[WC] Hydor L20 slangaansluitingen lekken

Pagina: 1
Acties:

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:08

Mojo

The Power Within

Topicstarter
Ik heb een week geleden bij Salland Automatisering een Hydor L20 ontvangen. Werkt prima. Het probleem is alleen, de aansluitingen zijn niet waterdicht. De O-ringen die meegeleverd zijn zitten ertussen. Maar daar zit het lek ook niet.

Bij de versie van 10mm aansluitingen zit er op de plek waar je het slangetje in moet zetten een soort van buisje. Tussen dat buisje en de aansluitingsschroef lekt het een aantal druppels.

Hoe komt dat en nog belangrijker, hoe kan ik het stoppen. Ik vermoed dat ik iets verkeerd doe met het aansluiten van mijn slangen, maar wat?

Ik heb verder een nutteloze handleiding meegeleverd gekregen van Hydor waar niets in staat en van google wordt ik ook niet echt wijzer. Tevens biedt hydor.it ook geen uitkomst :(.

Daarnaast wordt ik van GoT ook niet wijzer...

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• Patrlck
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Heb je al geprobeerd teflon tape om je pilaartje te doen en dan in je pomp te schroeven??

• Mojo

Mojo

The Power Within

Topicstarter
Daar zit het probleem niet :(

Het probleem is het pilaartje in de pilaar zeg maar, die zit er ook vast in...

Wellicht kan ik een foto vinden

Afbeeldingslocatie: http://www.ev-shop.at/new/catalog/images/gallery/774/Pump_and_reservoir.jpg

Zo ziet de aansluiting eruit, alleen zit er in het "gat" nar het pompje toe nóg een buisje voor de 10 mm aansluiting.

Dus _niet_ zo:
Afbeeldingslocatie: http://www.crazypc.com/images/coolers/watercooling/pumps/hydor/hydorfull.jpg

[ Voor 63% gewijzigd door Mojo op 23-07-2004 17:36 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• Mojo

Mojo

The Power Within

Topicstarter
Voorzichtig schopje? ;(

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Voor zover ik weet zou het pompje out-of-the-box goed moeten werken. Ik zou gewoon garantie claimen en melden dat je een lekkende pomp hebt...

Ik ben zelf geen fan van de Push-on koppelingen, geef mij maar gewoon slangklemmen, ziet er minder mooi uit, maar werkt altijd :)

Instagram / YouTube

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-02 16:10

Syzzer

Prutser

Staat er toevallig spanning op de aansluitingen door slangen of het reservoir ofzo?

Ik had dit ook, dan trekt de aansluiting iets scheef en gaat hij lekken. Ik heb hem gewoon met PVC lijm dichtgelijmd en hij is lek-vrij nu.

• Mojo

Mojo

The Power Within

Topicstarter
Ik heb de slangen wel redelijk erin moeten duwen.

Zou dat een oorzaak kunnen zijn? :)

* Mojo heeft ook liever gewoon pilaartjes met een slangklem :)

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Ik heb mijn L20 ook moeten modden dmv kleinere O ringen, deze waren te groot :? gaar ding lekte out of the box :|

Nu draait hij al 7 maanden zonder problemen. Hij ratelt alleen wel eens (nee geen lucht in het systeem, het is ook meer trillen)
Pagina: 1