[ASP] Probleem met variabelen meegeven aan andere pagina

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• Denga
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-05 01:25

Denga

The riding never stops....

Topicstarter
Ik heb een database die gevuld is met producten, die worden op een pagina in een loop weegegeven.
nu heeft ieder product een knop bestel meegekregen en moet als men op de knop drukt de gegevens van die productid meegeven aan een e-mail pagina.

dus bv je koop een paar schoenen,productnr 12, merk nike, maat 40, klik op de knop bestel dan moet ie naar de email pagina gaan en zeggen van:

12
nike
maat 40

en dan de velden die ingevuld moeten worden met NAW gegevens, dit formulier wordt opgestuurd als e-mail.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
<%                
  do while not resultaat.EOF
%>

<tr> 
  <td class=font width=280><%= resultaat("abonnement") %></td>
  <td class=font width=180 align=right><%= formatCurrency(resultaat("maandtarief")) %></td>
  <td class=font width=180 align=right><%= resultaat("belbundel") %>&nbsp;min.</td>
  <td class=font width=180 align=right><%= formatCurrency(resultaat("entreegeld")) %></td>
  <td class=font width=180 align=right><%= formatCurrency(resultaat("cashback")) %></td>
  <td class=font width=180 align=right>

<%
    dim maandtarief
    dim cashback
    dim effmaandbedrag

maandtarief = formatCurrency(resultaat("maandtarief"))
    cashback = formatCurrency(resultaat("cashback"))
    effmaandbedrag = ((maandtarief * 12) - cashback)/12
    response.write(formatCurrency(effmaandbedrag))
  %>

</td>
  <td class=font width=180 align=right>
    <form name="bestel">
      <table>
        <tr>
          <td><INPUT TYPE="button" NAME="<%= resultaat("id") %>" VALUE="bestel" onclick=""></td>
        </tr>
      </table>
    </form>
  </td>
</tr>

<%
  resultaat.movenext
  loop
%>

Ik wil dus de variabelen die op de product pagina worden weergegeven meegeven naar het scherm erna en deze informatie met de personelijke informatie van de klant naar een bepaald adres gemailed krijgen.
Heb gezocht op het meegeven van variabelen in de search maar ook daar werd ik niet veel wijzer van...
Kan je niet gewoon die variabelen meegeven aan je link?

Never eat yellow snow...

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:08

mulder

ik spuug op het trottoir

Posten in een form lijkt me

oogjes open, snaveltjes dicht

• Denga

Denga

Topicstarter
ja maar hoe weet ie dan welke gegevens bij welk product horen.
Want je hebt een product maar aangezien ie in een loop staat krijg je dus alle producten onder elkaar.
Hoe weet die knop dan dat je dat product bedoeld?

Never eat yellow snow...

• kvh
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-03 21:55

kvh

technoholic

Steek je ID in een hidden input.
Post dan het formulier via de POST method
in de volgende pagina kun je aan de waarde via request.form("ID")

(edit)
ik zou trouwens geen naam geven aan het form, of er een deel van de gegevens bijzette, want anders krijg je telkens dezelfde naam...

[ Voor 36% gewijzigd door kvh op 23-07-2004 14:58 ]

Verwijderd

Je hebt de identifier (dat is namelijk de naam van je button... zo zou ik 't niet doen, want als de gebruiker met op "Enter" duwt ipv op de knop te klikken, wordt die variabele niet meegegeven).

Dus op die andere pagina zoek je alle informatie over die identifier nog eens op.

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 15:52
je kunt ook gewoon je form uitlezen in een for loop

code:
1
2
3
4
For ix = 1 to Request.Form.Count
  fieldName = Request.Form.Key(ix) 
  fieldValue = Request.Form.Item(ix)
next

daar kun je ook vast wel iets mee.

Ook met een for each kun je het doen maar dan weet je nooit zeker in welke volgorde je je resultaten terug krijgt.

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• Denga

Denga

Topicstarter
Hmmm, die for loop lijkt me wel handig al snap ik die niet helemaal, zou dit de simpelste manier zijn of zijn er nog andere mogelijkheden...

Never eat yellow snow...

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 15:52

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• Denga

Denga

Topicstarter
Heb het nu zo, op de 1e pagina heb ik hyperlinks die de ID van het product meekrijgen:

code:
1
<a href=test.asp?item=<%= resultaat("id") %>>Bestel

dan op de test.asp haalt ie de variabele uit de link:

code:
1
2
3
<%
  item = Request("item")
%>

En dan wil ik die weer invoeren in m'n SQL statement voor het uitlezen van de database maar hierin zit een fout...

code:
1
sql = "SELECT id, abonnement, maandtarief, belbundel, entreegeld, cashback FROM Vodafone WHERE id = Request('item')"

Ben volgens mij behoorlijk in de buurt maar wat klopt hier niet? want de foutmelding heb ik ook weinig aan... :?

Never eat yellow snow...

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:50

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Erhm.. Als we op het niveau van string concatten zijn aangekomen, dan begint het meer richting basiswerk en tutorial werk te komen en moet je nog helemaal niet met databases aan de gang gaan.

ASP:
1
sql = "SELECT id, abonnement, maandtarief, belbundel, entreegeld, cashback FROM Vodafone WHERE id = "  & Request.Querystring("item")

En een gigantische disclaimer: Ja, ik weet dat je gruwelijk in de mist gaat met SQL Injection attacks.

Daarnaast heeft curry684 al eerder aangegeven in een topic van je dat een tabel "Vodafone" op z'n minst erg vreemd is en erg veel weg heeft van een brak datamodel. Combineer dit met de problemen met ASP / VBScript en ik denk dat je beter eerst een aantal eenvoudige tutorials kan doornemen over ASP / VBSCript en normaliseren en dan verder kan gaan hiermee :)

[ Voor 41% gewijzigd door gorgi_19 op 23-07-2004 16:27 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.