[DC++] zoeken werkt opeens niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
hoi mensen,

ik zit met een maf probleempje, nl. dat DC++ opeens niet meer wil zoeken

ik heb al tijden DC++ en gebruik het regelmatig, maar nu al 2 weken niet gebruikt. Toen ik hem vanochtend starte en iets wilde zoeken vond ik niks.

kan gebeuren natuurlijk, maar toen ik zocht op iets simpels vond ik ook niks.

ik heb inmiddels al naar vanalles gezocht, maar hij vind nooit wat.

ik heb in die 2 weken niks aan me firewall/poort instellingen gedaan, dus het zou moeten werken.

verder heb ik al met zowel passive als active geprobeerd, en beide wil niet.

het vreemde is dat ik wel gewoon filelists kan downloaden van personen, en dat ik dan wel gewoon kan downloaden, maar alleen de zoekfunctie werkt niet..

is dit een bekend probleem of heeft iemand er ervaring mee?
please let me know
Bas

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

precies hetzelfde gehad.

Ik had zonealarm firewall. Zomaar opeens kon ik niet meer zoeken. kreeg geen resultaten meer terwijl ik ook niks veranderd had.

Mijn gevoel ging naar zonealarm... deze eraf gehaald en Sygate personal firewall geinstalleerd en het probleem was opgelost.

Als je een hardware matige firewall hebt, zou ik het niet weten...

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-06 10:17
kan het heel misschien wezen dat je een dyn ip van je isp hebt?
vergelijk dat ff met het ip dat je in dc hebt staan, als dat anders is dan wil dat nogal wat problemen geven (geen active p-p, alleen nog maar passive)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik had vandaag hetzelfde probleem alleen dan met de gewoone DC, de ++ versie deed het vreemd genoeg wel

ik denk dat het een tijdelijk probleem is, en hopelijk lost het zichzelf wel op

• BasieP
Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 20:39:
precies hetzelfde gehad.

Ik had zonealarm firewall. Zomaar opeens kon ik niet meer zoeken. kreeg geen resultaten meer terwijl ik ook niks veranderd had.

Mijn gevoel ging naar zonealarm... deze eraf gehaald en Sygate personal firewall geinstalleerd en het probleem was opgelost.

Als je een hardware matige firewall hebt, zou ik het niet weten...
ik heb op de client helemaal geen firewall of any kind. ik heb er een hardwarefirewall tussen zitten, en die veranderd niet zomaar
thoth schreef op 23 juli 2004 @ 20:45:
kan het heel misschien wezen dat je een dyn ip van je isp hebt?
vergelijk dat ff met het ip dat je in dc hebt staan, als dat anders is dan wil dat nogal wat problemen geven (geen active p-p, alleen nog maar passive)
dan zou ik het in passive mode niet gehad hebben. en nee ik heb een static ip, dus dit kan het ook niet zijn.

ik heb inmiddels dc++ opnieuw geinstalleerd, maar ook dat mocht niet baten :'(
ik wil wel op campzone kunnen zoeken!! *huil*
PilatuS schreef op 23 juli 2004 @ 20:58:
ik had vandaag hetzelfde probleem alleen dan met de gewoone DC, de ++ versie deed het vreemd genoeg wel

ik denk dat het een tijdelijk probleem is, en hopelijk lost het zichzelf wel op
ik ben zo'n persoon die altijd wil weten waar iets vandaan komt.. dus 'zomaar' kan niet, en 'zichzelf oplossen' al helemaal niet..

[ Voor 16% gewijzigd door BasieP op 23-07-2004 21:01 ]

• PilatuS
  • Niet online
heb je dan al een andere hub geprobeerd ? het zou natuurlijk kunnen dat we beide in dezelfde hub hebben gezeten en dat daar het probleem ligt

zelf wil ik ook wel graag weten waar het aan ligt hoor :)

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:25
ik heb het ook wel is. eens in de zoveel maanden (lees +/- half jaar) werkt mn zoek functie niet meer goed, en meestal ook andere functies zoals de public hub list. als ik dan een andere versie installeer dan is alles weer goed.

versies lijken vreed veel op elkaar, behalve dan voor degene die er alles uithalen wat erin zit kwa instellingen. ik denk altijd maar als het snel werkt is goed en hoef daarom geen ip/poort omleggingen en versperringen e.d.

ik zou zeggen probeer de nieuwe/vorige versie er is op te zetten....

• BasieP
ik zal de vorige eens proberen, maar kan me toch niet voorstellen dat er opeens dingen niet meer werken.
heb trouwens al 6 hubs geprobeerd, dus daar lijkt het ook niet aan te liggen

• BasieP
uber vaagheid:

hij deed het nog steeds niet met oude versie, dus ik heb nieuwere weer geisntalleerd.
deed ie het nog niet mee..

dus ik zo ff tevee kijken zo.
kom terug, type voor de lol wat in, en opeens werkt die dus weer :X :? :? :? 8)7 8)7 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door BasieP op 23-07-2004 21:38 ]

• PilatuS
  • Niet online
he he, heeft het toch zichzelf opgelost :P

ik snap echt niet hoe zoiets mogelijk is, misschien dat het aan het DC netwerk ligt :?

• Opperhoof
ik vraag me ook wel is af hoe dat progje werkt. meestal werkt ie, soms ook niet, agja....gelukkig doet hij het nu weer

• Opperhoof
PilatuS schreef op 23 juli 2004 @ 21:41:
he he, heeft het toch zichzelf opgelost :P

ik snap echt niet hoe zoiets mogelijk is, misschien dat het aan het DC netwerk ligt :?
hier werkt alles prima, heel de dag al....? en het zijn 1000e netwerken door elkaar als ik me niet vergis....
Pagina: 1