Dos smiley virus

Pagina: 1
Acties:

• TAG_ScorpioN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-11 13:03
Het virus dook voor het eerst op toen ik een backup wilde maken met Norton ghost. Toen de pc werd gereboot om de ghost te maken kreeg ik in DOS een scherm vol met smileys.

Ik heb al geprobeerd om met een opstart diskette een virus scanner in dos te runnen maar dan wordt de SCSI niet herkent =(
Ik zie alleen de tweede schijf (IDE) met daarop een vreemd zooitje bestanden waarvan ik denk dat ze van Norton Ghost zijn. Mijn gevoel zegt me dat elke keer als ik reboot norton ghost probeert op te starten om de backup te schrijven.

Ik heb de folder van norton ghost al gedelete in dos maar dat hielp niet =(

Verwijderd

Weet je zeker dat het een virus is en niet een BIOS protectie mechanisme die je boot sector beschermt van het (ongeautoriseerd) lezen van je boot-sector voor je Ghost backup?

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-12 08:30
Bootdisk maken met je scsi drivers erop en vervolgens scannen onder dos?

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Haal die 2e schijf er eens uit. Of is het een partitie?

Ik zie dat het in de Master Record Boot zit. Doe eens Fdisk /mbr

[ Voor 39% gewijzigd door tdn135 op 23-07-2004 16:46 ]

• TAG_ScorpioN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-11 13:03
Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 16:40:
Weet je zeker dat het een virus is en niet een BIOS protectie mechanisme die je boot sector beschermt van het (ongeautoriseerd) lezen van je boot-sector voor je Ghost backup?
Je had gelijk ik heb wat protectie opties uitgezet in Bios en nu heb ik geen smiley scherm meer. MAAR, ik heb mezelf waarschijnlijk de das omgedaan door die ghost folder te deleten =( Hij start namelijk nog wel het programma maar mist natuurlijk bestanden. Ik krijg de optie om te rebooten naar windows maar als ik dat kies werkt het niet :'(

Nu kom ik nog niet in windows :'(

EDIT: Ok ik ben eruit! ff ghreboot.exe gekopieerd van een andere machine, nu is die uit de loop.

[ Voor 42% gewijzigd door TAG_ScorpioN op 23-07-2004 17:12 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Virussen vindt ik veel te eng voor WOS; >BV ;)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1