Toon posts:

KT7(-RAID) en Motherboard Monitor vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft er ook dit Mobo? Ik zie met Motherboard Monitor 3 VIA sensors, en alle drie geven ze een realistische waarde (22,23, en 50 of zo). Nou neem ik aan dan 50 de CPU is, en 23 het mobo. Maar wat is die 1e dan?

Zitten er 3 sensors op een KT7? En zo ja : waar zijn die dan van?

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Bij mijn weten zitten er 2 op... raar.

Verwijderd

ik heb ook een Kt7 ik neem de 3de sensor dat is hem voor CPu want die komt overeen met de Bios en ander progje meegeleverd met Mobo maar watdie andere waardes voorstellen weet ik niet.
Oh ik heb es effe gezocht de 3de is CPu en de 2de is de mobo temp. De 1ste geen idee die is constant 22° buitentemp ofzo???

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 25 december 2000 19:03 schreef Mallo het volgende:
ik heb ook een Kt7 ik neem de 3de sensor dat is hem voor CPu want die komt overeen met de Bios en ander progje meegeleverd met Mobo maar watdie andere waardes voorstellen weet ik niet.
Oh ik heb es effe gezocht de 3de is CPu en de 2de is de mobo temp. De 1ste geen idee die is constant 22° buitentemp ofzo???
Ik weet het ook niet. Hij blijft meestal net iets onder de mobo temp zitten. Ik heb 'm maar verborgen en heb nu 2 temps in de tray.

• DTorro
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 04:28
Ik dacht zelf dat de "laagste" 1ste sensor de inblaas lucht temp weer geeft (rechts onderin op het bord)
en de tweede redelijk vlakbij de pci / agp kaarten en CPU
en de 3de dus gewoon de CPU temp is

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Maar waarom staat dat niet in de BIOS??? Het zou toch raar zijn dat het BIOS niet alle functies van het moederbord ondersteunt...

• tazitiz
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-06 22:25

tazitiz

dbprutser

Wat mijn idee hierover is,
als mijn temp omhoog gaat, gaat er eentje (processor) zijn eigen weg,
de ander die geeft ook een juiste waarde aan (mobo volgens mij) en de derde volgt die van het mobo met een twee graden verschil.
dus denk ik dat die twee dezelfde zijn.

dat die ene van mijn proc is, heb ik kunnen zien toen ik de superorb installeerde, 10 graden verschil.

Ik denk dat er maar 2 temperatuur sensoren op het bordje zitten .

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-08 22:39
Nee, er zijn er 3, dat geeft MBM-5 ook aan.
Mijn Asus P2B-F heeft er ook 3:
WinBond-1, winbond-2, winbond-3
Van elke WinBond ook nog 2 varianten mogelijk. En ze geven alle 3 ook een andere waarde

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-08 11:38

_nethack

We're all MAD here

Volgens de site van HMonitor ( http://www.hmonitor.com/mblist.html )
is die derde de interne temperatuur van de VIA686 chip.
VIA KT133/VIA686, supported by Hmonitor Pro
Sensors assignment:
1st - for internal VIA686 chip temperature;
2nd - for overall system (inside case) temperature;
3rd - for CPU temperature.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Verwijderd

Die 3e sensor doet geen kont, ik ken iemand die zijn pc in het raam had gezet een week geleden, cpu werd iets van 10 graden, northbridge 5 graden en die 3e sensor 20 graden terwijl het buiten 5 graden was.

Verwijderd

Volgens mij doet ie op een msi bord helemaal nix. Ik heb nog nooit zo'n constante temp meegemaakt: altijd op 22 graden
(soort canarische eilanden temperatuur)

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Dat kan natuurlijk zijn als het de Northbridge is. Kunnen we achter komen door een fohn op de Northbridge te zetten of zo. Wie gaat er spelen?

p.s. HlpDsK, heb jij geen problemen met je fan monitirs? Bij mij geeft geen van de fan monitors wat an. Allemaal 0 rpm, terwijl er op alle 4 een fan zit, en ze het ook allemaal doen (Duh!). Ook geeft ie niks aan bij m'n -12 en -5 volt (ja, 0.00V dan, maar dat wil ik nie :P)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 december 2000 01:46 schreef worsie het volgende:
Dat kan natuurlijk zijn als het de Northbridge is. Kunnen we achter komen door een fohn op de Northbridge te zetten of zo. Wie gaat er spelen?

p.s. HlpDsK, heb jij geen problemen met je fan monitirs? Bij mij geeft geen van de fan monitors wat an. Allemaal 0 rpm, terwijl er op alle 4 een fan zit, en ze het ook allemaal doen (Duh!). Ook geeft ie niks aan bij m'n -12 en -5 volt (ja, 0.00V dan, maar dat wil ik nie :P)
CPU fan geeft 5300 of zo aan.

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-08 22:39
Op woensdag 27 december 2000 01:46 schreef worsie het volgende:

Vervelend probleem, welk Mobo?
Heeft je mobo wel Hardware Monitoring??

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Op woensdag 27 december 2000 10:26 schreef Knightwolf het volgende:

[..]
Vervelend probleem, welk Mobo?
Heeft je mobo wel Hardware Monitoring??
Abit KT7-RAID. Ja dus. Snap er ook geen bal van. Er zijn zoveel mensen met dat mobo die MBM gebruiken, en ik heb overal al gezocht, maar kom het nergens tegen.
Pagina: 1