Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Draad naar tray. Mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een idee om mijn cd/dvd-r(w/rw) drives te modden maar daarvoor wil ik een knopje/stroom hebben in de voorkant van de tray(s). Ik heb er al ff over nagedacht maar kon geen goede oplossing verzinnen. De enige oplossing waar ik mee kwam was een 'ding' dat los draad oprolt maar zonder (te veel) weerstand te geven zodat de tray nog wel gewoon open kan, bestaat zoiets? (of is het te maken?).

Heeft iemand dit al gedaan of heeft iemand een idee hoe het gedaan zou kunnen worden?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-11 23:06

André

Analytics dude

Jij wil dat het laadje openkan en dat er dan ook nog stroom voor in het laadje zit?

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:19

Exigence

dnkroz

Je zou kunnen proberen van die flexibele flatcable te gebruiken die ook voor het laserwagentje gebruikt wordt.

Verwijderd

Is een sleepcontact niet iets? Nadeel is het construeren. In mobiele telefoons zitten meestel wel een paar mooie contactjes die je hiervoor kan misbruiken. De andere kant kan je gewoon een printplaat voor (laten) etsen.

Of misschien als je een oude scanner hebt, kan je hiervan de bandkabel nemen. Deze 'rolt' iets makkelijker op dan een gewoone draadje. De connectoren (ook aanwezig in de scanner ;) )hiervan zijn meestal smd dus wat moeilijker te solderen.

Als je toch voor een draadje gaat, zorg wel dat je soepel neemt :Y)

Wil je trouwens continue stroom of alleen alstie helemaal uit is? zelfde vraag overigens voor het knopje.. :+

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 16:38:
Is een sleepcontact niet iets?
O ja zo heet dat! _/-\o_ kon er ff niet opkomen zal ff kijken of ik wat kan bedenken daarmee.
Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 16:38:
Wil je trouwens continue stroom of alleen alstie helemaal uit is? zelfde vraag overigens voor het knopje.. :+
Continue, Continue

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2004 17:12 ]

Verwijderd

Ik zeg een sleepcontactje maken :Y)

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:05

WouterG

Dit is geen ondertitel

Exigence schreef op 23 juli 2004 @ 16:32:
Je zou kunnen proberen van die flexibele flatcable te gebruiken die ook voor het laserwagentje gebruikt wordt.
Ik denk dat dit de beste manier is. Vele malen makkelijker als een sleepcontact en nog betrouwbaarder ook.

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:00

chromeeh

the Gnome

Een sleepcontactje heeft als nadeel dat er altijd druk op het 'slepertje' moet staan, dus zul je iets met een veertje o.i.d moeten gaan doen.
Daarnaast is stof ook erg vervelend :)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-11 15:02
Je pakt gewoon je draadje iets te lang en hangt aant eind een gewichtje welke het draadje je kast intrekt. Gravitatie olé

• Aspje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

chromeeh schreef op 05 augustus 2004 @ 12:10:
Een sleepcontactje heeft als nadeel dat er altijd druk op het 'slepertje' moet staan, dus zul je iets met een veertje o.i.d moeten gaan doen.
Daarnaast is stof ook erg vervelend :)
gewoon een bladveer met koolstofborstel en stof boeit weinig meer... of het moet HEEL stoffig worden :)

• mtak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Wat dacht je van inductie? :9

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11 12:42
frickY schreef op 05 augustus 2004 @ 13:15:
Je pakt gewoon je draadje iets te lang en hangt aant eind een gewichtje welke het draadje je kast intrekt. Gravitatie olé
Zelfde idee maar dan met elastiek.

Je vormt een Z je maakt aan beide hoeken een elastiek/veer vast en als je lade open gaat wordt de Z uitgerekt. En bij terugkeren wordt de Z weer geconstrueerd.

Alles is terug te redeneren naar 4

Verwijderd

Steef1983 schreef op 05 augustus 2004 @ 22:52:
[...]

Zelfde idee maar dan met elastiek.

Je vormt een Z je maakt aan beide hoeken een elastiek/veer vast en als je lade open gaat wordt de Z uitgerekt. En bij terugkeren wordt de Z weer geconstrueerd.
Elastiek heeft maar een beperkte levensduur (droogt uit) En veel buigen van een draadje (dat gravitatie gebeuren) doet je draadje ook niet goed vermoedt ik.

Over het bouwen van een veertje voor het sleepcontact kan je ook gaan voor een nietje: sommige nietmachines kan je instellen dat er een nietje wordt gemaakt met de poojes naar buiten. Een klein beetje buigen en je hebt een mooi gebogen oppervlakte (het contact) de andere kant kan je mooi op een gaatjes print. De andere kant kan je gewoon een printje met een paar printbanen.

• macnerd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:01

macnerd

No Apples please :-)

Moeten de draadjes perse naar de tray? Aansluiting in het niet bewegende deel van het frontje is denk ik veel makkelijker...

MacNerd

Pagina: 1