Toon posts:

Oud diskettestation gebruiken op nieuwe laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn werk een nieuwe laptop gehad (een Dell Lattitude D500) alleen er zit geen diskettestation in. Op mijn oudere laptop (ook van Dell) heb ik nog wel een diskette station aangesloten zitten aan de parallelle poort. Zou ik dit oude diskettestation op de parallelle poort van de nieuwe laptop aan kunnen sluiten zonder dat deze kapot gaat?

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:27

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

probeer het; die d500 zal geen 220 door dat diskettestation duwen.

als je een floppy moet hebben kan je ook eens kijken voor een usbdiskettestation, die zijn niet zo heel erg duur (hey, je laptop was ook 1500 euro!) dus dat moet er wel vanaf kunnen.

ping 127.212.23.124

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
pjottum schreef op 23 juli 2004 @ 13:38:
probeer het; die d500 zal geen 220 door dat diskettestation duwen.

als je een floppy moet hebben kan je ook eens kijken voor een usbdiskettestation, die zijn niet zo heel erg duur (hey, je laptop was ook 1500 euro!) dus dat moet er wel vanaf kunnen.
Idd, ik verkoop (nee e-mail me niet...) samsung usb floppy drives voor 35 euro. Werkt heel goed. Alleen onder dos kan het geloof heel soms een probleem geven (Dus echt dos, zonder usb drivers :+)

Maar als je toch alleen in windows werkt zou ik zelf een usb stick kiezen :)

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:27

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

RS_003: ja, maar hij wil floppies gebruiken...

De keuze voor een memorystick is voor mij ook logischer, het komt tegenwoordig niet eens meer in me op floppies te gebruiken :)

ping 127.212.23.124

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een USB Stick besteld maar ik had nu even een paar floppies nodig.

Net even geprobeerd aan te sluiten maar de floppy drive word niet herkend. Misschien geen drivers voor externe floppydrives? maar kan niets vinden op de dell site aan drivers daarvoor.

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Verwijderd schreef op 23 juli 2004 @ 15:24:
Ik heb al een USB Stick besteld maar ik had nu even een paar floppies nodig.

Net even geprobeerd aan te sluiten maar de floppy drive word niet herkend. Misschien geen drivers voor externe floppydrives? maar kan niets vinden op de dell site aan drivers daarvoor.
Klopt...
Zal ook alleen werken bij laptops waar de hardware dat ondersteunt.

Meestal is het nl een stel massapennen of niet gebruikte pennen waar de specifieke floppy-control lijnen op zitten en als die niet bedraad zijn of aan massa liggen zal de flop nooit werken.

En verder is het vaak een jumper of BIOS instelling waarbij je moet kiezen tussen floppy-poort of printer-poort. Iig is dat zo bij de oude machines die ik heb met die mogelijkheid

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Pagina: 1