OK, na het topic "HDD en Power ledjes laten samenwerken?" te hebben gelezen, kwam ik op een soortgelijk idee.
Ik heb in mijn Medion een blauwe blauwe LED zitten.
Nu wil ik tussen de power-lef-voeding en de led zelf een weerstandje steken zodat die zachter brandt.
Dan wou ik de hdd-led-voeding ook op diezelfde led aansluiten (eveneens met een weerstand ertussen) zodat wanneer de computer aan staat (-> led brandt zachtjes) en er HDD-activiteit is de led feller gaat branden!
Bv.: de led krijgt nu 3V van de power-led-voeding op het mobo.
-> met weerstand zou dit dan maar 1,5V worden.
De hdd-led-voeding (met weerstand) zou dan ook 1,5V mogen geven.
1,5V + 1,5V = (oorspronkelijke) 3V!!
En dan ben ik s nachts meteen verlost van de felle LED!
Allemaal heel rooskleurig...
Maar dan dacht ik eraan: Kortsluiting?
Als je 2 polen hebt van de led.
Op de + sluit je de + van de HDD-led-voeding vh mobo aan EN de + van de power-led-voeding vh mobo.
Op de - sluit je de - van de HDD-led-voeding vh mobo aan EN de - van de power-led-voeding vh mobo.
Ik dacht eventjes aan kortsluiting, maar dan dacht ik: hey er raakt toch nergens een - pool aan een + pool zonder verbruiker??
JOEPIE!!! Ik begin morgen met modden omdat ik nu ff geen tijd heb -> Kga bunji-springen in Antwerpse haven -> GRATIS!!
Ik heb in mijn Medion een blauwe blauwe LED zitten.
Nu wil ik tussen de power-lef-voeding en de led zelf een weerstandje steken zodat die zachter brandt.
Dan wou ik de hdd-led-voeding ook op diezelfde led aansluiten (eveneens met een weerstand ertussen) zodat wanneer de computer aan staat (-> led brandt zachtjes) en er HDD-activiteit is de led feller gaat branden!
Bv.: de led krijgt nu 3V van de power-led-voeding op het mobo.
-> met weerstand zou dit dan maar 1,5V worden.
De hdd-led-voeding (met weerstand) zou dan ook 1,5V mogen geven.
1,5V + 1,5V = (oorspronkelijke) 3V!!
En dan ben ik s nachts meteen verlost van de felle LED!
Allemaal heel rooskleurig...
Maar dan dacht ik eraan: Kortsluiting?
Als je 2 polen hebt van de led.
Op de + sluit je de + van de HDD-led-voeding vh mobo aan EN de + van de power-led-voeding vh mobo.
Op de - sluit je de - van de HDD-led-voeding vh mobo aan EN de - van de power-led-voeding vh mobo.
Ik dacht eventjes aan kortsluiting, maar dan dacht ik: hey er raakt toch nergens een - pool aan een + pool zonder verbruiker??
JOEPIE!!! Ik begin morgen met modden omdat ik nu ff geen tijd heb -> Kga bunji-springen in Antwerpse haven -> GRATIS!!