Windows update downloaden traag

Pagina: 1
Acties:

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Regelmatig installeer ik pc's opnieuw. Zowel op mijn kamer (TweakDSL Pro) als elders (bijv. Chello of een andere provider). Het gaat om verschillende nieuwe en oude pc's.

Direct na installatie van Windows XP + SP1 geintegreerd ga ik naar de Windows Update site om alle updates en patches te downloaden en installeren. Ik merk echter sinds een paar weken dat dat ineens ontzettend traag gaat. (Snelheden op het niveau van ISDN). Wat is er daar aan de hand?

Het kan eigenlijk niet aan mijn kant liggen want de pc's hebben iedere keer wisselende hardware en ook de provider is dus niet overal dezelfde, terwijl het probleem telkens blijft. Programma's met een web-install (zoals DX9 en WMP) gaan juist weer wel op de normale vertrouwde snelheid. Ook downloads van andere websites gaan supersnel.

Verder... tja... de pc's zijn allemaal kaal geinstalleerd, nog geen virusscanners dus, firewalls of andere troep. Ook geen routers ertussen of ander spul wat kan hinderen en als dat wel zo is dan maakt het geen verschil met een situatie zonder router.

Het tijdstip van de dag schijnt trouwens ook geen invloed te hebben.

Merken jullie ook dat de WU-site zo traag is ineens?

[ Voor 5% gewijzigd door Toink op 23-07-2004 14:54 ]

Verwijderd

ja hier ook. ik geloof dat ze al flink wat capaciteit aan het overzetten zijn naar WU V5.

maarem: al die losse updates kun je gewoon op cdrom branden hoor http://v4.windowsupdate.m...efault.asp?corporate=true

of gewoon alvast ff de RC2 van SP2 slipstreamen.

Verwijderd

Hier ( Belgie ) merk ik er niets van... hangt misschien ook van het
moment van de dag af, als er meer mensen een update willen uitvoeren.

Ik kan wel zeggen dat overdag het wat trager loopt dan 's nachts. Daarmee
dacht ik bovenstaande opmerking.

• Toink
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 14:55:
ja hier ook. ik geloof dat ze al flink wat capaciteit aan het overzetten zijn naar WU V5.

maarem: al die losse updates kun je gewoon op cdrom branden hoor http://v4.windowsupdate.m...efault.asp?corporate=true

of gewoon alvast ff de RC2 van SP2 slipstreamen.
Als ik WinXP net geinstalleerd heb en ik ga naar de WU-site dan krijg ik iets van 45 downloads. Als ik naar de link van jou ga dan krijg ik er een stuk of 40 te zien waarvan 75% waardeloos is omdat het andere talen zijn. Is er een link waar ik wél alle downloads kan krijgen?

Punt is namelijk ook dat ik NL-versies gebruik en daarvan is vlgs mij geen SP2 voor beschikbaar, laat staan een niet-beta versie want beta-spul ga ik niet op een pc zetten die niet van mij is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 14:56:
Hier ( Belgie ) merk ik er niets van... hangt misschien ook van het
moment van de dag af, als er meer mensen een update willen uitvoeren.

Ik kan wel zeggen dat overdag het wat trager loopt dan 's nachts. Daarmee
dacht ik bovenstaande opmerking.
Update, bij wijze van test ben ik nu de alle SP voor Win2kSP4 aan het dl,
Dit is ongeveer 78MB en volgens de teller neemt dit 4-5 min.
Ook even ; http://www.numion.com/YourSpeed/ uigevoerd en kom rond
de 400 kbps 's nachts is dit rond de 550-600 en soms wel meer. Heb al een
paar keer rond de 1000 kbps. ( breedband van Telenet.be )

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 15:07:
[...]

Update, bij wijze van test ben ik nu de alle SP voor Win2kSP4 aan het dl,
Dit is ongeveer 78MB en volgens de teller neemt dit 4-5 min.
Ook even ; http://www.numion.com/YourSpeed/ uigevoerd en kom rond
de 400 kbps 's, nachts is dit rond de 550-600 en soms wel meer. Heb al een
paar keer rond de 1000 kbps. ( breedband van Telenet.be )

Verwijderd

@toink:je kunt gewoon een taal selecteren :)

maarrem, bij mij staan ze er allemaal hoor...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2004 15:08 ]

• Toink
  • Niet online
Taal selecteren heb ik gedaan.... dan nog werkt het niet. Dit zie ik op WU (gedeelte):
KB823353: Cumulatieve beveiligingsupdate voor Outlook Express 6 SP1
Downloadgrootte: 1,9 MB

Verwijderen
KB870669: Essentiële update voor ADODB.stream
Downloadgrootte: 104 kB

Verwijderen
KB832894: Cumulatieve beveiligingsupdate voor Internet Explorer 6 Service Pack 1
Downloadgrootte: 2,8 MB

Verwijderen
KB840315: Beveiligingsupdate voor Windows XP
Downloadgrootte: 309 kB

Verwijderen
KB842773: Update voor Intelligente achtergrondsoverdrachtservice 2.0 en WinHTTP 5.1
Downloadgrootte: 642 kB

Verwijderen
KB841873: Beveiligingsupdate voor Windows XP
Downloadgrootte: 311 kB

Verwijderen
KB839643: Beveiligingsupdate voor Windows XP
Dan wat ik op de corp-site zie (taal = NL en product is win xp pro sp1):
Beveiligingsupdate voor Q811114 (Windows XP of Windows XP Service Pack 1) - (Gepost op: January 12, 2004)
Downloadgrootte: 782 kB

ToevoegenVerwijderen

KB833846: Windows XP-stuurprogramma 5.10.0.5410 voor Realtek AC97 Audio
KB833846: Windows XP-stuurprogramma 5.10.0.5410 voor Realtek AC97 Audio - (Gepost op: April 09, 2004)
Downloadgrootte: 3.6 MB

ToevoegenVerwijderen

Microsoft .NET Framework Service Pack 2 (Duitse versie)
Microsoft .NET Framework Service Pack 2 (Duitse versie) - (Gepost op: August 20, 2003)
Downloadgrootte: 5.7 MB

ToevoegenVerwijderen

Microsoft .NET Framework Service Pack 2 (Engelse versie)
Microsoft .NET Framework Service Pack 2 (Engelse versie) - (Gepost op: June 04, 2004)
Downloadgrootte: 6.4 MB

ToevoegenVerwijderen

Microsoft .NET Framework Service Pack 2 (Franse versie)
Microsoft .NET Framework Service Pack 2 (Franse versie) - (Gepost op: August 20, 2003)
Downloadgrootte: 5.5 MB
Zie het verschil.... aan bovenstaande heb ik dus geen ene *&^% :'( Effectief hou ik namelijk 3 of 4 bruikbare downloads over aan die 40. Ik wil gewoon graag BAM ergens al die updates en patches downloaden zodat ik er voorgoed vanaf ben.

[ Voor 45% gewijzigd door Toink op 23-07-2004 15:36 ]

Verwijderd

Ik draai Win2K en alle update's heb ik nu op cdrw staan, dit scheelt
mij tijd en mijn limiet gaat daarmee niet omhoog... Zelf en bestandje bij
op cdrx en deze start automatisch het installatie procces.

En de rest gebeurt vanzelf... zeer handig dan moet ik er niet altijd bij blijven,
en niet steeds alles gaan opstarten na die noodzakelijke reboots.

Zelf heeft mij wel iemand geholpen dit exe bestand te schrijven.
( Ben zelf niet zo'n programeur ) Ik kan wel een opstart bestand schrijven,
Maar bij dit procces is het belangrijk dat je niet steeds dezelfde update opstart.
( maar dit kon je al raden )

Hoe mijn kameraad dit heeft gedaan kan ik niet zeggen, maar het werkt perfect.
Het zal wel iets zijn met een temp bestand waar de opvolging staat.
Graag zou ik het wel willen weten hoe je dit doet, iemand een idee ?
Als er nu update's bij moeten komen, brand ik die en moet ik deze bijschrijven in
het exe bestand. ( waarvan er 2 buiten de update's staan ) Van die andere moest ik afblijven en kan deze ook niet openen... Hoe dit komt ???? beveiliging zeker ?

Zoals hieronder, stuurprog. staan er niet op, deze kan je volgens mij beter van de fabrikant website halen. Zelfde met die taal update's doe ik indien nodig manueel.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2004 23:35 ]

• NWD.neoMagic
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-11-2011

NWD.neoMagic

hatseflats!

Oud topic, maar geen oude kwestie. Bij mij is het zo dat mijn computer enorm traag wordt bij vrijwel alle programma's, wat uiteraard erg irritant is.

Relevante PC specs: AMD Athlon 1400, 1GB DDR RAM, 100GB WD HD, 30GB Maxtor HD, Windows XP Professional...

Ook duurt het downloaden echt superlang... terwijl ik 1,5 Mbit heb (Demon Metro DSL). Nu staat de teller al een paar uur (!) op 33% en het proces van de update afsluiten heeft geen zin want hij komt steeds maar terug dus m'n pc blijft traag :(

Verder is m'n pc volledig virus- en adware vrij.
Hoe kan ik dit oplossen??

[ Voor 4% gewijzigd door NWD.neoMagic op 30-09-2004 19:03 ]

www.networkingday.com

• Toink
  • Niet online
Nou bij mij is het inmiddels allemaal allang opgelost sinds Windows Update v5 in de lucht is. Jouw probleem staat hier dus los van maar ik vermoed dat je een softwareprobleem hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door Toink op 02-10-2004 15:15 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Toink schreef op 02 oktober 2004 @ 15:15:
Nou bij mij is het inmiddels allemaal allang opgelost sinds Windows Update v5 in de lucht is. Jouw probleem staat hier dus los van maar ik vermoed dat je een softwareprobleem hebt.
Dit staat inderdaad los van de maximale snelheid van windowsupdate van de MS servers. Daar zat maanden geleden het probleem voornamelijk.

Microsoft host haar updates op meerdere plaatsen wereldwijd om zo de snelheid optimaal te houden voor iedereen en de server belasting laag genoeg dat iedereen ze kan downloaden.

Nu waren er 2 maanden geleden zo te zien veranderingen in het aanbieden van MS qua updates en hosting van die updates. Alles lijkt al weer een tijdje optimaal nu. Het kan per ISP natuurlijk wel verschillen omdat iedereen zijn eigen peerings en backbone verbindingen kan kiezen/inkopen natuurlijk.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• NWD.neoMagic
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-11-2011

NWD.neoMagic

hatseflats!

Na een zeer langdurige download van de nieuwste updates mbt Windows Update én Service Pack 2 voor XP (ja beetje laat, maargoed :P) lijkt het nu ook allemaal goed te gaan. Ik denk/hoop dus dat het probleem voor mij ook over is.

Systeem draait nu echt weer als een zonnetje :)

www.networkingday.com

Pagina: 1