Toon posts:

Home Cinema Set info

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit erover na te denken om een home cinema set aanteschaffen. Mijn hifi-set speelt niet meer geweldig cd's af, en mijn tv heeft nogal een slecht geluid, dus dacht ik, laat ik maar een home cinema set kopen.

Nou heb ik een paar dood normale vragen die in een FAQ waarschijnlijk allemaal wel te vinden zijn, maar ik kon er via google geen vinden (en via een winkel vertellen ze je ook alleen maar leugens).

Mijn vragen:

- Ik heb ergens opgevangen dat je b.v. alleen 5.1 geluid kunt horen bij dvd's/of SCD's. Ik kijk niet zoveel dvd's, dus hoe werkt het geluid dan als je gewoon tv kijkt. Komt dan uit alle 5 boxen (als ik een 5.1 set koop) geluid, of alleen maar uit 2. Het geluid van mijn tv is niet optimaal, dus als de home cinema set alleen tijdens dvd's kan worden ingeschakelt heb ik er niks aan.

- Ik heb ook iets opgevangen van een versterker ? Klopt het dat ik dat niet nodig heb omdat ik een hele set wil kopen ?

- Zijn er ook home cinema sets met draadloze boxjes. Het is namelijk heel moeilijk om in mijn huiskamer die draden weg te werken.

En last but not least, heeft iemand misschien een tip welke 5.1 home cinema set bijzonder goed is rond de 400,- ?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:46

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 13:57:
- Ik heb ergens opgevangen dat je b.v. alleen 5.1 geluid kunt horen bij dvd's/of SCD's. Ik kijk niet zoveel dvd's, dus hoe werkt het geluid dan als je gewoon tv kijkt. Komt dan uit alle 5 boxen (als ik een 5.1 set koop) geluid, of alleen maar uit 2. Het geluid van mijn tv is niet optimaal, dus als de home cinema set alleen tijdens dvd's kan worden ingeschakelt heb ik er niks aan.
HT-sets hebben tegenwoodig wel DPL of DPL II (Dolby Pro logic). Dan kun je ook met stereo bronnen "genieten" van 5.1 geluid. Voor muziek raad ik dat gewoon af.
- Ik heb ook iets opgevangen van een versterker ? Klopt het dat ik dat niet nodig heb omdat ik een hele set wil kopen ?
Hij de meeste home cinema sets zit de versterker al in het apparaat ingebouwd. Koop je alles los, dan moet je natuurlijk wel een versterker hebben.
- Zijn er ook home cinema sets met draadloze boxjes. Het is namelijk heel moeilijk om in mijn huiskamer die draden weg te werken.
Die zijn er wel, maar je kunt het beter vergeten, het is gewoon crap zooi :r.
En last but not least, heeft iemand misschien een tip welke 5.1 home cinema set bijzonder goed is rond de 400,- ?
Aangezien je weinig DVD's hebt en meer muziek luisterd, weiger ik het om je voor 400 euro een set aan te wijzen! Niet om je te plagen, maar voor je eigen bestwil. Voor 400 euro moetten 5 speakers, een subwoofer, versterkers en een DVD'speler betaald worden (en natuurlijk moet er winst gemaakt worden). Wat je dan koopt als set is naar mijn mening gewoon van waanzinnig slechte kwaliteit. Voor films is het nog wel redelijk te doen en klinkt het indrukwekkend. maar voor muziek kun je gewoon vergeten (goede muziek moet je trouwens gewoon een stereo beluisteren)! Als je dat belangrijker vind, koop dan gewoon een stereo versterker en twee boekenplank speakers (of toch alvast een instap 5.1 versterker). Extra speakers bijkopen kan dan altijd nog. Zo krijg je gewoon veel beter geluid, zeker als het vooral voor muziek is. Het budget is dan misschien nog iets te krap, maar je zult er zeker geen spijt van hebben als je nu iets meer inversteerd!

Je zegt zelf dat je niet veel DVD's kijkt, denk dan eerst eens na of een Home cinema Set (de naam zegt al precies waar het voor bedoeld is) wel de juiste keuze is voor jou!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Die faq hebben we gewoon zelf. ;)

AV FAQ; Veelgestelde vragen

Verder zou ik een kijkje nemen op sites als www.kieskeurig.nl om een beeld te krijgen van de te verkrijgen home-cinema sets en ervaringen. :)

Dit topic is gesloten.