eigen FTP-server zegt '.: Permission denied'

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• royhoi
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2025
Hallo,

Ik heb mijn eigen FTP-server opgezet met Bulletproof.
Als ik op mijn eigen netwerk zit en typ FTP:192.168.1.103 in dat kom ik gewoon op mijn eigen server maar als ik nu ftp://royserver.no-ip.com/ in typ dan komt er een mapje met de tekst '.: Permission denied' maar ik zouw eigenlijk gewoon mijn bestanden moeten zien.Ik heb al een op google gezocht maar ik kon niks vinden dus ik stel mijn vraag hier
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Roy

PS: let niet te veel op mijn spelling ik ben dyslekties.

K

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:19
Heb je wel alle toegangs instellingen goed staan? Hier werkt hij ook niet namelijk. Heb je misschien NAT verkeerd ingesteld?

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Heb je ADSL? Dan kun je niet met je eigen ip of url je eigen computer benaderen. Vraag eens aan iemand buiten je LAN of ze er wel op kunnen. Je kunt het oplossen door in je hosts file (hosts :dus zonder extensie ergens in je windows folder) je LAN ip neer te zetten en daar achter je url. dus:

code:
1
192.168.1.103  royserver.no-ip.com

En idd poorten doorrouteren en pasv (passive transfers) aanzetten in je ftp programma werkt misschien wel.

• Toolskyn
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-01 13:13

Toolskyn

€ 500,-

je kan zelf alleen met je eigen netwerk ip of met fto://localhost/ verbinden. Als je met je eigen internet ip probeerd te verbinden dan lukt dat idd niet...

gewooniets.nl

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
Toolskyn schreef op 23 juli 2004 @ 14:32:
je kan zelf alleen met je eigen netwerk ip of met fto://localhost/ verbinden. Als je met je eigen internet ip probeerd te verbinden dan lukt dat idd niet...
das niet helemaal waar, je mag aan de hand van ze startpost aannemen dat die pc wel internet toegang heeft.
dan zou je dns hem gewoon moeten resolven naar zijn internet ip, en vervolgens zou het moeten werken

je moet idd wel de juiste poorten doorrouten.
lees het grote poortmappingsverhaal eens :)
Het Grote Poortmappingsverhaal

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Toolskyn
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-01 13:13

Toolskyn

€ 500,-

dat kan alleen als hij dan in zijn hosts file heeft ingesteld dat zijn eigen ip naar 10.0.0.127 word omgeleid...

gewooniets.nl

• royhoi
Hallo,

Ik heb het verhaal doorgelezen en ik heb wat kleine dingen verandert waar onder iets bij 'UPnP' maar of dat helpt weet ik niet, ik heb ook begrepen dat ik zelf niet kan zien of hij werkt via ftp://royserver.no-ip.com/ dus zouden jullie even willen kijken. En als het nog niet werkt wat kan ik dan doen???En als ik pasiefe mode aan zet dat mmoet ik ook fixedIP of dynamicIP instellen welke moet ik nemen en wat noet daar komen?

Roy

[ Voor 18% gewijzigd door royhoi op 23-07-2004 15:09 ]

K

• BasieP
royhoi schreef op 23 juli 2004 @ 15:02:
Hallo,

Ik heb het verhaal doorgelezen en ik heb wat kleine dingen verandert waar onder iets bij 'UPnP' maar of dat helpt weet ik niet, ik heb ook begrepen dat ik zelf niet kan zien of hij werkt via ftp://royserver.no-ip.com/ dus zouden jullie even willen kijken. En als het nog niet werkt wat kan ik dan doen???

Roy
[15:09] * Dns resolving royserver.no-ip.com/
-
[15:09] * Dns unable to resolve royserver.no-ip.com/

dit komt waarschijnlijk omdat je dat adres nog niet zo lang hebt. het kan 24 uur duren voordat name servers up-to-date zijn, zodoende

als je op ip probeerd kan ik het wel testen, maar ik heb je ip dus niet ;)
oke network-tools.com wist je ip wel :)

maar ik krijg idd ook geen enkel responds.
vertel is wat meer over je internet verbinding. hoe zit die pc op het internet? wat zit er tussen etc.

[ Voor 16% gewijzigd door BasieP op 23-07-2004 15:08 ]

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:19
Hier werkt hij ook niet. Denk dat je poort niet geforward wordt. :)

Foutmelding:
code:
1
2
3
4
 Resolving host name royserver.no-ip.com...
    Connecting to (royserver.no-ip.com) ->  IP: 62.166.*.* PORT: 21
    Een verbindingspoging is mislukt omdat de verbonden party niet correct heeft geantwoord na een bepaalde tijd, of de gemaakte verbinding is mislukt omdat de verbonden host niet heeft geantwoord.
    Cannot login waiting to retry (30s)...

• royhoi
Hallo,

Mijn provider is zonnet en ik maak gebruik van een alcatel 510 ethernet modum en die zit weer aan een e-tech router.

En hoe kan ik de poord voorwarden??

Roy

K

Verwijderd

royhoi,

Jouw verhaal lezend heb ik het idee dat je in een omgeving zit met een modem en een router. Als eerste dus welk modem en router heb je? Verder is het zo dat een router uit de doos staat bijna altijd dicht voor inkomend verkeer. Je zal voor de servers welke je zichtbaar wilt hebben op het internet de juiste poorten moeten openen op je router (ftp-server:21).

Zoek ergens in je router naar NAT instellingen en vervolgens port forwarding. Daar vul je port 21 in en het ip-adres van je ftp-server. Echter ben je dan waarschijnlijk nog niet klaar. Soms is het noodzakelijk (router afhankelijk) ook een filter aan te maken die het verkeer op port 21 doorlaat.

Je zou dit hele verhaal op kunnen lossen door je pc waar je je servers op hebt draaien als DMZ-host in te stellen. Dit heeft echter als nadeel dat je je beveiliging om zeep helpt. De De-Militarized-Zone host accepteerd alle ongevraagde data van het internet. Op zich geen probleem dat is immers ook wat je wilt, echter is dit in het DMZ verhaal voor alle poorten en jij wil op dit moment enkel poort 21 doorgestuurd zien naar je ftp server.

UPnP is het toestaan van het tijdelijk openen van poorten in je NAT tabel door programmas, uitzetten is dus een pre. Beter is het verzamelen van alle poorten welke jij wilt gebruiken

Sorry Roy ik was te langzaam met posten. Zit er in de alcatel 510 al niet een router, of is dat enkel bij de 510i versie?
Weet je wel je router menu te benaderen via de web pagina?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2004 16:15 ]

• Caesu
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Met the Alcatel Ethernet Speedtouch bijvoorbeeld kan je niet op je eigen FTP-server inloggen.
Terwijl het wel werkt, lastig controleren dus of je FTP-server werkt.

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Caesu schreef op 23 juli 2004 @ 16:14:
Met the Alcatel Ethernet Speedtouch bijvoorbeeld kan je niet op je eigen FTP-server inloggen.
Terwijl het wel werkt, lastig controleren dus of je FTP-server werkt.
Met http://www.web2ftp.com/ kan dat wel :)

Raku

• BasieP
royhoi schreef op 23 juli 2004 @ 16:09:
Hallo,

Mijn provider is zonnet en ik maak gebruik van een alcatel 510 ethernet modum en die zit weer aan een e-tech router.

En hoe kan ik de poord voorwarden??

Roy
BasieP schreef op 23 juli 2004 @ 14:35:
[...]

je moet idd wel de juiste poorten doorrouten.
lees het grote poortmappingsverhaal eens :)
Het Grote Poortmappingsverhaal
probeer dat eerst is door te lezen
staat alles in uitgelegt

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:25

Korakal

Up up up!

Zorg ervoor dat je SpeedTouch 510 de NAT-functionaliteit heeft uitgeschakeld (zie handleiding hoe dat moet, eventueel opnieuw setup draaien) en in je e-tech router poort 20 en 21 hebt geforward naar het interne IP waar je de FTP server hebt draaien. Passive mode uit voor degenen die van buiten connecten en als je zelf intern op je netwerk wilt testen zorgen dat je hosts file is aangepast (zie een van de eerdere replies in dit topic).

Meer info over portmappen is hier te vinden: Het Grote Poortmappingsverhaal

Succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.