Toon posts:

[XP] automatisch afsluitprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb daarmee dus een probleem, vooraleer moest ik de powerknop 4 sec. indrukken om hem uit te schakelen wat wel irritant is. Dus heb ik gezocht op google. Daar dacht ik de oplossing gevonden te hebben.

Ik moest dus via confiuratiescherm naar energiebeheer gaan, daar in het tabblad APM de APM optie aanvinken. Ok ik blij, denken dat het opgelost was, maar nee hoor, nu blijft hij gewoon hangen op het scherm "windows is bezig met uitschakelen...".

Weet iemand hier raad mee? Ik alvast niet.

kheb ondertussen wel een "handleiding" gevonden, staan een paar dingen in die je in de bios moet wijzigen, dit ga ik nu proberen, hopen dat het dan werkt

[ Voor 15% gewijzigd door elevator op 23-07-2004 15:54 ]

Verwijderd

Wat voor moederbord heb je?

Verwijderd

Topicstarter
abit KX7-333r

Verwijderd

Als het goed is moet er in de BIOS een optie staan onder de cat. Powermanagement.

Met deze optie is het mogelijk om aan te geven wat je knop van de pc moet doen als je er op drukt. Je kunt hem zo instellen dat de pc uitschakeld als je er op drukt, maar je kunt hem ook zo instellen dat de pc in stand-by gaat als je er 1 keer op drukt en uitgaat als je de knop 4 sec. inhoudt.

Over het hangen in XP kan ik niets zeggen. Dat kan heel veel mogelijkheden hebben

Verwijderd

ff handleiding voor je opgezocht (http://www.abit-usa.com/downloads/manual/kx7-333r.zip) en het volgende gevonden:

Menu Powermanagement in de BIOS-> Soft Off by Pwrbtn = instant - off

Verwijderd

Topicstarter
ok, dat gedoe met APM in/uitschakelen helpt niks, als de APM is uitgeschakeld gaat de pc naar het zwarte scherm met erop "het is nu veilig de pc uit te schakelen". Als APM ingeschakeld is blijft hij hangen op het scherm ervoor waar staat "windows is bezig met uitschakelen" oid.

Kheb dus ook in me bios gecheckt en daar staat de powerbutton op instant off, dat begrijp ik niet want ik moet wel degelijk 4 sec, die knop inhouden, en dat is wel irritant.

Ik wil dat de pc sichzelf gewoon volledig uitschakeld zonder nog op een knop te drukken.

Moet toch kunnen niet?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-05 17:38
Heb je ook de laatste mobodrivers geinstalleerd? Wil ook nog wel eens werken..

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
even proberen hé

edit: kheb de nieuwste bios al, kheb nu de nieuwste drivers geinstalleerd maar het maakt allemaal niks uit. het blijft zo

Kan echt niemand me hiermee helpen???

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2004 22:25 ]

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Windows checkt tijdens de installatie of de aangetroffen bios ACPI ondersteunt en installeert dan pas de bijbehorende HAL (Hardware Abstraction Layer). Als je BIOS dus geen ACPI ondersteunde tijdens de installatie van XP (of als je BIOS niet als zodanig herkent werd) wordt er voor een andere HAL gekozen en zit er volgens mij niets anders op dan herinstalleren van XP.. Je kan de HAL nl (officieel) niet wijzigen.

Nog even wat gegoogled en op deze pagina is dit verhaal ook te lezen, er staat ook dat veel mensen zeggen dat je HAL wel kunt wijzigen (met wat instructies) maar volgens MS kan het iig niet en is dit dus op eigen risico; your call :)

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
thanx voor die site, was wel handig maar ik weet niet of het geholpen heeft.

ik denk dat mn HAL nu op standaard pc staat, die ga ik ook niet wijzigen. zal ik wel onthouden als ik weer eens moet formatteren.

service pack 1 installeren van xp lukt ook niet omdat mn registry key ergens anders in gebruik is :Z

kheb dus wel die waarde van 0 naar 1 verandert bij powerdownaftershutdown in de regedit dinges

nouja, lijkt erop alsof ik zal mogen blijven op het knopje drukken

toch bedankt voor de tips
Pagina: 1