printerkeuze semi-professioneel

Pagina: 1
Acties:

• Mr_Kite
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-04 12:05

Mr_Kite

Alles van waarde is weerloos

Topicstarter
Schandalig, ik doe al een redelijke tijd grafisch werk, maar nog altijd heb ik zelf geen fatsoenlijke printer. Hier in huis hebben we een HP 6L laserprinter en een HP Deskjet 720C... Niet om over naar huis te schrijven dus, en daarom maak ik thuis eigenlijk nooit proefprintjes.
Nu was ik een beetje aan het rondkijken naar geschikte kandidaten, maar ik vind het erg moeilijk. Ik weet dat voor de thuisklusser Epson altijd de betere keus blijft (tenminste, dat hoor ik iedereen altijd roepen, en ik weet dat Epson rip-programma's uitgeeft voor hun printers). Maar nu zie ik ook een hoop printers met 6 of 7 kleuren. Zoals veel mensen, werk ik altijd gewoon met 4 kleuren + evt. PMS.
Is zo'n printer representatief als proefdruk-printer (in het achterhoofd dat ik ook maar een thuisbrouwer ben)? Want ik snap best dat je met zulke printer mooiere foto's kunt printen omdat je meer mogelijkheden hebt wat betreft kleurverlopen/nuances, maar het gaat mij niet alleen om mooi uit de printer, ook bij de drukker wil ik zulke dingen reproduceren.
Begrijp me niet verkeerd, ik ken beide processen redelijk, maar zie voorlopig de brug tussen thuis printen en drukken nog niet zo. Want de drukker kan natuurlijk ook gewoon een PMS kleur in z'n inktbak gooien, en dan heb ik weer niets aan mijn CMYK+ weet ik wat niet.

beetje vaag verhaal misschien maar ik zou graag ervaringen van andere mensen hier zien mbt. thuis proefprintjes draaien. (OzBoz, Benoni, DB?)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

En aan welk budget moeten we dan denken?

• Mr_Kite

Mr_Kite

Topicstarter
max 400 euro

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Epson950 veel meer kun je denk ik niet krijgen voor dat budget :)

Verwijderd

Gooi er nog 250 EU op en je hebt een epson 2100. Perfect apparaat! Super A3 naadloos printen... enz. Zelf meer dan tevreden over.

• whitey-d
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-05 18:09
Canon i865 kan dan weliswaar geen A3 aan, maar is wel een strak zakelijk printertje voor een klein budget (wel wat lager dus 200 € o.i.d.): borderless printing, losse inktpatronen, en echt goeie kwaliteit foto's e.d.

Misschien de moeite waard om eens te kijken, bevalt mij goed als huisstijlprintertje hier..

“Advertising says to people, 'Here's what we've got. Here's what it will do for you. Here's how to get it.'”

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

als kleurproef voldoet geen enkele printer met je budget. Bovendien is het wel erg makkelijk als je voor drukwerk bezig bent de beschikking te hebben over een postscript printer en dat red je gezien budget helemaak niet.

Ik heb hier ook een Epson 950, erg blij mee.. kleurproeven maak je met bv Iris proefsysteem en dat red je nog niet als je budget x 100 doet. Dus mocht je drukwerk willen proeven dan calculeer je gewoon een proefdruk in in je offerte en laat je de klant die betalen. En voor PMS hebben we waaiers, of een hele dure drukproef.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-05 23:32

alienfruit

the alien you never expected

Ik maak zelf altijd Rainbow prints als drukproef, ik heb altijd geleerd dat nog wel behoorlijk goede drukproeven zijn. Verder inderdaad een mooie waaier (wel paar oud :p)

• Mr_Kite

Mr_Kite

Topicstarter
http://www.epson.nl/product/printer/styc1160/
en zoiets?

Die 2100 ziet er ook wel goed uit

* Mr_Kite zoekt nog even verder :)

[ Voor 38% gewijzigd door Mr_Kite op 27-07-2004 14:20 ]

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Zelf ben ik wel tevreden over die kwaliteit van de Canon printers, overigens kan je een proefprint laten maken via: http://www.yourprint.canon-europe.com/index.html

Op die manier kan je uiteindelijk zelf thuis de vergelijking maken tussen de kwaliteit. Ik las overigens wel dat de houdbaarheid van prints nogal eens tegen kan vallen, die van de Canon Photo printers was bijvoorbeeld na 2 weken (in het licht, openlucht) helemaal verkleurd...

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-04 16:18
Ik zou effies kijken naar de Canon i990. Deze valt nog binnen je budget en werkt met zeven kleurtjes.
De A3+ i9950 printer valt er buiten... Maar zeker het overwegen waard. Deze werkt overigends met acht kleuren.

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Joh.. al werkt je printer met 25 kleuren het gaat erom dat je een betrouwbare proef krijgt van je drukwerk. En dat gaat je het beste lukken door een proef bij de drukker te laten draaien. Uiteindelijk laat je de klant hiervoor betalen. Als je op een moment zo veel opdrachten krijgt dat je jezelf een eigen full proof printer kunt veroorloven doe je dat.

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-04 16:18
Jah, dat snap ik ook wel. Ik werk ook perfect met een goed werkende 4-kleuren printer van Canon, alleen is het ter informatie... Hij had het er zelf ook al over.
Ik zeg ook niet dat het beter moet zijn dan een 4-kleuren printer, maar hij zoekt zelf semi-pro printertje.

• Mr_Kite

Mr_Kite

Topicstarter
Ik zal mijn reden nog even wat nader verklaren, want dat heb ik gewoon verkeerd gebracht (en met veel te veel omhaal)....

nogmaalsch, ik WEET dat printer <> drukker niet te vergelijken is, maar als graficus wil ik in elk geval meer dan een 720C. NIET ter vervanging van een proefprint, maar gewoon als output apparaat. Eentje die robuust genoeg is voor iemand die er veel van vraagt.

nu mogen jullie hier allemaal een proefpint komen drinken :)

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ik zou voor een mooie Epson gaan.. die zitten al erg lang gelinkt aan grafische sector en hebben de nodige ervaring ondertussen wel. En kies dan een postscript modelletje.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Mr_Kite

Mr_Kite

Topicstarter
Dat wordt een tweedehandsje dan, ik zag al wat aanbiedingen waar ze de StylusRIP samen met de printer verkochten, anders is dat ook weer min. 150 euro extra.
Vreemd trouwens dat ze met de StylusRIP vooral oudere modellen ondersteunen >
http://www.epson.nl/product/printer/styrip/
Pagina: 1