[lan] geen internet meer

Pagina: 1
Acties:

• basvcds
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-01-2024

basvcds

Multimonitormannetje

Topicstarter
Hallo allemaal

Ik heb sinds gister een vreemd probleem met mijn Asus m6000 laptop. Ik kan op geen van mijn nics (2x wifi 1x utp) meer een ip krijgen van dhcp servers. Ik heb dit op meerdere locaties met meerdere servers geprobeerd. Als ik een vast ip aanneem dat zmz in het netwerk past, kan ik netjes verbinding maken met andere pcs in het netwerk, maar niet het internet. Ik had dit probleem wel eens eerder met mn wifi, maar dat ging na 5 min. wel over. Op dit moment krijg ik altijd, hoe vaak ik ook renew en release een ip in de 196.xxx range. Weet iemand misschien wat dit zou kunnen zijn ? Ik heb geen firewalls of virusscanners draaien.

mvg Bas

www.baskoole.com

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:26
Hoe ben je verbonden met internet? Rechtstreeks of via een router (waar mogelijk toch een firewall aan staat)?

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-05 09:17

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

Om terug te komen op je 169.xxx.xxx.xxx range.

Short for Automatic Private IP Addressing, a feature of later Windows operating systems. With APIPA, DHCP clients can automatically self-configure an IP address and subnet mask when a DHCP server isn't available. When a DHCP client boots up, it first looks for a DHCP server in order to obtain an IP address and subnet mask. If the client is unable to find the information, it uses APIPA to automatically configure itself with an IP address from a range that has been reserved especially for Microsoft. The IP address range is 169.254.0.1 through 169.254.255.254. The client also configures itself with a default class B subnet mask of 255.255.0.0. A client uses the self-configured IP address until a DHCP server becomes available.
The APIPA service also checks regularly for the presence of a DHCP server (every five minutes, according to Microsoft). If it detects a DHCP server on the network, APIPA stops, and the DHCP server replaces the APIPA networking addresses with dynamically assigned addresses.

Probeer je protocollen eens te verwijderen en opnieuw te installeren.
Want je krijgt dus gewoon geen ip-adres. Heb je daarvoor wel de goede instellingen?? Denk bij wireless aan een WEP-KEY. gecertificeerd mac-adress??

[ Voor 13% gewijzigd door TTommie op 23-07-2004 15:14 ]

Mr. T.

Verwijderd

Wat regelt op je Laptop (neem aan met XP) de wireless LAN........denk aan: Zero configuration!!! of heeft Asus een eigen utilitiy?

• basvcds

basvcds

Multimonitormannetje

Topicstarter
Ik kan zonder problemen connectie maken met wifi-netwerken, daar ligt het niet aan. Het zijn eigenlijk 2 problemen ; 1. ik krijg geen dhcp adres 2. als ik een static adres neem krijg ik alsnog geen internet (met gateway en dns goed ingevuld) Ik hang achter een router, maar ook op andere netwerken doet hij het niet.

www.baskoole.com

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

heb je de pc al gechecked op spyware/virussen [rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml] en dan het deel over hijackthis kijk of daar geen rare entries tussen zitten

• basvcds

basvcds

Multimonitormannetje

Topicstarter
ik draai highjackthis om de paar dagen, ook deze keer geen vreemde entries.

www.baskoole.com

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

TCP/IP verwijderen uit je netwerk properties en daarna weer opnieuw installeren is ooit gelukt door iemand die ook zoiets had.

• basvcds

basvcds

Multimonitormannetje

Topicstarter
Ik kan gek genoeg mn tcp-ip protocol niet verwijderen, al mn nics zijn disabled. iemand een idee ?

www.baskoole.com

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Heb je WinsockFix al geprobeerd? (enkel Win2k en WinXP)

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-05 21:20
je nic moet ook enabled zijn :?

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
En kijk ook eens of de verbindingen bij je configuratiescherm Netwerkverbindingen ingeschakeld of uitgeschakeld staan (op het moment dat de netwerkkabel inzit)

• basvcds

basvcds

Multimonitormannetje

Topicstarter
WimB schreef op 23 juli 2004 @ 16:47:
Heb je WinsockFix al geprobeerd? (enkel Win2k en WinXP)
Ik ben je voor eeuwig dankbaar :> Alles werkt weer zoals het hoort.

Allen, bedankt voor de hulp, slotje :)

www.baskoole.com

Pagina: 1