TV-out van Acer 8003LMi alleen NTSC?

Pagina: 1
Acties:

• LordHuberti
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:03
Ik heb een probleem met de tv-out van mijn acer travelmate 8003Lmi.

Deze wil namelijk alleen op NTSC. De laptop is een paar dagen oud en het probleem was er voordat ik iets geinstalleerd of gewijzigd heb.

Bij:
Eigenschappen beeldscherm -> instellingen -> geavanceerd -> weergaves -> TV

Kan je normaal gesproken kiezen wat voor output formaat je wil, ik kan echter alleen voor NTSC-M of NTSC-M (japan) kiezen.
(Er is ook de optie om het output formaat te kiezen aan de hand van het land waar je je bevind, maar daar staan alleen landen waar NTSC gebruikt wordt onder)

Gedaan:
TV-out FAQ gelezen
Nieuwe drivers voor de videokaart geinstalleerd (zelfde probleem)
In de bios gekeken voor een NTSC/PAL optie, maar die is niet te vinden.

Heeft iemand enig idee hoe ik de TV out toch op PAL in kan stellen?

.........

• LordHuberti
Nog vergeten te vermelden, het besturingssysteem is Windows XP professional en is door Acer geinstalleerd.

.........

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-01 07:02

FongWan

The Stormrider ...

Welke drivers heb je geprobeert :?
Van Omega of heb je de Catalyst drivers gemod voor de M9700 :?

Anders zou ik zeggen probeer eens de nieuwste omega drivers.
Vind het wel vreemd dat je in je bios niets kan vinden over tv settings, misschien even de nieuwste bios erin zetten en dan opnieuw kijken of het er nu wel bij staat :?

Ik weet niet of je al vanalles hebt geinstalleerd anders zou ik proberen de recovery cd te gebruiken om te kijken of het na het overzetten van de image wel goed werk. Als laatste redmiddel een clean instal te doen. Dus echt format c: en dan WinXP zelf installeren en alle drivers en niet de recovery zooi te gebruiken.

Succes.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

• LordHuberti
ik heb de nieuwste omega drivers geprobeerd, maar die gaven dezelfde problemen als de drivers die in de standaard acer installatie zaten.

Nieuwste bios zit er al in, dus dat kan het ook niet zijn.

Aangezien het probleem er meteen was, zonder dat ik iets geinstalleerd heb, denk ik dat het terugzetten geen verbetering zal opleveren, het systeem is nu ook nog helemaal in orginele staat.

Clean install wacht ik nog even mee, ik heb acer gemaild, ik hoop dat ik snel een oplossing van hun krijg.

.........

Verwijderd

Hier staat dat PAL wel supported is, dus het zal inderdaad een softwarematig probleem zijn....

Verwijderd

of probeer tvtool es

• LordHuberti
Tv tool werkt toch alleen met nvidea kaarten? of heb ik het mis.....

.........

• LordHuberti
Update:

Ik heb gebeld met de helpdesk van Acer en na lang wachten kreeg ik te horen dat het probleem verholpen zou zijn met een nieuwe bios. Deze stond echter nog niet op internet, maar zou zo snel mogelijk geupload worden.
De volgende dag stond de nieuwe bios op de website. Met deze bios kan wel voor PAL gekozen worden bij de geavanceerde instellingen in windows.

.........

Pagina: 1