Linux & 2 Monitoren

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• zazra
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-06-2025
Hallo, op mijn werk zijn we aan het denken om een Geforce FX6800 Ultra DLL aan te schaffen voor een bepaald project. Aangezien deze kaart 2 DVI aansluitingen heeft volgt nu mijn vraag:

Is het mogelijk dat we onder suse (hoogst waarschijnlijk de distro die gaat draaien) 2 monitoren aansluiten en dus zo KDE of een andere window manager over die 2 monitoren verdelen net als in windoos op de horizontal span manier?

Groenten!

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02 19:59
In KDE is het mogelijk je beeldscherm te verdelen over meerdere schermen of op elk scherm een apart desktop af te beelden.

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

• zazra
Oke maar is dat erg lastig in te stellen?
Ik neem ook aan dat ik dan de nvidia drivers moet downen van nvidia.com of is dit niet nodig?

• stefklep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-02 11:04

stefklep

((Stefklepje))

Ik Heb hier thuis gewoon 1 vga kaart met 1 pci video kaart gekocht lekker goedkoope oplossing en werkt perfect . ;)

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02 19:59
m-webbie schreef op 23 juli 2004 @ 17:58:
Ik neem ook aan dat ik dan de nvidia drivers moet downen van nvidia.com of is dit niet nodig?
kan, of die in je kernel zijn gebakken

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

• zazra
stefklep schreef op 23 juli 2004 @ 18:42:
Ik Heb hier thuis gewoon 1 vga kaart met 1 pci video kaart gekocht lekker goedkoope oplossing en werkt perfect . ;)
Tjah ach tis voor m'n werk en die 700 Euro kunnen ze ook wel missen, (overheid) geld zat :D

/offtopic
Ze zitten ook te denken om de nieuwe 30" tft te kopen van apple dus. :)

Verwijderd

m-webbie schreef op 23 juli 2004 @ 17:58:
In de readme van NVIDIA staat hoe je het in kan stellen. KDE heeft xinerama support en volgens mij gebruikt NVIDIA's driver ook xinerama.

• zazra
Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 18:59:
[...]

In de readme van NVIDIA staat hoe je het in kan stellen. KDE heeft xinerama support en volgens mij gebruikt NVIDIA's driver ook xinerama.
Oke thnx hier kan ik wel wat mee denk ik.
Nu nog ff wachten op de kaart en de monitoren. :)

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dit lijkt mij een kwestie van de docs die bij die drivers horen doornemen of even googlen/zoeken, in ieder geval iets waar met wat moeite zelf binnen redelijke tijd ook wel uit te komen valt, zie ook NOS policy - updated 01/04/03 :)
Je hebt nu al wat tips waar je mee aan de slag kunt in ieder geval, succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.