Ik heb een mysql database met 30.000 produkten. Nu is elk produkt onderverdeeld in categorie en subcategorie. Nu bevinden sommige produkten zich in dezelfde subcategorie. Nu zou ik iets van een sitemap willen maken. Zodat alle dubbele categorien eruit worden gehaald. Ik had zelf al het volgende gemaakt:
Dit gaat alleen niet helemaal goed volgens mij. Omdat die tellers i,j niet helemaal kloppen heb ik het idee.
Ik vraag me dus af hoe ik dit het beste kan doen. Alle produkten staan in 1 tabel. En elk produkt heeft een veld subcategoie en cagtegorie. Hoe kan ik nu een mooie sitemap maken van die database. Zodat alle categporien en subcategorien getoond worden.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| $i=0; $j=0; $sql = "SELECT Category,Sub-Category FROM products"; $result = mysql_query($sql); while ($row = mysql_fetch_array($result)) { $category = $row["Category"]; $subcategory = $row["Sub-Category"]; if (!in_array($category,$categories[$i])) { $categories[$i] = $category; if (!in_array($subcategory,$categories[$i][$j])) { $categories[$i][$j] = $subcategory; $j++; } $i++; } else { if (!in_array($subcategory,$categories[$i][$j])) { $categories[$i][$j] = $subcategory; $j++; } } } |
Dit gaat alleen niet helemaal goed volgens mij. Omdat die tellers i,j niet helemaal kloppen heb ik het idee.
Ik vraag me dus af hoe ik dit het beste kan doen. Alle produkten staan in 1 tabel. En elk produkt heeft een veld subcategoie en cagtegorie. Hoe kan ik nu een mooie sitemap maken van die database. Zodat alle categporien en subcategorien getoond worden.
[ Voor 34% gewijzigd door RSD op 23-07-2004 14:57 ]