raar (spyware) programmatje -> qlpetsjj.exe

Pagina: 1
Acties:

• kieltju
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-12 19:49
Sinds een paar dagen heb ik last van mijn browser. Het doet raar en in plaats van 404's krijg ik een pagina te zien waar op staat dat ik een pomr site binnen ga. Maar ik kon bijvoorbeeld ook geen broncodes bekrijken en als ik een plaatje op wou slaan was dat standard als untitles.bmp (kon niks gewoon als .jpg of .png opslaan)

Hoe onschuldig ik ook ben, ik weet hier niks van en ben maar wat gaan zoeken. Na een paar keer heel mijn pc rond gezocht te hebben (met en zonder adaware) vond ik ineens een programmatje in mijn task manager dat zich verdacht gedroeg. Het ging om qlpetsjj.exe. Verdraaid, ik had nergens meer last van!

Maar op google op hier op het forum kan ik niks over het programmatje vinden. Zelfs niet met een geupdate ad-aware. Weet iemand hier misschien wat meer over? of heb je hier ook last van gehad?

bedankt voor uw aandacht.

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heb je deze al eens doorgelopen: (vnl HijackThis deel) :) :

[rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml]

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
welke browser gebruik je?
misschien wel leuk om te vermelden..
ik denk eerlijk gezegt dat het IE is, aangezien ik nog niet zoveel mozilla topic ben tegengekomen in BV, maar je weet maar nooit.

wat zei hijackthis over het ding?

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• kieltju
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-12 19:49
Ik heb iderdaad IE ( crazybrowser om precies te zijn).

Is het nodig dan om het met meerdere scanners te proberen? (men heeft toch ook geen 2 virusscanners aanstaan?)

Maar ik zal het zo even proberen dan.

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>