Toon posts:

[recording] prestatiewinst dual boot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb heel lang getwijfeld waar ik deze moest plaatsen, tis WOS geworden, hopelijk staat ie juist

ik ben niet zo'n muzikaal talent maar hou me wel graag met muziek bezig, vooral het opnemen dan...

ik kan een aparte comp voor opnames niet betalen , dus gaat zowel surfen en dergelijke als opnemen via dezelfde computer

nu heb ik me laten vertellen dat het beter is een aparte bootpartitie en een aparte installatie dus te maken voor recording en audiowerk

dus ben ik nu vanplan om een partitie te maken met een volledig getweakte win XP ( adh van www.musicxp.net ) en een partitie met leuke visuele rimram en andere progsels

maar zal dit veel lonen, of zal het verschil niet merkbaar zijn ?

de PC is een PIII 1ghz 256 mb SDRAM, dit kan niet upgegrade worden wegens het niet hebben van geld :(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2004 16:52 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Wat voor geluidskaart gebruik je? Wat doe je precies met muziek opnemen? Loop je momenteel tegen beperkingen aan? Hoe denk je zelf dat XP gaat runnen op 256 MB? Waarom wil je dit opsplitsen van je huidige partitie; alleen omdat het 'beter' is?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op 23 juli 2004 @ 17:19:
Wat voor geluidskaart gebruik je?
-Ik heb een terratec Phase 22 kaart, ASIO compatibel
Wat doe je precies met muziek opnemen?
-Ik speel in een band, en iets van jezelf kunnen laten horen is altijd fijn.
Loop je momenteel tegen beperkingen aan?
-Momenteel moet ik soms een tijdje wachten, ik heb me laten vertellen dat dat beter zou gaan als ik een aparte partitie zou maken
Hoe denk je zelf dat XP gaat runnen op 256 MB?
-draait momenteel als een zonnetje :)
Waarom wil je dit opsplitsen van je huidige partitie; alleen omdat het 'beter' is?
-sneller en minder vastlopers ( niet dat het nu uitpuilt van de vastlopers hoor :)

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Spider.007 schreef op 23 juli 2004 @ 17:19:
Wat voor geluidskaart gebruik je?
-Ik heb een terratec Phase 22 kaart, ASIO compatibel
Wat doe je precies met muziek opnemen?
-Ik speel in een band, en iets van jezelf kunnen laten horen is altijd fijn.
Loop je momenteel tegen beperkingen aan?
-Momenteel moet ik soms een tijdje wachten, ik heb me laten vertellen dat dat beter zou gaan als ik een aparte partitie zou maken
Hoe denk je zelf dat XP gaat runnen op 256 MB?
-draait momenteel als een zonnetje :)
Waarom wil je dit opsplitsen van je huidige partitie; alleen omdat het 'beter' is?
-sneller en minder vastlopers ( niet dat het nu uitpuilt van de vastlopers hoor :)
Beter leesbaar :)

Dat wachten komt door gebrek aan geheugen en CPU power. Die zijn allebei hard nodig bij het werken met grote, high-quality, geluidsbestanden. Indien je systeem nu vastloopt kan dat 2 oorzaken hebben, hardwarematig en softwarematig. Indien het hardwarematig is schiet je er met een aparte partitie niets mee op. Als het softwarematig is zou ik toch eens kijken naar het grondig opschonen van je systeem.

[ Voor 21% gewijzigd door AtleX op 23-07-2004 18:38 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.