[WK3] Services - access denied*

Pagina: 1
Acties:

• Xenomes
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-03 16:14
Windows server 2003 DC + AD en een trust met een nt4 domain.

Heb sins de laaste reboot van de 2003 server een groot probleem met het opstarten van services die met het systeem account "NT AUTHORITY\NETWORK SERVICE" worden gestart.
Krijg de melding "Access is denied. ". Ben al bij microsoft support staat er dat er aan dat account geen wachtwoord hangt. Er is nog iets vreemds met dat account aan de hand. als ik bij een service als logon account "NT AUTHORITY\NETWORK SERVICE" invul zo als het in de active directory onder de groep "ForeignSecurityPrincipals" staat dan komt er achter de service "NT AUTHORITY\NETWORK SERVICE" testaan maar als ik "NT AUTHORITY\NETWORKSERVICE" er weg zet dan komt er "Network Service" testaan. nu weet ik niet of dit met elkaar temaken heeft.
Zijn er nog meer gebruikers die mischien dit probleem ook hebben gehad?

Ene heeft er iemand een oplossing om het system account van wachtwoord te resetten of opnieuw aanmaken.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-05 11:16

mutsje

Certified Prutser

Network Service heeft inderdaad geen pasword heb laatst op een Citrix omgeving ook problemen hiermee gehad en met dank aan Elevator _O_ het gevonden.

Kijk je NTFS permissions eens goed na en waar de Executables van de service staan bv. Download anders regmon en filemon bij sysinternals en ga de service starten en kijk dan waar je access is denied krijgt.

• Xenomes
Oké dat ga ik proberen.

Heb het gedaan, met regmon niks vreemdst gevonden. Met filemon wel een vreemde melding.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/andre.boluyt/tweakers/filemon.jpg

Ps. niet op de services letten die gestart word is een test services (de probleem services worden met "Local System" gestart.)

[ Voor 88% gewijzigd door Xenomes op 27-07-2004 11:30 ]

• Xenomes
Heb het probleem op gelost, er wat iets met de Policy.
Hier heb ik de oplossing gevonden om de policy van "Local Service" en "Network Service" kan in stellen.
http://www.microsoft.com/.../sec_acc_wpprivileges.asp