelt of breekt.

[ Voor 24% gewijzigd door HunterPro op 23-07-2004 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hij is eraf, ik heeeeeeel voorzichtig een hoekje lostgepulkt(ECHT HEEL VOORZICHTIG) en hij kwam ineens los...........moet er nog nieuwe koelpasta op? er is verder niks verloren gegaan iig alles zit nog op de heatsink en cpu geplakt.....

en even voor de duidelijkheid ER ZIT GEEN STICKER er zaten wat vlekjes op en dat is dus de koelpasta, god mag weten hoe het zoveel heeft kunnen worden want het leken wel gewoon van die metaal vlekjes die erop zaten.......

pffffffff........nu nog ff alles testen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Schroevendraaier werkt prima idd. Vandaag nog 3 servers in mekaar geschroefd, allemaal Xeons en geen enkele had uit de box een sticker over de warmtegeleidende prut op de heatsink zitten. Zoals microsoft zou zeggen "This is by design"

Die koelprut zal tevens ook wel een soort van kleefpasta bevatten zodat de sink beter blijft zitten (in jouw geval net iets te goed).

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 20:30:
hij is eraf, ik heeeeeeel voorzichtig een hoekje lostgepulkt(ECHT HEEL VOORZICHTIG) en hij kwam ineens los...........moet er nog nieuwe koelpasta op? er is verder niks verloren gegaan iig alles zit nog op de heatsink en cpu geplakt.....

en even voor de duidelijkheid ER ZIT GEEN STICKER er zaten wat vlekjes op en dat is dus de koelpasta, god mag weten hoe het zoveel heeft kunnen worden want het leken wel gewoon van die metaal vlekjes die erop zaten.......

pffffffff........nu nog ff alles testen....
JA ! nieuwe prut erop doen, eerst de oude er af natuurlijk, beste is met een beetje wasbenzine ofzo goed schoonmaken nadat je de grootste resten met een mesje eraf gekrabt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
en don't overdo it :) een druppeltje arctic silver is meer dan genoeg, die hele tube hoeft er niet op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
Weet dat t probleem al is opgelost, maar een makkelijkere tip dan schroevendraaiers e.d. is toch echt de Fohn!!

Lek de heatsink op de kop, met de CPU die er aan vast zit! Pinnetjes omhoog. Fohn nu tussen de koelribben door. Beweeg langzaam de sink. En klaar ben je! :+ Works all the time.

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
IEDEREEN BEDANKT

ik had het echt ff niet meer.....echt.....wat zat ik te stressen.....

nou alles weer goed en wel........

nogmaals iedereen bedankt voor alle hulp.....!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Tekn0z schreef op 23 juli 2004 @ 20:39:
Weet dat t probleem al is opgelost, maar een makkelijkere tip dan schroevendraaiers e.d. is toch echt de Fohn!!

Lek de heatsink op de kop, met de CPU die er aan vast zit! Pinnetjes omhoog. Fohn nu tussen de koelribben door. Beweeg langzaam de sink. En klaar ben je! :+ Works all the time.
Mag jij me vertellen hoe vaak je een complete beautycase met fohn aantreft op een Technische Dienst. Ik kan je vertellen...das nie vaak ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• singelsma
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2023
Ik heb een keer exact hetzelfde gehad met een P4,
heb gewoon een mesje tussen de cpu en het koelblok gezet.
Maar ok, het was ook niet mijn hardware. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde gehad met mn amd 64 3200+
Als m'n moederbord weer terug is moet ik de processor weer terug plaatsen. Wat voor een koelpasta moet ik nu gebruiken?

Op de koeler zat zo'n grijs (rubberachtig) lapje, deze is nu gescheurd/gebrokkeld. Kan ik deze verwijderen en normale standaard koelpasta gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 13:09
Ja dat kan.
Leuk is ook bv Arctic Silver of Ceramique... maar normaal spul werkt ook prima :)
Pagina: 1